2015-09-08, 19:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det är ett antagande jag gjort, baserad på dina tomte hypoteser.
Tänker inte gå in på hur det skulle se ut i praktiken. Om det tex kommer fram att NB:s DNA fanns på kläder som tillhörde Lisa, tillsammans med blod-spår. Och NB fortsätter att tiga om AJ, som du tror är inblandad. Då kan du inte längre tro på skyddande av brottsling eller griftefridsbrott. Medhjälp för mord är också uteslutet, det har du aldrig nämnt.

Då finns det bara två alt: du tror på bevisningen som kommit fram. Att NB är skyldig, eller att dna är planterat. Varför skulle du gå efter bevisen som finns då, det gjorde du inte när det gällde styck mordet i boden. Så jag tänker realistiskt och två steg fram. Får väl se om du börjar kackla om plantering efter domen. Då har jag gjort en helt korrekt bedömning av lättläst troll.
Fantastisk diskussionsteknik du har du. Först hittar du på vad kombatanten har sagt, sedan hittar du på vad han ska säga. Med den tekniken vinner du troligen.

Jag har inte påstått att jag tror att AJ är inblandad. Belägg för att jag har diskuterat styckmordet i Boden.
2015-09-08, 19:20
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Bilder:
https://secure2.storegate.com/Shares/Home.aspx?ShareID=3a1f6d36-0c3d-4efc-9b8d-9832408789cd

https://secure2.storegate.com/Shares/Home.aspx?ShareID=14e24114-2e50-4f8b-9a34-e41e94970e91

https://secure2.storegate.com/Shares/Home.aspx?ShareID=c7980a12-eb49-4888-b894-631ca3963cb0
http://www.mediafire.com/?pk1v7f6a1aucgf8
http://www.mediafire.com/?05aj3r887s5s90a Eller nåt.
Bilderna är länkade först av någon annan tidigare i tråden.
Senast redigerad av Gusselby 2015-09-08 kl. 19:26.
2015-09-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Det kan mycket väl vara så. Undrar hur han gjorde när han bestämde sig för att kidnappa LH. Han kanske visade ett fotografi på sin katt och frågade om hon kunde hjälpa till att leta efter den?

Möjligen men det jag undrar är var fiskar dessa herrar, alltså i vilken riktning.

Kan han och möjligen brorsan varit på väg hem eller till en fisketur och av en slump sett när tjejerna började stänga/låsa och det gav intresse av någon anledning, kanske stannade/parkerade i omedelbar närhet utan att bilen syntes för de tre övriga arbetskollegorna eller kanske den rent av syntes och finns med i FUP, den som lever får se.
2015-09-08, 19:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Skratta ni. En av de teorier som alternativteoretikerna framförde på fullt allvar i Vatchareeyafallet var att hon hade drabbats av akut näsblod när hon skulle langa in en väska i Kristoffers baklucka vid något av de tidigare tillfällen han skjutsat henne och därigenom orsakat blodbesudlingar på flera ställen i kofferten. Samtidigt som en likhund gjort en blindmarkering.

Vi har redan sett tendenser i tråden och det förvånar mig inte om det blir rejäl damage Control här när FUP blir offentlig.
Belägg för det fetstilta?
2015-09-08, 19:31
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Det kan mycket väl vara så. Undrar hur han gjorde när han bestämde sig för att kidnappa LH. Han kanske visade ett fotografi på sin katt och frågade om hon kunde hjälpa till att leta efter den?

Oj, ja du. Svårt som sagt, men visst kan han ha lurat till sig henne. Kattunge är väl enkelt att använda i sammanhanget skulle jag tro. I vart fall när det gäller en ung flicka. Säga att min kattunge har fastnat i ladan. Kan du hjälpa till att få loss honom? Eller något sådant.

Planerat eller oplanerat är väl frågan? Visst kan det vara så att han kommit i sin bil och fått syn på LH utanför ladan eller vid sin moppe. Hon gick ju hela långsidan vid cafét. Moppen stod vid norra kortsidan. Det fanns tid att upptäcka henne om han kom i bil slumpmässigt. Då handlar det nog mer om att föra in henne i bilen med våld och snabbt åka till Martorp/byggboden.
Nja, ovanstående är nog kanske mindre sannolikt eftersom polisen ägnat mycket tid åt ladan/mjölkrummet på andra sidan vägen. Tror nog att det fanns spår där av något slag.
Handsken, tja, svårt att förstå hur MGM tänkte, om han tänkte, när han ev placerade ut handsken. Mystiskt, jodå.
Lutar nog mer åt att MGM har fått syn på LH och blivit sexuellt tänd på henne. Han har planerat att våldta henne. På något sätt har han fått reda på att hon ska åka moppe hem alt åkt med sin bil och parkerat bakom ladan på andra sidan vägen. Han har sedan iaktagit henne när hon lämnade för dagen. Väntat tills hon kommit fram till mopeden, ropat på henne med någon god anledning alt sprungit över till henne och hotat henne med kniv att följa med in i ladan på andra sidan.
Där har det blivit viss strid med skrik och gap. Osäkert om det blev fullbordad våldtäkt. Dödade LH i panik och körde till Martorp i hög hastighet.

Det lilla som framkommit i Facebook och vk.com tycker jag tyder på att han kände tristess och ville ut på äventyr. Tillfälliga. Tror att han kände pest och pina. Jobba, supa, äta och sova. Frun började bli tråkig och ville antagligen åka hem. Allmän frustration samt alkohol, ev annan drog gjorde att han fick ett totalt "hjärnsläpp"
Senast redigerad av Shrink 2015-09-08 kl. 19:37.
2015-09-08, 19:45
Medlem
Gusselbys avatar
Galen skräcktanke:

Tänk om han faktiskt tejpade munnen på henne, band handlederna, stoppade ner henne i en låda och placerade den i mjölkrummet. Åkte sedan därifrån, t ex till Källby och tänkte återkomma senare. Tänk om hon låg där när hennes pappa letade. Tänk om han var i närheten när pappan kom, Lisas pappa kanske t o m såg mgm i närheten då. Om bröderna B åkte till Källby bör de ha varit tillbaka i Blomberg när eftersökningarna började.

Men det är nog för galet.
2015-09-08, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Galen skräcktanke:

Tänk om han faktiskt tejpade munnen på henne, band handlederna, stoppade ner henne i en låda och placerade den i mjölkrummet. Åkte sedan därifrån, t ex till Källby och tänkte återkomma senare. Tänk om hon låg där när hennes pappa letade. Tänk om han var i närheten när pappan kom, Lisas pappa kanske t o m såg mgm i närheten då. Om bröderna B åkte till Källby bör de ha varit tillbaka i Blomberg när eftersökningarna började.

Tror att du kan ha rätt.
2015-09-08, 19:47
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Galen skräcktanke:

Vi vet ju att verkligheten överträffar fantasin med råge ibland!!
2015-09-08, 19:49
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eftersom den store guden inte nämner mer än spår av två typer vet vi bara om ett av varje typ. Hur många typer och spår det finns därutöver vet vi inte.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vilket ord skulle ni använda om du vill säga fler än ett, men inte berätta att det bara är två? För mig är flera okej.

Men, även om det är tre så spelar det ingen roll. Det är ingen avgörande mängd spår.

Han säger aldrig så som du påstår, att det finns fler än ett DNA-spår, då hade jag oxå uppfattat det som två olika DNA. Han säger nämligen att det finns flerA DNA-träffar.

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4243176--vi-har-flera-dna-traffar-bland-annat-blodspar-
2015-09-08, 19:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Hoppade lugnt över femton sidor idag, hinner inte läsa ikapp före fotbollen. Det har väl inte hänt nånting? Samma gamla meningslösa diskussioner och tjafs, personangrepp på en viss XOT kan jag också tänka.

Jag tror att det var ett oplanerat dråp, oavsett vem som gjorde det och oavsett om BO och GM kände varandra eller inte. Jag öppnar också upp för att NB, om det är han, kände Lisa lite grann.
Det är förstås en vild gissning, men det är väl inget som talar för ett våldtäktsförsök ändå.
2015-09-08, 19:50
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Han har planerat att våldta henne. På något sätt har han fått reda på att hon ska åka moppe hem alt åkt med sin bil och parkerat bakom ladan på andra sidan vägen.
Jag har svårt att tänka mig att detta skulle varit planerat, med tanke på de utslängda mobildelarna och att kroppen inte varit bortfraktad långt iväg från hans egen ort. Jag tror inte heller att han känt till mopeden, eftersom han då inte borde ha låtit den stå kvar och signalera att något hänt.

Jag gissar att han varit packad eller påverkad av något starkare och allt bara blev som det blev.
2015-09-08, 19:51
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hoppade lugnt över femton sidor idag, hinner inte läsa ikapp före fotbollen. Det har väl inte hänt nånting? Samma gamla meningslösa diskussioner och tjafs, personangrepp på en viss XOT kan jag också tänka.

Jag tror att det var ett oplanerat dråp, oavsett vem som gjorde det och oavsett om BO och GM kände varandra eller inte. Jag öppnar också upp för att NB, om det är han, kände Lisa lite grann.
Det är förstås en vild gissning, men det är väl inget som talar för ett våldtäktsförsök ändå.

Vad kan du tänka dig för motiv till dådet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in