Citat:
Ursprungligen postat av
Kirk.Douglas
Ena dagen kallar Carnegie en riktkurs på 350 kr och nästa dag anser ABG att FING är kraftigt övervärderad. Märkligt att nya sparare får panik.

Just ABG kan man inte ta på allvar när det gäller FPC. De har om jag minns rätt när de släppte ett domedags PM som visade på ökad konkurrans för FPC i priser när faktiskt var FPC som konkurrerade ut de andra med billigare sensorer,och sen faktiskt lagt storordrar sen senare på dagen eller underdagen kom riktigt positiva PM och sålde.
Svar till Zorb: det är bara det att fingerprint som den står nu är inte min investering. Jag kör hellre korta trades underdagen som man faktiskt mer eller mindre kan kontrollera istället för störtdyk på 30%. Du gjorde en skitbra investering och det ska du ha creds för men FPCs största tåg har gått. Och nu blir de lite väl mycket investerare som kommer ut och in och ja jag gör det också. För FPC går upp 25% en dag så kan du lätt tjäna minst några% utan större svårigheter på några timmar. Säkra vinsten och låta någon annan ta förlusten när den blir den fallande kniven. Att folk faktiskt säljer av sig visar vilken spekulation det är runtomkring FPC. Vi kan nog se 210 igen, men det är bara bra tycker jag för det gör det till en intressant investering med ett bra värde att köpa på. och vid 227 är den inte alls dålig heller men titta bara på svängarna i börsen nu? Bättre att vara likvid tillsvidare och komma in rätt än att köpa högt när det är långt till nästa rapport eller triggers och riskera att FED höjer räntan eller att kina går åt helvete, eller varför inte både och.
Det är inte bara du som värderar aktien när den handlas annars hade den väl varit vid 350 kr nu