2015-09-10, 11:56
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitgardisten
Hur tillförlitlig är mätningen? Brukar Sentio träffa rätt eller?
Sentio är bäst av alla OU.

http://www.status.st/
2015-09-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Nobelmiddagen
Visst brukar det vara i mitten av Oktober, samtidigt som första partiledardebatten, som inbjudningarna skickas ut?
2015-09-10, 11:57
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
HahahahhHahahahahHah!!!!!!

Älskar Aftonbladets formulering: "Sverigedemokraterna ökar trots svävningen vi sett i opinionen"

Ungefär som att säga "vi hade tur med den här supervinsten vi vann, som iofs visade sig inte stämma, vi läste fel, men ändå"
Får mig att tänka på den klassiska historien om när Sovjet och USA tävlade i en sport som USA vann. I Sovjetiska tidningar stod att Sovjet kommit två och USA näst sist.

Visserligen påhittad men den påminner om MSM retorik nu för tiden när det inte går som de vill
2015-09-10, 11:58
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Har hon verkligen uttryckt sig så utomordentligt korkat? Finns det någon un-visit-länk?
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article21390075.ab
2015-09-10, 12:00
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:

Har hon verkligen uttryckt sig så utomordentligt korkat? Finns det någon un-visit-länk?
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article21391755.ab
2015-09-10, 12:00
Medlem
hvita.nhegrers avatar
PK-eliten bet sig själva i svansen igen. Idioter.

Men då var alltså ordningen återstäld - den "folkliga resningen" för flyktingar till trots.

Det enda som förvånar mig är att Aftonbladet och övriga PK-dårar inte sagt nåt om att Inizio-undersökningen skulle vara oseriös..
2015-09-10, 12:02
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Om jag har räknat rätt på status.st så innebär detta att SD har slagit rekord för 25:E GÅNGEN I RAD!!!

Helt sanslös utveckling och det är en skam att detta inte uppmärksammas mer i MSM.
2015-09-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Sjuklöverns och gammelmedias kampanj för att tvinga fram acceptans bland svenskarna för ytterligare massinvandring verkar alltså ha misslyckats. Enligt dagens opinionsundersökningar är det tydligt att Socialdemokraternas och Moderaternas väljartapp till SD fortsätter, vilket på sikt hotar dessa partiers självbild och roll som statsbärande organisationer.

Hur ska man förstå detta okontrollerade väljarflöde från M och S?

Den bästa förklaringen tycker jag att bloggaren Lars Bern har gett när han beskriver hur politiska åsikter kan åskådliggöras i normalfördelningskurvor:

http://antropocene.se/2015/august/vansterextremismen-kvaver-det-fria-ordet-och-demokratin.html

Svenska folket vill ha en reglerad och måttfull invandring. Denna åsikt utgör alltså mittspektrat på normalfördelningskurvan och har också i ett historiskt perspektiv företrätts av såväl M som S. Vad som nu har hänt är att en politik som innebär mer eller mindre fri invandring till Sverige har funnit fäste inom båda dessa partier. Denna politiska åsikt utgör samtidigt ytterkanten på normalfördelningskurvan. Eftersom invandringspolitiken blivit allt mer viktig för väljarna när de ska välja parti medför denna ändrade politiska inriktning av M och S från mitten till ytterkanten av normalfördelningskurvan att de tappar väljare i en aldrig tidigare sedd takt.

Vill dessa partier vinna tillbaka de väljare som de tappat till SD måste därför såväl M som S ändra sin invandringspolitik och ta större hänsyn till folkopinionen, annars är det kört. Förstår inte partistrategerna detta?

Bra inlägg av Bern.

Jag var mer nyfiken och öppen för andra kulturer tidigare. Idag har jag svängt. Jag anser att vi ska ha i princip noll invandring från kaosområden MÖ och Afrika. Dessutom ska vi lämna tillbaka de medborgare som kommit på avvägar från sina länder därifrån.

En invandring som är restriktivare än Kanadas önskas. Från västvärlden och från övriga länder som fungerar tex Japan, Sydkorea osv välkomnar vi arbetskraftsinvandring. PUT och medborgarskap ska vara jävligt svårt att erhålla och det ska vara en lång process där utrymme för brott av något slag utesluts.
2015-09-10, 12:03
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Bara jag som fick uppfattningen att de bytte namn från "Sverige tycker" för att få en mer neutral ton kring resultaten? Det låter, ur deras perspektiv, lite värre att Sverige tycker att SD är störst än att Aftonbladet/Inzio har kommit fram till det?

Eller är jag ute och cyklar?
2015-09-10, 12:05
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Det där är, som du så riktigt påpekar, ett skolexempel på förvirring i förhandlingsstadiet.

Hade jag inte redan en signatur så skulle hennes uttalande antagligen platsa

Mellins krönika är extra värdelös idag eftersom hälften av texten utgår från ett räknefel som fanns i Inizio-undersökningen i morse. C påstods där ha fått 9,6%, stämde naturligtvis inte alls, de hade endast 6,6%.

Mellin yrar friskt om centerpartiets enastående uppgång, hur Lööf utstrålar energi, hur hon utklassat Åkesson i en TV-debatt bla bla. De dumma fånen på Aftonbladet har glömt att rätta i Mellins text sen felräkningen för C korrigerades.
Medlem
von.Durchfalls avatar
Det bästa med dagens opinionsundersökningar är egentligen inte SDs resultat utan att MSMs bilder-på-döda-barn-kampanj för att sänka SDs opinionssiffror inte gick hem.

Då slipper vi förhoppningsvis en orgie i bilder på döda barn under valrörelsen, stort tack för det.
Medlem
SmokeOns avatar
Samtidigt håller statsministern presskonferens om hur samhället ska möta migrantkatastrofen. Samma gamla floskler... Och och om och om och om igen.

http://www.regeringen.se/

Tro fan att folk att har tröttnat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in