2015-09-09, 00:26
Medlem
alrajts avatar
Härlig tråd, kul med godhjärtade människor.

Sov gott inatt!
Citera
2015-09-09, 00:27
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Har du körkort förresten? Köpa en snorbillig kombibil löser både sovproblemet (fäll ner sätena, lägg en madrass och bädda med filtar/sovsäck/täcken) och iaf smärre förvaringsproblem! Inte så fruktansvärt svår att få upp värme heller. Ta en sådan där anordning man man kopplar en liten gasoltub till, typ den http://www.biltema.se/sv/fritid/friluftsliv-och-camping/gasol--och-stormkok/gasolkok-28-kw-2000033698/ , så värmer du upp en iskall bilkupé på nolltid! Proceduren kan behöva upprepas några ggr under natten om du vaknar och fryser.

Smart att elda i ett stängt utrymme... Elden "äter" upp allt syre och bildar koldioxid, vilket leder till att man kvävs om man inte har tillräcklig ventilation. Mycket bra idé!

Förstår inte varför TS har på sig sån offerkofta. Gå till socialen för tusan och kräv hjälp!
Citera
2015-09-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Varför är det så viktigt att ta upp det här då? Handlar inte tråden om hur du klarar dig som bostadslös? Varför allt tjat om rumänska (eller bulgariska) tiggare?

Det var JAG som skrev en fånig kommentar, som var menat som ett SKÄMT från början där jag skojade och skrev något i stil med: Är det så här godhetsknarkande hen-vänster-människor känner när dom hjälper tiggar-ziggisar. Nu är inte jag TS juridiska ombud, godeman eller ska kapa hans tråd, men eftersom det var jag som drog dom dumheterna är det på sin plats att jag förtydligar.
Citera
2015-09-09, 00:35
Bannlyst
Det här inlägget tänker jag hänvisa till varje gång någon ifrågasätter
1) mina intentioner
2) varför jag inte ber om hjälp

Jag skapade tråden i hopp om att få tips som nybliven hemlös. Jag är inte ute efter stöd (även om ni som hejar på är ett jäkligt bra sådant), utan råd om hur man tar sig fram och öht lever som hemlös utan att be andra om hjälp.

JA, jag hade kunnat fråga Soc, Stadsmissionen, kyrkan. Det tänker jag dock inte göra. De har andra att ta hand om. Därför undrar jag bara i största allmänhet vad en som jag hittar på för en schysst comeback till Svenssonvardagen.

Hur svårt ska det vara?
Tack!
Citera
2015-09-09, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Smart att elda i ett stängt utrymme... Elden "äter" upp allt syre och bildar koldioxid, vilket leder till att man kvävs om man inte har tillräcklig ventilation. Mycket bra idé!

En bil är inte hermetiskt tillsluten... Du har tillräckligt mycket luftgenomströmning för att kunna dra på gasolen då och då. (Rödspritskök funkar också förresten.) Vill du vara på den säkra sidan lämnar du en springa på en halv cm eller så i rutan.
Och detta är alltså inget jag hittat på. Jag har som sagt varit hemlös ett par år själv en gång i världen och det är ett gammalt beprövat knep bland oss som har varit med ute på gatorna och inte sitter framför datorn och TROR en jävla massa...
Citera
2015-09-09, 02:42
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Det här inlägget tänker jag hänvisa till varje gång någon ifrågasätter
1) mina intentioner
2) varför jag inte ber om hjälp

Jag skapade tråden i hopp om att få tips som nybliven hemlös. Jag är inte ute efter stöd (även om ni som hejar på är ett jäkligt bra sådant), utan råd om hur man tar sig fram och öht lever som hemlös utan att be andra om hjälp.

JA, jag hade kunnat fråga Soc, Stadsmissionen, kyrkan. Det tänker jag dock inte göra. De har andra att ta hand om. Därför undrar jag bara i största allmänhet vad en som jag hittar på för en schysst comeback till Svenssonvardagen.

Hur svårt ska det vara?
Tack!

Svälj stoltheten och sök hjälp hos dom institutioner du nämnde, det är inte att parasitera att söka hjälp hos dessa utan dom är just till för människor i din sits och dom kan hjälpa dig tillbaka till Svenssonvardagen.
Citera
2015-09-09, 03:06
Medlem
Citat:

Hur svårt ska det vara?
Tack!

Vad menar du med "andra att ta hand om"? Det ÄR liksom just personer som du som dessa försöker hjälpa!
Den schyssta comebacken till svennevardagen vet du ju själv. Jobb och bostad. Frågan är varför du envisas med att göra tillvaron så svår som möjligt medans du söker jobb och bostad?
Citera
2015-09-09, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Vad menar du med "andra att ta hand om"? Det ÄR liksom just personer som du som dessa försöker hjälpa!
Den schyssta comebacken till svennevardagen vet du ju själv. Jobb och bostad. Frågan är varför du envisas med att göra tillvaron så svår som möjligt medans du söker jobb och bostad?
Försöker inte göra något så svårt som möjligt. Jag mår inte dåligt av att göra det här. Även om det känns jobbigt ibland ångrar jag inte för en sekund mitt val att gå utan hjälporg./dylikt. Jag vet att det finns folk som behöver det mer än jag. Knarkare, totalt nedsupna alkisar. Det är mycket bättre att de får hjälp medan pigga och friska människor som jag kilar runt och letar pant. Jag vill inte ta någons köplats. Det här har ytterst lite med stolthet att göra. Den dagen jag bryter en fot eller får alla mina grejer stulna kommer jag söka hjälp. Tills dess går det ganska bra. FBarna har till och med gjort tillvaron riktigt dräglig
Citera
2015-09-09, 08:44
Medlem
DonDicks avatar
Citat:
Ni ska ha ett galet stort tack, alla ni som bryr er! För the record är det officiellt med hemlösheten nu.

Så du har haft kontakt med din landlord nu? Låter han dig förvara dina prylar där tills du hittar nytt boende? Tuff sits men härligt att se att det finns så många som ställer upp för dig här. Väldigt intressant tråd att följa, önskar dig lycka till och hoppas du får tag i ett boende innan kylan tar fart på riktigt.
Citera
2015-09-09, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DonDick
Så du har haft kontakt med din landlord nu? Låter han dig förvara dina prylar där tills du hittar nytt boende? Tuff sits men härligt att se att det finns så många som ställer upp för dig här. Väldigt intressant tråd att följa, önskar dig lycka till och hoppas du får tag i ett boende innan kylan tar fart på riktigt.
Hade inte så mycket kvar, men hämtar det i övermorgon. Tack för stödet!!
Citera
2015-09-09, 09:51
Medlem
Kan man inte få lite bilder? Befinner mig i Stockholm månaden ut, hör av dig om du behöver något mr.
Citera
2015-09-09, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Kan man inte få lite bilder? Befinner mig i Stockholm månaden ut, hör av dig om du behöver något mr.
Bilder..? Förstår nog inte. Vad vill du ha bilder på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in