Citat:
Ursprungligen postat av
WalterWhitee
Hela finanssystemet håller på att smälta bort och FED säger inget om detta som de inte gjorde under hösten 2008 då de tvingades att pumpa in enorma pengar i systemet för att inte hela finanssystemet skulle gå under. Och då pumpade de in "bara" 100 miljarder dollar.
Bara 100 miljarder, sist jag hörde så var det typ 100 gånger mer.
Citat:
Här är vad som har hänt sedan dess
och observera senaste dagarnas händelser.
2015-10-07
https://research.stlouisfed.org/fred2/series/RREPT
"Reverse repurchase agreements held by the Federal Reserve" betyder på enkelt språk, panik bakom kulisserna, något har gått fruktansvärt fel och finanssystemet håller på att smälta. Så man tillför rekord 640 miljarder USD hemligt, ingen media skriver om detta

ah vad vet jag, ah...
CDF? som håller på att spricka?

700 triljoner dollar....
Du vet väl om att de stora volymerna av pengar har ingen i media kontroll över. Vad de skriver för skitsnack den dagen bryr sig inte de personerna som har som uppgift att förvalta de stora summorna inte sig om. De skulle bara vara slöseri av deras tid. Och skulle det vara av vikt, så kan jag garantera dig att den informationen redan är prisad av marknaden. Om inte, ja, då har du tillfällig tur.
Sanningen är att i alla tider så har man hittat personer som är hysteriska över att allting ska gå åt helvete, men efter ett tag så inser man att det inte var så farligt som man trodde. Och det roliga är att du kan hitta artiklar inom allt möjligt, varenda år, årtionde efter årtionde. Nu ska det krascha, och så händer ingenting...