2015-09-08, 21:06
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ja, det är bara rykten.

Antagligen, om det är sant som jag hörde ryktesvis.

Antingen är ryktet helt fel att de tror hon levde när hon lades i eller kan lådan ha flyttats. Ett tredje alt är förstås att ryktet är helt felaktigt.

Det får man verkligen hoppas, att hon inte var vanställd som du uttrycker det, när hon hittades.

Kan vara uttalat i tidigt skede. Kommer inte ihåg när yppandeförbudet trädde ikraft nu. Annars tror jag nog att en och annan kan ha pratat lite bredvid mun för att det varit för svårt att inte säga någonting till någon när man har upplevt något riktigt jävligt.

Som sagt, rykten bara. Vet inte mer än så, någon annan började direkt prata om sin otäcka mat så inget mer blev sagt. Vi har inte pratat om det här oss emellan på jobbet mer än en gång tidigare väldigt kort. Den som nämnde detta idag är ingen sensationsmakare alls, det kom upp kort på en liten fråga om vad vi tror om fallet. Inget mer sades. Vi jobbar på vårt jobb.

Det har kommit liknande uppgifter från många håll nu så det kan mycket väl vara trovärdigt. Hon var enligt andra postare placerad i ett mycket litet utrymme och därför fick man göra det man var tvungen att göra för att få in henne.

Jag hoppas innerligen att hon dog tidigt efter kamp.
2015-09-08, 21:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är bara det lilla kruxet att .7 sidan registrerades först av de två av vad som framgår av tidlinjen, 2009 respektive 2012.
När man skapar ett konto så får man bara en id kod i URLen.
Vad jag förstår kan man registrera sig och ange det namn som ska stå på sidan. Sen kan man ändra Användarnamn till KalleAnka och då sätts det namnet in i URLen. Namnet i URLen har inget med namnet som syns på sidan att göra.

Jag tycker att en sida som varit uppe sedan 2009 borde ha lite fler vänner än 0.
Lite skeptisk.
Ja, det låter som ett litet mysterium, men har inte 2012-NB:n kunnat dölja ett antal år av sin tidslinje för kreti och pleti?
2015-09-08, 21:10
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Visst var det så att mjölkrummet stängdes/spärrades av på nytt efter de hittat LH. Om det nu var så att hon hittades i en låda kan det framgått att den lådan funnits i mjölkrummet och att sökande efter brottsplatsen påbörjades där direkt.
Jag minns faktiskt inte när mjölkrummet spärrades av, om det skedde efteråt direkt men har för mig att de höll på därborta ett tag efteråt.
2015-09-08, 21:15
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Galen skräcktanke:

Tänk om han faktiskt tejpade munnen på henne, band handlederna, stoppade ner henne i en låda och placerade den i mjölkrummet. Åkte sedan därifrån, t ex till Källby och tänkte återkomma senare. Tänk om hon låg där när hennes pappa letade. Tänk om han var i närheten när pappan kom, Lisas pappa kanske t o m såg mgm i närheten då. Om bröderna B åkte till Källby bör de ha varit tillbaka i Blomberg när eftersökningarna började.

Men det är nog för galet.

Där hade pappa hittat henne. AJ kom ju med nycklar till cafét och om mjölkrummet var låst krävde han nog öppning av detta. Det var ju nära platsen där hon försvann och ett sådant låst utrymme hade han nog inte missat.
2015-09-08, 21:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Där hade pappa hittat henne. AJ kom ju med nycklar till cafét och om mjölkrummet var låst krävde han nog öppning av detta. Det var ju nära platsen där hon försvann och ett sådant låst utrymme hade han nog inte missat.
Hade han inte kommit in på annat sätt hade han gnagt sig in.
2015-09-08, 21:19
Medlem
Utan att på något sätt vilja retas och absolut inte för att vara elak, kan jag inte låta bli att göra en reflexion över denna tappra tråd, som mal på utan just mycket näringstillförsel mer än semantiska fragment från mer eller mindre ”stilistiska stjärnor”.

Att arbeta i utredningen måste vara en sinekur jämfört med att byggt på några få vaga stödfakta ha att konstruera och försvara komplexa hypoteser styrkta med sannolikhetskalkyl.

Många av de sinnrika n-dimensionella hypotesgrenar som laboreras med här kommer att kollapsa till 2-dimensionella faktafläckar, när kända utredningsresultat avslöjats. Ta exempelvis DNA-spåren, som åtminstone något härrör från blod. Utredarna vet naturligtvis hur många fynden är, var de har gjorts, vad de består i, vilken DNA-information de förmedlar. Anta att ett spår består i en blodfläck på ett plagg, som återfunnits på offrets kropp. Där satt den ! Hur ska detta förhållande kunna förklaras med kontaminering, andrahandsbesudling, plantering ? Ingen vet om någon fläck föreligger, men jag måste säga att det torde vara en enorm utmaning att hitta DNA i mikroskopiska avsättningar, som inte kan ses – ska man topsa en hel blus t ex ? Det ska bli en befrielse att få öppna FUP:en och titta efter hur det egentligen var med allt detta. Spekulationsrymden kommer at kollapsa tiopotenser i omfattning. Bäst att skynda sig att spekulera vidare medan utrymme ges, för det är säkert mera spännande än att läsa om den trista verkligheten som troligen redan föreligger i koncept !
2015-09-08, 21:21
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hade han inte kommit in på annat sätt hade han gnagt sig in.

Ja, det tror jag också

Jag tror som sagt inte att den mannen är tappad bakom en vagn.
2015-09-08, 21:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Du har ändrat åsikt om hans Facebook nu då. När några andra ( däribland jag) påpekade hans intresse för söta små blondiner, rumpor, bröst , tejpade flickor och sex tyckte du visst att det var humor om jag inte minns fel.
Först tyckte jag att ett par bilder fram och tillbaka, snygga tjejer, osv, inte var så mycket att orda om, men sedan när jag började titta även på hans övriga preferenser, Stardoll mm så måste jag säga att det här inte alls verkar hamna inom normalmallen. Det handlar inte bara om rumpor och bröst; det rör sig om annat.
Citat:
Men som sagt, jag tycker också att en gift man inte vanligtvis gillar dessa sajter.
Man kanske inte kan utesluta att han delar sitt intresse med sin hustru..?
2015-09-08, 21:37
Medlem
Gusselbys avatar
Om hon nu placerades i en låda direkt, vilket bara är en galen tanke från min sida, så är det väl så klart troligare att mgm tog med sig den direkt. Bara en hemsk tanke att hon skulle ha funnits framför ögonen på den som letade. Tanken till detta hemska var att mjölkrummet var tillgängligt. Nyckel eller inte. Men glöm mitt dumma mardrömsscenario. Ta det inte så allvarligt. Ingen av oss vet något än. Tror jag i alla fall att ingen här gör.

Svårt att låta bli att tänka på detta hemska och mystiska fall är det i alla fall.
2015-09-08, 21:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Någon skrev ett inlägg om att hon hade en arbetskamrats pappa som talat med en polis och att offret skulle ha legat i en låda med tejp för munnen i manskapsboden. Jag kommenterade och citerade inlägget. Nu verkar det som om detta är borttaget.
Hmm. Bilder på två tejpade och bundna flickor som NB visst ska ha gillat att titta på:

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/07/30/tejp-i-stallet-for-att-limma-socialt-rum-i-forminskning/
2015-09-08, 21:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hmm. Bilder på två tejpade och bundna flickor som NB visst ska ha gillat att titta på:

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/07/30/tejp-i-stallet-for-att-limma-socialt-rum-i-forminskning/
Hur kopplar du de bilderna till NB? Kan de ha kommit med när det var något annat han ville titta på?
2015-09-08, 21:44
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Om du hade läst mitt inlägg hade sett exempel.
Ytterligare tveksamheter är rättsläkarens rapport och dödsdatum via telefonsamtal och fortfarande efter ca 13 veckor inväntas "vissa uppgifter" från tele o datatrafik.
Att du väljer att inte självständigt (från rättsväsendet) analysera fallet och inte kritisera utan att köpa allt som yppas ensidigt från polis/åklagare är ditt val.
LGM skrev att även i diktaturer förhindras insyn i rättsväsendet - det som sker nu.

" i diktaturer förhindras insyn i rättsväsendet - det som sker nu" skriver du Nopomil utan att blinka.

Vi HAR insyn i rättsväsendet, du får läsa FUP så snart den är klar.

DU får sitta vid din dator och klaga på åklagare och rättsväsende hur mycket du vill. Tror du att det är möjligt i en diktatur utan konsekvenser. Anonym? Forget it!

Bortskämda svenskar kan sitta här och klaga och likna detta vid diktatur?

Du kallar det du gör att analysera! Det enda du gör är att klaga och kritisera och det utan insyn pga yppandeförbud. Du vet ingenting om bevisläget och kräver ändå att utredningen skall göras om från början, med nya utredare - innan du ens vet vilka bevis som finns.

Spekulerar gör vi alla men att konsekvent kalla poliser/utredare inkompetenta kan du väl vänta med tills du vet vad du klagar på.

Kan man tänka sig att du ser något positivt med det svenska rättsväsendet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in