Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-08, 19:04
Medlem
Howarks avatar
Du kommer inte ångra dig om du tar ståplats! Mosh pits är ett intressant fenomen som uppstår på en del konserter, och bör i alla fall provas en gång
Citera
2015-09-09, 03:07
Medlem
tror inte jag kan fixa röka förresten, finns det bärts där inne eller får man kröka innan?
tänkte köra på det istället för röka, så hur är reglerna kringgående det
Citera
2015-09-10, 21:47
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Glöm inte öronproppar!
Citera
2015-09-11, 02:00
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodybag1
tror inte jag kan fixa röka förresten, finns det bärts där inne eller får man kröka innan?
tänkte köra på det istället för röka, så hur är reglerna kringgående det
Tycker det låter bra att skippa rökat. Visst kan det vara soft om du sitter på en gräsmatta med något sjysst reggaeband som spelar, men att mosha till Prodigy... Ingen höjdare, i alla fall inte om du frågar mig...

Öl, cider och ibland vin brukar finnas att köpa. Tänk dock på att inte dricka alltför mycket, det är inte kul att stå längst fram och vara pinknödig, tro mig...

Tänk också på att inte vara alltför berusad när du går in, för då säger vakterna glatt "stopp". Du får inte heller ta med dig alkohol in.
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Glöm inte öronproppar!
Mycket klokt beslut. Vissa idioter menar att öronproppar är töntigt, men de är som sagt idioter.
Finns att köpa i ditt apotek, av tusen snubbar utanför arenorna samt inuti arenan.
Ta med kontanter. Det underlättar vid köp av t.ex. öronproppar samt inlämning av ytterkläder i garderob (du vill inte släpa med dig en jacka på parkett...).

Tänk också på att all merch (kläder etc.) som säljs utanför arenorna oftast är rent skräp. Visst är det bara halv priset men a) trycket lossnar väldigt snabbt och b) du stödjer "pirater" istället för artisten.
Men men, det är svårt att motivera köp av en t-shirt för 400 spänn...
Citera
2015-09-11, 17:19
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Mycket klokt beslut. Vissa idioter menar att öronproppar är töntigt, men de är som sagt idioter.
Finns att köpa i ditt apotek, av tusen snubbar utanför arenorna samt inuti arenan.
Ta med kontanter. Det underlättar vid köp av t.ex. öronproppar samt inlämning av ytterkläder i garderob (du vill inte släpa med dig en jacka på parkett...).

Tänk också på att all merch (kläder etc.) som säljs utanför arenorna oftast är rent skräp. Visst är det bara halv priset men a) trycket lossnar väldigt snabbt och b) du stödjer "pirater" istället för artisten.
Men men, det är svårt att motivera köp av en t-shirt för 400 spänn...

Har bara känt att jag har behövt öronproppar en gång inom Sveriges gränser, det var när Motörhead spelade så jävla högt att jag nästan sket ner mig. I de allra flesta fall så håller banden den skittöntiga 100dB-regeln i Sverige och då tycker jag att öronproppar tar bort alldeles för mycket av upplevelsen. Har gått på konserter i snitt 2 gånger i månaden i över 10 års tid och aldrig haft problem med hörseln.
Citera
2015-09-11, 18:07
Medlem
Geomeisters avatar
Att ha en STÅPLATS är roligare men också jobbigare. Då du antagligen måste stå ett bra tag innan, eventuellt se förband och huvudbandet kan det bli flera timmar av att stå. Det tär även på den starkaste. Ska du på Prodigy som är mer fartfylld musik skulle jag rekommendera en ståplats ändå.

Jag var och såg Elton John i somras. Hade ståplats och kände ganska snart att denna typ av konsert hade uppskattats mycket mer sittandes.

Generellt sett sitter jag hellre när det gäller lugn musik och står hellre när det är mer drag i det hela. Jag skulle chansa på att många håller med mig.

Att ha en dålig sittplats kan förstöra upplevelsen rejält. Inte alls samma sak att sitta längst bak som att stå långt fram eller sitta längre fram.
Citera
2015-09-13, 23:29
Medlem
Ska också se the prodigy i november! är det någon annan som ska dit?

Vågar man ta en halv knapp E till sånt här? Har aldrig gått på konsert på den här typen av arena endast fetsivaler )
Citera
2015-09-18, 06:45
Medlem
tack för alla svar

var lite nervös aldrig gått på en konsär innan, men är skit taggad nu.
Ska fixa lite hash tror jag men får se hur det går annars krökar jag väl lite innan.

Öronproppar tänkte jag också köra på bara ha med ifall att det blir för hög, en annan polare som vart tidigare sa det med ett tag sen. Sen ifall det är för mkt rave för en kan man väl bara gå lite längre bak, såg det när de körde ute på Rock AM ring var mosh på ett par ställen.

just det , lär det inte bli jävligt varmt där inne med eftersom det är i globen. ska man inte ha med sig för mkt kläder?

ha det nice
Citera
2015-09-18, 10:16
Medlem
S-cups avatar
Citat:
tack för alla svar

var lite nervös aldrig gått på en konsär innan, men är skit taggad nu.
Ska fixa lite hash tror jag men får se hur det går annars krökar jag väl lite innan.

Öronproppar tänkte jag också köra på bara ha med ifall att det blir för hög, en annan polare som vart tidigare sa det med ett tag sen. Sen ifall det är för mkt rave för en kan man väl bara gå lite längre bak, såg det när de körde ute på Rock AM ring var mosh på ett par ställen.

just det , lär det inte bli jävligt varmt där inne med eftersom det är i globen. ska man inte ha med sig för mkt kläder?

ha det nice
Jag skulle aldrig röka på en konsert, speciellt inte om jag hade ståplats på ett röjigt band. Fast jag tycker det är jobbigt att vara nerrökt och gå på stan, så att vara nerrökt när det är 537 personer på en kvadratmeter är ingenting för mig...
Skulle tro att du får en bättre upplevelse om du är lagom berusad. Att vara alltför full på en konsert är inte bara jobbigt för dig utan framförallt för alla andra. Plus att det är drygt att behöva lämna sin plats man kämpat för bara för att behöva gå på toaletten (att sedan hitta tillbaka till sina polare kan vara svårt).

Se till att ni har en mötesplats ifall ni kommer bort. Mobiltelefoner har en tendens att inte fungera när flera tusen personer på samma plats försöker få tag i kompisar/taxi/efterfest/svärmor/barnvakt/etc.

Det kommer bli snuskigt varmt. Det enda du har på dig är t-shirt och byxor, ytterkläder och långärmat lämnar du in i garderoben för en tjugolapp.
Om du inte är hes och dyngblöt från ditt och andra människors svett så har du gjort fel...
Citera
2015-09-18, 10:27
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ser man inte ut som en mupp om man har sittplats förrästen och alla ravar där nere.

Huvudregeln här i livet - gör som du vill, och skit i vad andra tycker om dig.
Citera
2015-09-25, 00:20
Medlem
CygneRouges avatar
Öronproppar är till för förbandet!

De konserter jag varit på de sista åren har det inte varit problem med ljudnivån. Dock så suger i allmänhet förbanden babianpung så proppar är bra för att slippa höra eländet.
Citera
2015-09-25, 01:18
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Öronproppar är till för förbandet!

De konserter jag varit på de sista åren har det inte varit problem med ljudnivån. Dock så suger i allmänhet förbanden babianpung så proppar är bra för att slippa höra eländet.
Vilka visdomsord, eller? Bra öronproppar stänger inte alls ute för mycket av ljudet för att det ska vara lyssningsbart och bra. Samtidigt kan de vara skillnaden mellan felfri hörsel och permanenta hörselskador.

Sen låter det som en fullkomligt usel idé att inleda konserten med öronproppar för att sedan ta bort dem senare. Har du vant öronen vid den lägre volymen är öronen ännu ömtåligare när du tar bort propparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in