2015-09-10, 20:17
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Ena dagen kallar Carnegie en riktkurs på 350 kr och nästa dag anser ABG att FING är kraftigt övervärderad. Märkligt att nya sparare får panik.
2015-09-10, 20:17
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Har inget emot dig som person,men hur svårt är det att läsa mina printscreens ,där står klart och tydligt "sålt av rubbet"
Eller vad missar jag i texten?
Svara gärna enkelt utan att försöka pladdra bort det du en gång skrivit
annars finns nog risk att du inte blir tagen på allvar i framtiden om du som CAD försöker manipulera saker och ting

Han var ur en kort period för att börsen surnade till. Han var snabbt tillbaka, då han insåg att det var bättre så.
Det förstod jag genom att läsa hans inlägg i tråden.
2015-09-10, 20:19
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Har inget emot dig som person,men hur svårt är det att läsa mina printscreens ,där står klart och tydligt "sålt av rubbet"
Eller vad missar jag i texten?
Svara gärna enkelt utan att försöka pladdra bort det du en gång skrivit
annars finns nog risk att du inte blir tagen på allvar i framtiden om du som CAD försöker manipulera saker och ting
Vad står det senare då om du orkar öppna länkarna?
2015-09-10, 20:42
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ena dagen kallar Carnegie en riktkurs på 350 kr och nästa dag anser ABG att FING är kraftigt övervärderad. Märkligt att nya sparare får panik.

Just ABG kan man inte ta på allvar när det gäller FPC. De har om jag minns rätt när de släppte ett domedags PM som visade på ökad konkurrans för FPC i priser när faktiskt var FPC som konkurrerade ut de andra med billigare sensorer,och sen faktiskt lagt storordrar sen senare på dagen eller underdagen kom riktigt positiva PM och sålde.

Svar till Zorb: det är bara det att fingerprint som den står nu är inte min investering. Jag kör hellre korta trades underdagen som man faktiskt mer eller mindre kan kontrollera istället för störtdyk på 30%. Du gjorde en skitbra investering och det ska du ha creds för men FPCs största tåg har gått. Och nu blir de lite väl mycket investerare som kommer ut och in och ja jag gör det också. För FPC går upp 25% en dag så kan du lätt tjäna minst några% utan större svårigheter på några timmar. Säkra vinsten och låta någon annan ta förlusten när den blir den fallande kniven. Att folk faktiskt säljer av sig visar vilken spekulation det är runtomkring FPC. Vi kan nog se 210 igen, men det är bara bra tycker jag för det gör det till en intressant investering med ett bra värde att köpa på. och vid 227 är den inte alls dålig heller men titta bara på svängarna i börsen nu? Bättre att vara likvid tillsvidare och komma in rätt än att köpa högt när det är långt till nästa rapport eller triggers och riskera att FED höjer räntan eller att kina går åt helvete, eller varför inte både och.

Det är inte bara du som värderar aktien när den handlas annars hade den väl varit vid 350 kr nu
Senast redigerad av Grandesporros 2015-09-10 kl. 20:56.
2015-09-10, 20:53
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Vad står det senare då om du orkar öppna länkarna?
Jag har kollat dina länkar, dom ger inget som helst kred till det jag länkade
dom har inget med det vi snackar om att du SÅLT RUBBET att göra
sluta spela dum , det är du tydligen inte ,men svälj stoltheten för fan Zorb89

annars är du fan dummar än tåget som snart gått för FPC
Måste jag posta dom en gång till för att du ska förstå vad du själv skrivit

https://www.n0.se/v/f/0b195_2.jpg

https://www.n0.se/v/f/7f923_1.jpg
Kan du svara på varför du skrev som du skrev om du inte vidhåller i att det är sant att du skrivit det!
2015-09-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Just ABG kan man inte ta på allvar när det gäller FPC. De har om jag minns rätt när de släppte ett domedags PM, faktiskt lagt storordrar sen senare på dagen eller dagen kom riktigt positiva PM och sålde.

Jag litar hellre på ABG än random person på Flashback. Det är inga pajaser som jobbar på ABG direkt, så när de säger/skriver något så ligger det nog någonting bakom det.
2015-09-10, 20:59
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Jag har kollat dina länkar, dom ger inget som helst kred till det jag länkade
dom har inget med det vi snackar om att du SÅLT RUBBET att göra
sluta spela dum , det är du tydligen inte ,men svälj stoltheten för fan Zorb89

annars är du fan dummar än tåget som snart gått för FPC
Måste jag posta dom en gång till för att du ska förstå vad du själv skrivit

https://www.n0.se/v/f/0b195_2.jpg

https://www.n0.se/v/f/7f923_1.jpg
Kan du svara på varför du skrev som du skrev om du inte vidhåller i att det är sant att du skrivit det!
Vad ska kommenteras?

Börsen rasade och fann under kvällen 24/8 stöd och visade på tillfällig botten innan fortsatt eventuellt ras som kommer nu närmaste veckorna. Jag skrev att jag går in hårt i Bulls certifikat+resterande i vanliga b-aktier eftersom det lär bli stor uppgång 25/8, jag fick rätt och nu räknar man på var stupet kan inträffa, ser ut att dröja ett par veckor. Avvaktar tills dess innan eventuell exit under den nedgången.

Mina nära sålde rubbet av sina portföljer "säkra aktier" men har nu börjat tanka FPC som långsiktig investering även om ett ras kommer.

Så förklara nu vad du inte greppar?
2015-09-10, 21:02
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Jag litar hellre på ABG än random person på Flashback. Det är inga pajaser som jobbar på ABG direkt, så när de säger/skriver något så ligger det nog någonting bakom det.
Posta ABGs analys så kan vi studera tillsammans istället för att tro på troll och tomtar.

Här har du en seriös analys och INGEN sektoranalys..

Carnegie:
https://drive.google.com/file/d/0BxnKzPjHXoBAd2pneGtRdUt4RWs/view?pli=1
2015-09-10, 21:04
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Uppenbarligen är de skojare när de går ut och varnar för att sedan tanka storordrar. Om du anser ABG vara pålitliga, vad anser du då om Carnegies uttalande om riktkursen?
2015-09-10, 21:04
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:

Behövde inte lita på nån här, ABG sade i PMet att FPC kommer se tuffare konkurrans när sensorpriset går ner till under 4 dollar, när det dagen efter medelades via SIX att de faktiskt inte var en konkurrent utan FPC som hade sänkt priset (för de har nya mindre sensorer = mindre kisel).

Samma dag köpte ABG ett stort lass med FPC aktier och dumpade på nära dagshögsta. "Fint folk i slips kan man lita på"
2015-09-10, 21:06
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Behövde inte lita på nån här, ABG sade i PMet att FPC kommer se tuffare konkurrans när sensorpriset går ner till under 4 dollar, när det dagen efter medelades via SIX att de faktiskt inte var en konkurrent utan FPC som hade sänkt priset (för de har nya mindre sensorer = mindre kisel).

Samma dag köpte ABG ett stort lass med FPC aktier och dumpade på nära dagshögsta. "Fint folk i slips kan man lita på"
+1
2015-09-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Posta ABGs analys så kan vi studera tillsammans istället för att tro på troll och tomtar.

Här har du en seriös analys och INGEN sektoranalys..

Carnegie:
https://drive.google.com/file/d/0BxnKzPjHXoBAd2pneGtRdUt4RWs/view?pli=1

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Uppenbarligen är de skojare när de går ut och varnar för att sedan tanka storordrar. Om du anser ABG vara pålitliga, vad anser du då om Carnegies uttalande om riktkursen?

Citat:

Jag har varken läst Carnegie eller ABGs analyser, men jag litar på båda två bättre än random privatpersoner på flashback. Oavsett om de säger köp eller sälj så är jag övertygad om att de gjort en grundligare analys och har större kunskaper om aktier och biometribranschen än vad random person på flashback har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in