Citat:
Ursprungligen postat av
5549
Extremt uppskattat att du tagit tid att åka dit och ta bilder!
Har du några intryck från området? Vet att det är väldigt dåligt med info vi har att röra oss med, men någon från polisen sa ju att hon bragts om livet "vid toppen av öglan". Jag har antagit att det är ungefär vid bild #8? Kan det stämma tror du?
Intryck och intryck, jag har sprungit där många gånger. Det är ett vackert motionsspår som det är sorgligt att folk känner sig rädda för att röra sig i numera. Som det har skrivits tidigt i tråden kan toppen av öglan tänkas vara ett bra ställe att överfall någon på, det är relativt tjockt med skog runtomkring och när man är i toppen av Öglan syns man inte från spåret nedanför.
Jag vill inte spekulera närmare kring fallet, men toppen av öglan kan anses vara ganska lång, det är plant en ganska bra bit på toppen, kanske 40-50m (jag är dålig på sådana uppskattningar), men bild 8 känns väl som en rimlig plats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kenny Kuk
Exakt var någonstans var du när polisen ringde? De kanske har livebevakning på mobilmasterna runt spåret i Runby?
De kan ha skapet ett filter som varnar när någon tidigare boende i Runby åter dyker upp där.

Hehe, det tror jag inte! Jag var en bit därifrån och hade varit runt i Väsby på ärenden innan jag åkte till Runby. Det var nog bara min tur att bli topsad eftersom jag har bott i området. Som jag skrev i en post tidigare i tråden så har ett par vänner som jag bodde granne med blivit topsade väldigt tidigt i utredningen, och jag själv var i Runby tidigare under den aktuella dagen. Jag har varit lite förvånad över att jag inte blivit topsad, men tänkte att jag redan fanns i registret sedan tidigare och att det var anledningen.