2015-10-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterWhitee
Ok, jag ska visa alla hur mycket i framtiden jag kan se... ska göra en tråd snart under kvällen, och vissa att hela finanssystemet kommer att gå under inom kanske bara några månader... ska länka här snart...
Lycka till :-)
Citera
2015-10-10, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trellen

Hela finanssystemet håller på att smälta bort och FED säger inget om detta som de inte gjorde under hösten 2008 då de tvingades att pumpa in enorma pengar i systemet för att inte hela finanssystemet skulle gå under. Och då pumpade de in "bara" 100 miljarder dollar.

Här är vad som har hänt sedan dess och observera senaste dagarnas händelser.

2015-10-07 https://research.stlouisfed.org/fred2/series/RREPT

"Reverse repurchase agreements held by the Federal Reserve" betyder på enkelt språk, panik bakom kulisserna, något har gått fruktansvärt fel och finanssystemet håller på att smälta. Så man tillför rekord 640 miljarder USD hemligt, ingen media skriver om detta ah vad vet jag, ah...

CDF? som håller på att spricka? 700 triljoner dollar....
Senast redigerad av WalterWhitee 2015-10-10 kl. 22:44.
Citera
2015-10-11, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trellen

SÅ? var är du åsnan? Du skev "Kan du inte bara sluta med ditt skitsnack?"

(FB) Hela finanssystemet håller på att smälta bort, JUST NU!

trellen

Vänta bara när nedgångarna börjar på NU PÅ MÅNDAG! Bara börjar!
Senast redigerad av WalterWhitee 2015-10-11 kl. 00:07.
Citera
2015-10-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterWhitee
Hela finanssystemet håller på att smälta bort och FED säger inget om detta som de inte gjorde under hösten 2008 då de tvingades att pumpa in enorma pengar i systemet för att inte hela finanssystemet skulle gå under. Och då pumpade de in "bara" 100 miljarder dollar.
Bara 100 miljarder, sist jag hörde så var det typ 100 gånger mer.
Citat:
Här är vad som har hänt sedan dess och observera senaste dagarnas händelser.

2015-10-07 https://research.stlouisfed.org/fred2/series/RREPT

"Reverse repurchase agreements held by the Federal Reserve" betyder på enkelt språk, panik bakom kulisserna, något har gått fruktansvärt fel och finanssystemet håller på att smälta. Så man tillför rekord 640 miljarder USD hemligt, ingen media skriver om detta ah vad vet jag, ah...

CDF? som håller på att spricka? 700 triljoner dollar....
Du vet väl om att de stora volymerna av pengar har ingen i media kontroll över. Vad de skriver för skitsnack den dagen bryr sig inte de personerna som har som uppgift att förvalta de stora summorna inte sig om. De skulle bara vara slöseri av deras tid. Och skulle det vara av vikt, så kan jag garantera dig att den informationen redan är prisad av marknaden. Om inte, ja, då har du tillfällig tur.

Sanningen är att i alla tider så har man hittat personer som är hysteriska över att allting ska gå åt helvete, men efter ett tag så inser man att det inte var så farligt som man trodde. Och det roliga är att du kan hitta artiklar inom allt möjligt, varenda år, årtionde efter årtionde. Nu ska det krascha, och så händer ingenting...
Citera
2015-10-11, 13:37
Medlem
hahahah ännu en domedagsprofet.
Var nån som "spådde" 15 sept, sedan nån som "spådde" 1 okt

Vad vi däremot vet är att den 27 april hade vi all time high på stockholmsbörsen och har gått stadigt ner sedan dess (2 steg ner, 1 steg upp osv..)
Så om 1,5-2 år så blir det fiiiina köplägen.
Citera
2015-10-13, 09:58
Medlem
-0,8% just nu, skall vi ner mer idag eller vart hamnar vi tror ni?
Citera
2015-10-16, 20:58
Medlem
PaloPaloPalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
-0,8% just nu, skall vi ner mer idag eller vart hamnar vi tror ni?

Jag får lite negativa vibbar i just den här tråden...

Kom igen nu boys, låt champangen flöda och plocka fram med den ryska kaviaren ur frysen! Trenden verkar ju bruten, snart kommer kurserna rusa i det närmaste spikrakt uppåt igen mot nya toppnivåer!
Citera
2015-10-19, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
För mig blir den köpvärd vid 250:-, fundamenta säger runt 220:- men eftersom H&M är ett fantastiskt kvalitetsbolag så får man vara beredd att betala "mer än vad den är värd"

Shit vad dina analyser slår in på löpande band.
Citera
2015-11-04, 15:04
Medlem
Javalangs avatar
Ta en titt på siffrorna nu för tiden och ta en tyst minut för alla som sålde på botten i oktober 2014 när den här tråden skapades. De har gått miste om båda sköna utdelningar och en rejäl börsuppgång.
Citera
2015-11-17, 19:07
Medlem
Det är så tråkigt på börsen nu. under 3 månader känns det som inget har hänt. Jag har pendlat mellan samma saldo så länge känns det som! Varken upp eller ner. Förvisso är det ett stort företag som tynger ner mig, men ändån..
Citera
2015-11-17, 19:31
Medlem
Tammers avatar
OMX upp 10% i år, nu har det vänt och vi är på väg upp igen. Svackan är över och det är läge för en ny köprush. Bara att hänga på, nu går det bara åt ett håll!
Citera
2015-11-18, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javalang
Ta en titt på siffrorna nu för tiden och ta en tyst minut för alla som sålde på botten i oktober 2014 när den här tråden skapades. De har gått miste om båda sköna utdelningar och en rejäl börsuppgång.

Så "botten" var alltså i oktober 2014.
OMX30 stod då i 1302. Oktober 2013 stod den i 1290, i oktober 2012 i 1059, eller varför inte oktober 2008 så stod den i 593.
Så de som inte köpte i oktober 2008 har gått miste om både sköna utdelningar och en rejäl börsuppgång De som köpte i oktober 2014 var rejäla idioter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in