Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-09-08, 00:19
Medlem
Tja boys, ska på konsert inom 2 månader i Stockholm globen.

Första gången jag drar och tänkte höra vad ni rekommenderar om man ska stå eller sitta, vad som är bäst. Vi är bara 2 som drar dit.

Så här HÄR. ser det ut.
Och man har tillgång sitta på kortsidorna och långsidorna och såklart ståplats.

Också har ni något annat man kan tänka på, och vad rekommenderar ni.

Ska på Prodigy
Citera
2015-09-08, 00:27
Medlem
S-cups avatar
Ståplats. Alltid ståplats. Ni måste däremot vara förberedda på att det kan bli röj och jävligt trångt om ni är långt fram (vilket ni bör). Dessutom brukar ståplatser vara något billigare.
Bli inte sura när folk tränger sig förbi er, det är bara för er att göra samma sak. Tycker ni det är jobbigt med moshpits så är det bara att ni flyttar på er.

Sitta kan ni göra när ni närmar er 50 eller om ni ska kolla på The Cardigans...

Har visserligen aldrig sett Prodigy, men jag är ganska säker på att det är ett band som ska ses live. Är ni inte svettiga som några jävla as samt har fått söndertrampade tår så har ni gjort något fel. Så ta alltså inte med finskorna...
Citera
2015-09-08, 00:28
Medlem
Tycker personligen att ståplats är bäst, man är med i draget då i publiken istället för att bara sitta och kolla på!
Citera
2015-09-08, 00:28
Medlem
BlackBookss avatar
Väljer du ståplats så är det först till kvarn längst fram och som oerfaren så kan det bli en chockartad upplevelse.
Men gillar du att stöka fram i folkmassor så kör på det.
Väljer du sittplats så välj nära scenen så du faktiskt ser artisten, själv hade jag i detta fallet valt ungefär i mitten av långsidorna och högt upp så man får bäst överblick.

Have fun.
Citera
2015-09-08, 00:30
Medlem
Defensivistas avatar
Generellt tips: Knuffas mycket. Rök gräs. Tacka mig senare.
Citera
2015-09-08, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defensivista
Generellt tips: Knuffas mycket. Rök gräs. Tacka mig senare.

Tänkte kanske skulle röka innan, eller ta och supa innan. Det börjar ju kl 19:30 så man hinner hälla i sig en ok summa

Ok låter nice blir väl ståplats antar jag
Citera
2015-09-08, 00:51
Medlem
shadow666s avatar
Är det "hetsig" hårdrock hade jag nog valt sittplats första gången för att se hur det går till, är det lite lugnare musik är det inga problem att välja ståplats då folk sällan ska trängas,röja och knuffas.
Citera
2015-09-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Är det "hetsig" hårdrock hade jag nog valt sittplats första gången för att se hur det går till, är det lite lugnare musik är det inga problem att välja ståplats då folk sällan ska trängas,röja och knuffas.

Musiken är rätt adhd så det vore kanske nice att sitta ändå, just eftersom att det är första gången.

Ser man inte ut som en mupp om man har sittplats förrästen och alla ravar där nere.
Citera
2015-09-08, 01:22
Medlem
Hur lång är en kosert också i snitt typ.
Citera
2015-09-08, 01:53
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Man kan alltid gå längre bak ifall man tycker det blir jobbigt. Går man tillräckligt långt bak kan man till och med få i sig lite dricka från baren

Citat:
Ursprungligen postat av bodybag1
Ser man inte ut som en mupp om man har sittplats förrästen och alla ravar där nere.
Nu vet jag inte hur det är på Prodigys konserter, men vid större band så brukar det vara hyfsat fullsatt. Så ingen kommer peka på just dig och skratta eftersom du sitter som en slapp sill.
Citat:
Ursprungligen postat av bodybag1
Hur lång är en kosert också i snitt typ.
Skulle tro ≈1,5 timmar. Sällan mer än 2 timmar.
Räkna med att bandet aldrig är i tid (om det inte är Thåström som spelar).
Citera
2015-09-08, 09:50
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Kör på ståplats, i brist på bättre anledningar så kommer du nog att förstå varför först efter konserten. Förövrigt så är jag ganska säker på att det är Hovet konserten hålls på, så att du inte hamnar fel tänkte jag.

Vem kan sitta till det här? https://www.youtube.com/watch?v=MfZ24ritrsA
Citera
2015-09-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Man kan alltid gå längre bak ifall man tycker det blir jobbigt. Går man tillräckligt långt bak kan man till och med få i sig lite dricka från baren

Nu vet jag inte hur det är på Prodigys konserter, men vid större band så brukar det vara hyfsat fullsatt. Så ingen kommer peka på just dig och skratta eftersom du sitter som en slapp sill.

Skulle tro ≈1,5 timmar. Sällan mer än 2 timmar.
Räkna med att bandet aldrig är i tid (om det inte är Thåström som spelar).

Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Kör på ståplats, i brist på bättre anledningar så kommer du nog att förstå varför först efter konserten. Förövrigt så är jag ganska säker på att det är Hovet konserten hålls på, så att du inte hamnar fel tänkte jag.

Vem kan sitta till det här? https://www.youtube.com/watch?v=MfZ24ritrsA

tack flashback som alltid hjälper !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här