2015-09-10, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Så här ser det alltså ut.

S 24,9%
SD 21,5%
M 21%
C 9,6%
V 9,2%
FP 5,1%
MP 4,8%
KD 4,2%
Övriga 2,5%

102,8% således... Skall det vara så svårt att redovisa undersökningar om man har det som jobb. Ingen under 4%, nja...
2015-09-10, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Bra med 21,5, härligt att de är större än M, men mätningen verkar helknäpp i övrigt?

Summan blir 103%?

C och V båda nära 10 medan MP ligger på 4,8?

Menar du att det som AB skriver inte är sant?!

Jag har bara räknat i huvudet och jag får det oxå till 103%. Pinsamt dåligt.
2015-09-10, 07:41
Medlem
Går neråt för M också. Och SD är inte många procent efter S. Intressant detta.
2015-09-10, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det folkliga stödet inom media återspeglas inte i opinionen... borde det stått.

John Chrispinsson berättar direkt i morgon-TV att SD åter igen ökar. Bra gjort, jag tror John gillar SD.

Detta är ta mig fan den bästa dagen sen jag konfirmerades. Tänk er alla rubriker som de tänkt ut på Aftonbladet och som de nu tvingades kasta i papperskorgen. "SD rasas stort" "Folket vänder SD ryggen" "Sverige säger nej till rasisterna". Hahahahahahah
Lena Mellins analys: "Den nya väljarbarometern från Aftonbladet/Inizio visar att den våg av medkänsla och fantastiska vilja att praktiskt hjälpa till som bilderna av den 3-årige Alan Kurdis uppspolade kropp lett till inte har *hejdat uppgången för Sverigedemokraterna."

Olof Svensson skriver: "Bilden på treåriga Alan Kurdi, bilder på flyktingar som trängs på tågstationen i Budapest och på människor som desperat vandrar genom Europa. Den dramatiska utvecklingen i Europa har mötts av ett massivt folkligt stöd för en humanare flyktingpolitik. Men stödet återspeglas inte i Aftonbladet/Inizios väljarundersökning under perioden 2 till 9 september."

Min spådom är att "bilden på Alan Kurdi" nu kommer att få samma funktion i medias opinionsanalyser som "järnrörsskandalen", dvs en sak som man med stigande bitterhet refererar till som något man själva tyckte skulle knäcka SD men det blev tvärtom.

De tjatade om järnrören i evigheter efteråt. "Trots att tre högt uppsatta personer inom SD dragit fram och slagits våldsamt med järnrör på stan syns ingen nedgång..."

I takt med att bitterheten växte blev det mer "trots att rasistnazisterna fångats på video när de besinningslöst slår rasifierade kroppar blodiga och trasiga med sina spikklubbor och spottat på liken och heilat efteråt syns fortfarande ingen nedgång..."

Därför får vi nu ett år av "Trots bilden på Alan".
2015-09-10, 07:46
Medlem
Scientia-Viss avatar
Vidrigt att hela texten visar att de använt död och missär för att smutskasta SD och påverka opinionen.

Sedan undrar jag om de är helt dumma i huvudet? Förstår de inte att det folkliga stödet för flyktingarna avspeglas i denna undersökning? De lever fortfarande i tron om att det är humanare att hjälpa den promillen som kommer till Europa, samtidigt som de ignorerar det neddragna biståndet till resterande 59 miljoner flyktingar i lägren.

Hjälp i närområdet är humanare, vilket denna undersökning visar.

Hoppas som sagt att SD lägger något förslag att bidra med ytterligare 10 miljarder direkt till Röda Korset/UNHCR. Tänk effekten om ingen vill samtala med SD om det..
Senast redigerad av Scientia-Vis 2015-09-10 kl. 07:52.
2015-09-10, 07:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är ju extremt konstigt att totalsumman blir 102,9% !!

Om det hade varit några tiondelar över 100% så hade man kunnat skylla på avrundning, men detta kan bara inte stämma. Utsmetat på alla 9 staplar så blir det 0,3 procentenheter per stapel.

Något har gått galet, och måste inte AB gå ut och korrigera? Är man extremt konspiratoriskt lagd skulle man kunna tro att de gett SD för högt nu för att vi ska få jubla, sedan "upptäcker" sitt misstag och att SD egentligen ska ha 18,6% och får därigenom maximalt genomslag och snack...
2015-09-10, 07:52
Medlem
Det är väl snarare att Centern har fått för högt.Eller helt enkelt att MP egentligen ligger under fyran.
2015-09-10, 07:53
Medlem
fostroms avatar
Jag är nyfiken på om SD's siffror har bromsats av medias kampanj eller de facto ökat som en konsekvens av denna. Faktum kvarstår att framgång föder framgång, vilket är det viktigaste med denna mätning.
2015-09-10, 07:57
Medlem
RadioDDR1s avatar
Miljöpartiet, som försökt sola bredvid Alayns lilla döda kropp och startat femtioelva manifestationer över hela landet , rasar i undersökningen från Inizio.

Härligt när media får på nöten. Otroligt roligt att se en frustrerad media som alltmer inser att de inte har samma inverkan på opinionen som de tidigare tagit för givet. Nu står dem där och ser så jäkla dumma ut.

Alternativmedia kan vänta sig nya attacker från "de goda" framöver.

EDIT: Helt sjuk hur propagandist AB´s artikel är:

Rubrik: Trots flyktingkrisen - nya rekordsiffror för SD

I artikeln:

"Alan Kurdi blev bara tre år"

"Flyktingar i Ungern" (bild på ett barn bakom stängsel)

"Åkesson: Jag kommer aldrig att kalla mig feminist" (visserligen inget speciellt märkligt uttalande för vanligt folk men för journalisterna är det som att svära i kyrkan)

"LISTA: Här är de största skandalerna inom SD"

Swedish media puts DDR to shame.
Senast redigerad av RadioDDR1 2015-09-10 kl. 08:05.
2015-09-10, 08:03
Medlem
Ojdå! SD fortsätter uppåt och är näst störst i Inizio mätning. En riktig kalldusch för media efter veckans kampanj.
2015-09-10, 08:05
Medlem
Det var V som AB friserat lite. Hm. Så går.det när man räknar med hjärtat...
2015-09-10, 08:05
Medlem
Intressant att Aftonbladet kallar sitt och pissmedias eget massiva mediadrev för folkligt stöd....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in