Citat:
Ursprungligen postat av
Spanaren321
Det kan mycket väl vara så. Undrar hur han gjorde när han bestämde sig för att kidnappa LH. Han kanske visade ett fotografi på sin katt och frågade om hon kunde hjälpa till att leta efter den?
Oj, ja du. Svårt som sagt, men visst kan han ha lurat till sig henne. Kattunge är väl enkelt att använda i sammanhanget skulle jag tro. I vart fall när det gäller en ung flicka. Säga att min kattunge har fastnat i ladan. Kan du hjälpa till att få loss honom? Eller något sådant.
Planerat eller oplanerat är väl frågan? Visst kan det vara så att han kommit i sin bil och fått syn på LH utanför ladan eller vid sin moppe. Hon gick ju hela långsidan vid cafét. Moppen stod vid norra kortsidan. Det fanns tid att upptäcka henne om han kom i bil slumpmässigt. Då handlar det nog mer om att föra in henne i bilen med våld och snabbt åka till Martorp/byggboden.
Nja, ovanstående är nog kanske mindre sannolikt eftersom polisen ägnat mycket tid åt ladan/mjölkrummet på andra sidan vägen. Tror nog att det fanns spår där av något slag.
Handsken, tja, svårt att förstå hur MGM tänkte, om han tänkte, när han ev placerade ut handsken. Mystiskt, jodå.
Lutar nog mer åt att MGM har fått syn på LH och blivit sexuellt tänd på henne. Han har planerat att våldta henne. På något sätt har han fått reda på att hon ska åka moppe hem alt åkt med sin bil och parkerat bakom ladan på andra sidan vägen. Han har sedan iaktagit henne när hon lämnade för dagen. Väntat tills hon kommit fram till mopeden, ropat på henne med någon god anledning alt sprungit över till henne och hotat henne med kniv att följa med in i ladan på andra sidan.
Där har det blivit viss strid med skrik och gap. Osäkert om det blev fullbordad våldtäkt. Dödade LH i panik och körde till Martorp i hög hastighet.
Det lilla som framkommit i Facebook och vk.com tycker jag tyder på att han kände tristess och ville ut på äventyr. Tillfälliga. Tror att han kände pest och pina. Jobba, supa, äta och sova. Frun började bli tråkig och ville antagligen åka hem. Allmän frustration samt alkohol, ev annan drog gjorde att han fick ett totalt "hjärnsläpp"