2015-09-09, 11:06
Bannlyst
(FB) Moderatorer lyssnar inte och förklarar inte

Att moderatorer inte förklarar och inte kan ta en diskussion. Blir onödigt jobb för ADMIN när man måste vända sig till dem.
2015-09-09, 11:15
Medlem
VVCs avatar
Kan ha fattat fel nu, rätta mig gärna i så fall.
Om du sitter och sprider en CM-adress till en mailkran bryter du mot 1.09 och det leder till direkt avstängning om jag inte minns fel. Det är rätt förståeligt att dom stänger av dig då.
2015-09-09, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
Kan ha fattat fel nu, rätta mig gärna i så fall.
Om du sitter och sprider en CM-adress till en mailkran bryter du mot 1.09 och det leder till direkt avstängning om jag inte minns fel. Det är rätt förståeligt att dom stänger av dig då.

Japp,om jag ovetandes skickade runt en mail-krans adress så är det fel av mig. Men hur ska vi bevisa det? Vet ju ens själv om det var de men misstänker det. Finns det bevis på det så tar jag gärna mitt straff fast rätt straff.

Det jag vill diskutera nu är om det är ok att moderatorer ska ignorera på det där sättet.

De ska väl kunna ta en diskussion med oss och inte skriva att det är färdigdiskuterat efter 3 PM när man är långt ifrån klar. Misstänker att vissa mods har sina "hat-användare" som de stör sig extra mycket på.
Senast redigerad av CoffeMunken 2015-09-09 kl. 11:23.
2015-09-09, 11:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Du får ge dig lite till tåls, vi arbetar inte här 8-17. Vi tittar på ärendet och återkommer förstås, till dig, när/om det finns skäl till det.
2015-09-09, 11:34
Medlem
Scarabeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoffeMunken
Japp,om jag ovetandes skickade runt en mail-krans adress så är det fel av mig. Men hur ska vi bevisa det? Vet ju ens själv om det var de men misstänker det. Finns det bevis på det så tar jag gärna mitt straff fast rätt straff.

Det jag vill diskutera nu är om det är ok att moderatorer ska ignorera på det där sättet.

De ska väl kunna ta en diskussion med oss och inte skriva att det är färdigdiskuterat efter 3 PM när man är långt ifrån klar. Misstänker att vissa mods har sina "hat-användare" som de stör sig extra mycket på.
Hur kan du ovetandes skicka runt en adress till en mail-kran? Klart som fan du vet att du vet det. Bevisa det? Tror du att det är Högsta Domstolen här eller? Kliv ner från piedestalen hörru.

Sen, tror du admin/modsen sitter i givakt och väntar på att du ska kontakta dom eller? Dom har säkert tusentals mail varje dag som är bra jävla mycket mer viktiga än att behaga dig. Formulera dig i 1 enda PM istället för att starta en konversation.
2015-09-09, 11:54
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Sen, tror du admin/modsen sitter i givakt och väntar på att du ska kontakta dom eller? Dom har säkert tusentals mail varje dag som är bra jävla mycket mer viktiga än att behaga dig. Formulera dig i 1 enda PM istället för att starta en konversation.

Han har fått svar från admin4 (som har hand om ärendet f.n) och han fick flera svar från mig igår kväll. Så han är inte ignorerad, men väldigt otålig verkar det som.

admin5
2015-09-09, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
Hur kan du ovetandes skicka runt en adress till en mail-kran? Klart som fan du vet att du vet det. Bevisa det? Tror du att det är Högsta Domstolen här eller? Kliv ner från piedestalen hörru.

Hade självklart mina aningar men visste inte om det var en mail-kran.

Jag vet att Morfar ignorerar mig med flit, han skrev att vi hade diskuterat färdigt eftersom att han hade tunna bevis räckte.

Att det tar tid för Admin har jag full förståelse för men en moderator ska kunna förklara sin bann bättre och inte bara grunda på "ni har skickat samma CM till folk"
Senast redigerad av CoffeMunken 2015-09-09 kl. 12:19.
2015-09-09, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Han har fått svar från admin4 (som har hand om ärendet f.n) och han fick flera svar från mig igår kväll. Så han är inte ignorerad, men väldigt otålig verkar det som.

admin5

Kan inte svara dig, "För många mottagare. Gränsen för antal unika användare är 5 per dygn."

Men kommer bannen hävas?
2015-09-09, 12:51
Medlem
VVCs avatar
Citat:

Fast du måste ju ha vetat vad du skickat? Eller har du bara skickat ett PM med texten ''*******@countermail.com'' till massa randoms utanför Drogforumet? Något säger mig att du skickat mer än bara adressen med inriktning på folket i Drogforumet och även vetat precis att det är en mailkran du skickar runt adressen till.

Alla har vi våra användare som vi hatar lite extra mycket, moderatorer också. Dock har jag svårt att tro att det skulle påverka en avstängning för då säger det sig själv att dom inte passar in under den titeln.
2015-09-09, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
Fast du måste ju ha vetat vad du skickat? Eller har du bara skickat ett PM med texten ''*******@countermail.com'' till massa randoms utanför Drogforumet? Något säger mig att du skickat mer än bara adressen med inriktning på folket i Drogforumet och även vetat precis att det är en mailkran du skickar runt adressen till.

Alla har vi våra användare som vi hatar lite extra mycket, moderatorer också. Dock har jag svårt att tro att det skulle påverka en avstängning för då säger det sig själv att dom inte passar in under den titeln.

Nej visste inte att han krängnde från sin CM om han nu gör det. Hursomhelst, ska jag vara bannad så ska det vara för rätt sak.

"Kranen" är min vän, han bodde även hos mig för några år sen. Personen som de tror är jag är en god vän till mig.

Håller ingen koll på vad han sysslar med, han kanske bara ville skaffa flashback-kontakter. Han är ju bannad den killen.
2015-09-09, 13:27
Bannlyst
Hur kan det ta sån tid att undersöka saken? Jag vet att jag är oskyldig och skulle gärna vilja ha tillbaka min användare.

Hoppas ADMIN läser och snabbar på lite, den har varit nere av fel anledning enda sen igår. Eller skicka PM till mig och förklara vad bannen grundats på, inte som morfar skrev bara. Det var ju bara sjukt.
2015-09-09, 13:31
Medlem
VVCs avatar
Citat:
Nej visste inte att han krängnde från sin CM om han nu gör det. Hursomhelst, ska jag vara bannad så ska det vara för rätt sak.

"Kranen" är min vän, han bodde även hos mig för några år sen. Personen som de tror är jag är en god vän till mig.

Håller ingen koll på vad han sysslar med, han kanske bara ville skaffa flashback-kontakter. Han är ju bannad den killen.
Okej.
Så han bad dig alltså sprida hans CM-adress och du sa bara ''visst'' utan att ifrågasätta varför och började skicka den till vem som helst utan att ta reda på syftet med det? Känns som du är avstängd för precis rätt sak.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in