2015-09-09, 10:54
Medlem
mastejags avatar
Mest missnöjd över att jag inte sålde FPC på 271 igår när jag satt och velade på knappen!
Citera
2015-09-09, 11:01
Medlem
Warren Buffet inser också (äntligen?) att olja inte är framtiden
Citera
2015-09-09, 11:38
Medlem
Javalangs avatar
Börsen svänger mycket upp och ner nu. Flera procent på enskilda dagar ses som normalt. Mycket oro där ute?
Citera
2015-09-09, 13:56
Medlem
Personligen har jag fått en helt annan bild av FPC efter förra rapporten, tråkigt att man plockade bort aktien från bevakningslistan när VDn inte kunde hålla fingrarna från kakburken. Bolaget verkar han iallafall kunna styra upp bra.

En eloge till Zorb89 som höll fast vid sin ståndpunkt även när alla tvivlade

Edit:

En graf som bör ge lite stöd när allt är skakigt på börsen Graf
Senast redigerad av Bomben1 2015-09-09 kl. 14:10.
Citera
2015-09-09, 15:54
Medlem
Skylarkers avatar
Tror ni att detta är en bull trap, som vi ser just nu?
Citera
2015-09-09, 17:13
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
Vad är det för fundamenta som pekar på att FPC är ett bra köp, till dagens priser?

Läste detta häromdagen:

Hade de varit oönskade, otestade, skulle knappast majoriteten av smartphone världen vara utrustad med en FPC sensor. Majoriteten betyder här allt minus Samsung och Apple.

Undrade varför Htc har FPC eller huawei... Eller kommande Sony Xperia Z5...

Problemet med FPC är att storbankerna har rövknullat aktien. Men som jag brukar säga, man kan få en finare avkastning med FPC än med H&M

Vänta tills nästa vecka, då kommer media och bankerna troligen nedtryckt kursen igen pga kommande Carlström fallet.
Citera
2015-09-09, 17:32
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Hade de varit oönskade, otestade, skulle knappast majoriteten av smartphone världen vara utrustad med en FPC sensor. Majoriteten betyder här allt minus Samsung och Apple.

Undrade varför Htc har FPC eller huawei... Eller kommande Sony Xperia Z5...

Problemet med FPC är att storbankerna har rövknullat aktien. Men som jag brukar säga, man kan få en finare avkastning med FPC än med H&M

Vänta tills nästa vecka, då kommer media och bankerna troligen nedtryckt kursen igen pga kommande Carlström fallet.
Herregud vilka konspirationsteorier: "media", "bankerna". Vad härnäst, "judarna"?

H&M har visat fina resultat i många decennier nu (med utdelning till aktieägare), FPC har gjort vinst i ett kvartal..
Senast redigerad av P.G 2015-09-09 kl. 17:36.
Citera
2015-09-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Herregud vilka konspirationsteorier: "media", "bankerna". Vad härnäst, "judarna"?

H&M har visat fina resultat i många decennier nu (med utdelning till aktieägare), FPC har gjort vinst i ett kvartal..

Ja att ens nämna HM & Fingerprint i samma mening
Citera
2015-09-09, 17:46
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ja att ens nämna HM & Fingerprint i samma mening
Som om jag hade nämnt Piqué och spanska landslaget i samma mening.
Citera
2015-09-09, 18:19
Medlem
Någon som har en åsik om Haldex? (HLDX) Såg att storbankerna rekommenderar köp och läste att efter en patenttvist så kommer bolaget sätta fart i 2016. Har tänkt att ha en någorlunda säker förhoppningsaktie i min portfölj (drygt 3% direktavkastning)
Citera
2015-09-09, 21:03
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Personligen har jag fått en helt annan bild av FPC efter förra rapporten, tråkigt att man plockade bort aktien från bevakningslistan när VDn inte kunde hålla fingrarna från kakburken. Bolaget verkar han iallafall kunna styra upp bra.

En eloge till Zorb89 som höll fast vid sin ståndpunkt även när alla tvivlade

Edit:

En graf som bör ge lite stöd när allt är skakigt på börsen Graf
Tack Bomben.

Ser att du blivit moderator, grattis och väldigt kul att någon som faktiskt hänger på börsen tar över ledningen här! De andra är under all kritik om de ens lever...
Citera
2015-09-09, 21:13
Medlem
Vad ska man köpa för fonder idagens läge?

Jag kan inte så mycket men vill endå ha ngn möjligthet att pengarna växer lite..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in