Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Fram till nästa skarpa läge (sep 2018?) är Sentio facit. Yougov är dock intressant, enbart eftersom de legat nära Sentio sedan valet. De andra OI kanske inte ens framöver kan visa oss trender, då PK gör en sista (?) kraftansträngning och alla verkar vara med på tåget.
Om det stämmer det EU-kommissionens ordförande Jean-Claude Juncker säger att vi borde öppna våra gränser för de 60 miljoner från tredje världen på flykt, för att de bara utgör 11 % av EUs totala befolkning så blir OU fullständigt meningslösa. Man försöker tvinga fram kaos och krig i Europa. Jag tror inte att detta handlar om naivitet eller humanitet för då hade man inte låtit det gå så långt att FN tvingas dra ner på matransonerna i flyktinglägren.
Det är mer än tre år till nästa val. Med den eskalering av våld som skett senaste året och med den anstormning av invandrare som kommit samt att nu talas det om en ännu större andra våg, detta sammantaget gör att jag tror kollapsen kommer innan 2018.
Jag tror som dig att detta landet är bortom alla räddning nu, detta skulle vara fallet även om SD började regera landet imorgon och lyckades få ner invandringen med 90% på en vecka. Dessa OU är i i bästa fall bara rent nöje - lite som att en sportintresserad följer fotbollsresultaten oavsett om deras favoritlag är klara för att flytta ner en division.
Sverige är definitivt på väg ner mot de lägre divisionerna och vårt välfärdssystem som vi känner det är ett minne blott, det kommer att gå fort nu och det är i det stora hela ovidkommande om SD tar sig upp till 35% 2018.
Det enda som kan rädda landet är en storskalig repatriering och det är inte direkt vad SD förespråkar, även med deras politik så kommer det över 10.000 utomeuropeiska invandrare varje år som ytterligare spär på segregationen och den nuvarande misären.
Så, vad är det egentligen vi hoppas på? I September 2018 kan vi ha ytterligare 350.000 bidragstagande muslimer här. (som tillkommit efter att landet redan stod inför en total kollaps)
Det finns inget att rädda längre.