2015-09-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Jag vill tacka alla er som hjälpt till och bidragit i alla möjliga former.

En liten update:

Matproblemet är löst för tillfället. Likaså problemet med kylan. Fått tag på lite mer grejer att vira in mig i som ändå är ganska lätta att transportera.
Nu är det fokus på boende och arbete!

Uppskattar verkligen alla erbjudanden från FBarna om temporära boenden m.m., men jag är på jakt efter något långsiktigare. Tar gärna tips om det istället

I övrigt vill jag såklart hålla igång tråden med dess huvudsyfte (kika på rubriken).

Allt gott fellow FBers!

Varför vill du inte sova hos någon temporärt? Varför är du så kräsen? Kan det vara så att du bara är ute efter snylta mat och swishpengar men faktiskt har ett boende? Om inte PM:a mig så kan jag hjälpa dig med lite.
Senast redigerad av divadude 2015-09-09 kl. 19:18.
Citera
2015-09-09, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Varför vill du inte sova hos någon temporärt? Varför är du så kräsen? Kan det vara så att du bara är ute efter snylta mat och swishpengar men faktiskt har ett boende? Om inte PM:a mig så kan jag hjälpa dig med lite.

Jag är inte kräsen. Jag letar efter ett långsiktigt boende där jag kan starta om, och korttidsboende blir bara mekigt.
Citera
2015-09-09, 19:40
Medlem
Hulls avatar
Vilket äventyr!!!

Skriv en bok. Jag har pengar och vill köpa och läsa.

Senast redigerad av Hull 2015-09-09 kl. 19:43.
Citera
2015-09-09, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Vilket äventyr!!!

Skriv en bok. Jag har pengar och vill köpa och läsa.

Följer du om jag börjar twittra?
Citera
2015-09-09, 20:33
Medlem
Har pratat med killen och läst varje tråd i ämnet, killen pratar bara bullshit.. Påstår att han sover ute men är ständigt online på flashback, varje gång jag spanar i tråden iallfall. Hans story är helt osannolik, säger att han flytta till Stockholm för att plugga men ändå kan sova i sina föräldrars trappuppgång för att få wifi och tak.. Går ju fan inte ihop..

Antagligen troll för att få några få swishpengar...
Citera
2015-09-09, 20:48
Bannlyst
Edit

Citat:
Har pratat med killen och läst varje tråd i ämnet, killen pratar bara bullshit.. Påstår att han sover ute men är ständigt online på flashback, varje gång jag spanar i tråden iallfall. Hans story är helt osannolik, säger att han flytta till Stockholm för att plugga men ändå kan sova i sina föräldrars trappuppgång för att få wifi och tak.. Går ju fan inte ihop..

Antagligen troll för att få några få swishpengar...

Ja, jag scrollar runt på Flashback för det mesta när jag inte vandrar runt. Du vet att det finns internet på telefoner nu för tiden, va?
Har inte sagt något om föräldrars trappuppgång, och säger inte heller att jag sover ute.

Du ville ha min story på PM. Jag skickade PM, så postar du det här inlägget?

Måste bara slänga ut frågan offentligt. Är det konstigt att flytta upp till Stockholm för studier, sacka efter ekonomiskt, åka på en negativ spiral av sämre och sämre "inneboendekontrakt", hoppa av plugget för att arbeta, och spendera kanske en vecka eller två utan fast boende i väntan på något vettigt?
Att man sedan gör detta samtidigt som man har en internetuppkoppling på en telefon nyare än -07...

Är det orimligt?
Senast redigerad av Shonne99 2015-09-09 kl. 21:02. Anledning: Edit
Citera
2015-09-09, 21:04
Avslutad
TS, det hade varit kul med en bild på kanske dina grejer du pratar om? Mest för att motbevisa folk som anklagar dig för att trolla.

Jag tror dock inte det motiverar dig till att lägga upp en bild men jag tror att många hade tyckt det var "trevligt" med en bild så man förstår bättre.
Citera
2015-09-09, 21:11
Bannlyst
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av gris1
TS, det hade varit kul med en bild på kanske dina grejer du pratar om? Mest för att motbevisa folk som anklagar dig för att trolla.

Jag tror dock inte det motiverar dig till att lägga upp en bild men jag tror att många hade tyckt det var "trevligt" med en bild så man förstår bättre.
Vad vill ni ha bild på? Tänker inte direkt plåta mig själv... Sitter i trapphuset nu, men har inte lagt ut grejerna än, lite för tidigt på en onsdagskväll. Bara skriv vad ni vill ha bild på så kan jag plåta.

I övrigt tycker jag att den kritiska snubben från förra sidan på tråden ska utveckla angående sina teser.
Senast redigerad av Shonne99 2015-09-09 kl. 21:13. Anledning: Edit
Citera
2015-09-09, 21:29
Medlem
Du sa att du flytta till Stockholm bytte stad - men samtidigt kan du sova i samma trappuppgång dina föräldrar bor i som du även blev utkastad från? Vart bodde du innan?

Det blir svårt och trolla när man inte kan hålla koll på sin egna trollning.
Citera
2015-09-09, 21:30
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Vad vill ni ha bild på? Tänker inte direkt plåta mig själv... Sitter i trapphuset nu, men har inte lagt ut grejerna än, lite för tidigt på en onsdagskväll. Bara skriv vad ni vill ha bild på så kan jag plåta.

I övrigt tycker jag att den kritiska snubben från förra sidan på tråden ska utveckla angående sina teser.

Vi har fett med stålar. Men vi vill bara köpa något som är jävligt bra och unikt!

Vågar man inte bjuda på sig själv och sina äventyr ( även om de är påhittade ) så faller allt pladask tyvärr.

Lycka till!

p.s. Twitter, hmm, jag vet inte hur det skulle funka. Du kan ju testa? d.s.
Citera
2015-09-09, 21:43
Bannlyst
Citat:
Du sa att du flytta till Stockholm bytte stad - men samtidigt kan du sova i samma trappuppgång dina föräldrar bor i som du även blev utkastad från? Vart bodde du innan?

Det blir svårt och trolla när man inte kan hålla koll på sin egna trollning.

Jahapp, källa på att jag har sagt det? Jag bodde hos mina föräldrar i en annan stad innan jag flyttade till Stockholm. Du kan få medalj om du hittar att jag sagt annat.
Lägg gärna upp citatet där jag skrivit det (väldigt gärna print screen) offentligt, så alla kan se hur mycket skit du snackar.
Citera
2015-09-09, 22:16
Medlem
Godhems avatar
Citat:

En bild på trapphuset du nu (ev) sitter i skulle ju vara en början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in