2015-09-10, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Den här mätningen lär bli avfärdad som mindre pålitlig då det handlar om en webundersökning och inte telefonintervjuer.

Vilka kommer att avvisa AFTONBLADETS mätning!?

Vore ju att svära i kyrkan.
2015-09-10, 07:23
Medlem
S.Kandals avatar
Skadeglädjen är den sanna glädjen. Precis så känner jag idag. Fy in i helvete vilken strålande morgon. Tippar nu även på att Sentio kommer med siffror under dagen som visar att sd är största parti!
2015-09-10, 07:24
Medlem
RettaVisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutlerjr
Rekord i Aftonbladet/inizio.

21.5% och större än M. Hahaha panik hos etablissemanget.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21390075.ab

Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ny AB/Inizio!

SD går om M och är näst störst. 21,5%

Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
SD ökar i Inizio 21,5%
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21390075.ab
Snälla klipp in hela undersökningen så folk slipper gå in på Blarran
2015-09-10, 07:25
Medlem
Aftonbladets egen analys verkar skriven i frustration. "SD ökar trots flyktingkrisen" och antydningar att det finns de goda och de onda. Det är som om de verkligen är besvikna på folket.
2015-09-10, 07:27
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Rubriken på Aftonbladet är ganska intressant. "Trots flyktingkrisen - nya rekordsiffror för SD"

De fortsätter sedan med:

Min fetning. Lite festligt att de motsätter sig resultatet i sin egna undersökning.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det var ofrivillig komik:

Undrar om AB kommer att ändra den meningen under dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Analysen haltar något i AB. SD ökar trots det folkliga stödet för flyktingar...

Eh, hur tänkte ni nu?

Vilken käftsmäll för msm och regeringen. Och MP nere på fyraprocentsnivån!
Nu är jag faktiskt inte SD:are men kan ändå inte låta bli att glädjas lite. Så går det när man far med halvsanningar, kognitiva sådana och rena lögner. Var klar med hur många som samlas i möten runt om i landet. Prata inte om rekordinsamlingar när man lät kan gå in i Radiohjälpens årsredovisningar och se att detta inte riktigt stämmer överens med verkligheten. Framförallt Herr Statsminister: påstå inte att du i din hand håller ett 10-punktsprogram för lösning av flyktingkrisen som du har författat själv tillsammans med dina regeringskollegor, när det i själva verket rör sig om en Google-översättning av ett dokument sammanställt av politiker med betydligt högre dignitet än dig själv.
2015-09-10, 07:27
Medlem
Hahaha! Denna undersökning är gjord under det massiva bombardemanget i all media om hur synd det är om alla flyktingar 2-9 september. Helt jäkla fantastiskt MP sjunker som en sten ni opinionsmästare brukar inizio ha sina mätningar vi denna tiden? Eller är denna bara inkallad som en extra för att dem skulle få ett annat resultat efter den massiva kampanjen där tom sVt har kört extra extra flyktingkris?
2015-09-10, 07:28
Medlem
Draup.s avatar
Måste säga att jag njöt så det riktigt pockade i lederna när jag läste Aftonblöjans defaitistiska tillkännagivande av den här enormt viktiga OU:n
2015-09-10, 07:30
Medlem
Månsans avatar
Det folkliga stödet inom media återspeglas inte i opinionen... borde det stått.

John Chrispinsson berättar direkt i morgon-TV att SD åter igen ökar. Bra gjort, jag tror John gillar SD.

Detta är ta mig fan den bästa dagen sen jag konfirmerades. Tänk er alla rubriker som de tänkt ut på Aftonbladet och som de nu tvingades kasta i papperskorgen. "SD rasas stort" "Folket vänder SD ryggen" "Sverige säger nej till rasisterna". Hahahahahahah
2015-09-10, 07:35
Medlem
Readyfreddies avatar
Så här ser det alltså ut.

S 24,9%
SD 21,5%
M 21,1%
C 9,6%
V 9,2%
FP 5,1%
MP 4,8%
KD 4,2%
Övriga 2,5%
Senast redigerad av Readyfreddie 2015-09-10 kl. 07:38.
2015-09-10, 07:36
Medlem
RadioDDR1s avatar
Jag får siffrorna till 102,9%. Sannolikt har man angett för höga siffror på C och/eller V.
2015-09-10, 07:37
Medlem
andersaanderssonas avatar
Trenden fortfarande uppåt.

Man kan kampanja hur mycket man vill. Verkligheten folk lever i är inte lika lätt att manipulera.

Men

V och C över 9 procent. MP under 5.

Ska detta vara resultatet av all in på flyktingar i MSM........ Där kampanjens enda syfte var att stoppa SDs frammarsch.

Jag tvivlar. Siffrorna stämmer inte. Dessutom, som påpekas ovan, totalsumman är över 100 procent.
2015-09-10, 07:37
Medlem
Tror Jimmies framträdande i TV när denne debatterade mot Lööf var väldigt viktig. Jimmie fick med större kraft än någonsin fram budskapet att SD vill satsa på hjälp till UNHCR och att detta är mycket effektivare än att ta hit människor. Debatten sågs av många och Jimmie var bättre än någonsin.

Vad ska media göra nu?? Hela kampanjen gick tydligen åt helvete. Jag tippar att det "stora" engagemanget från media går i graven nu, då det inte var människor på flykt man värnade om, endast sin egen agenda.

Några fler bilder på hungrande familjer och döda barn lär vi inte få se i den utsträckning vi gjort senaste veckan. Inte heller Ungerns taggtråd får synas i TV längre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in