2015-09-08, 20:18
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturalbornsinner
Jag är som du, jag vill ha sexet djuriskt och myset och goset efteråt. Vet inte om äldre män törs gosa efteråt ens en gång? Är det porrskadad jag är?

Får bara uppfattningen att äldre generationen är uppvuxen med något slags mjukt gentlemannaideal där man ser kvinnan som någon som är känslig och bara är ute efter romantik.

De har fått lära sig att en timmes förspel med mjuk beröring är ett stort plus i deras bok jämtemot kvinnan.

Porrskadad är svårt att säga. Kollar du mycket på porr? Vilken slags porr isf?
Citera
2015-09-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveamusseland
Först undrar man hur många killar du har "skrämt på flykten" gm att säga vad du vill- ett par eller ett dussin?
Du kanske haft lite otur, om det nu inte är så många, men tror ändå att det är något fel men du förstår inte vad...Har ett dussin 'stuckit', ja gör du nog något fel.
Grejen kanske är att inte vara så tydlig med vad du vill innan sexet, utan lite i förbifarten hinta efteråt vad du skulle tycka vore kul att pröva t.ex. Du kanske måste tåla ett lite längre sex allra första gången för att s.a.s komma in på planen, f.a. väcka hans interesse för en fortsättning.. Sen försöker du 'justera' lite...

Ja egentligen så är det väl ett par dussin som skrämt mig på flykten med deras prat om sex.
De jag själv skrämt är nog rätt få och går att räkna på ena handens fingrar.
Min ringa erfarenhet är att vissa män är rätt rigida i hur sex ska vara. Om man föreslår en annan ställning tex en sån enkel sak som benen på axlarna så möts man av motstånd. Och då finns det ju inte utecklingspotential. Det är en sak att kyssa många grodor innan man hittar prinsen, men måste man verkligen ha sex med en massa män för att hitta rätt?

Citat:
Men problemet är ju kommunikationen om din preferenser, där är det någonting som behöver "trimmas",
något slags taktikbyte. Finns garanterat massor av män som du kan göra saliga horisontellt.
Porrskadad? Knappast.
PS.
Kommentar till mitt förra inlägg??

Alltså jag är nog böjd att hålla med Coffe_K4n0n i att väldigt många går efter en mall, eller liksom slänger ut en stort nät och hoppas på att någon ska nappa på deras stil... de verkar väldigt frustrerade och saknar helt finess.

Jag ska fundera mera. Tack för feedback.
Citera
2015-09-08, 20:47
Bannlyst
Jag förstår mig inte på dessa kvinnor som klagar på sexet. Av alla kåta män på denna planet lyckas ni hitta riktiga bottennapp/dåliga ligg. Hur lyckas ni?
Citera
2015-09-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Får bara uppfattningen att äldre generationen är uppvuxen med något slags mjukt gentlemannaideal där man ser kvinnan som någon som är känslig och bara är ute efter romantik.
De har fått lära sig att en timmes förspel med mjuk beröring är ett stort plus i deras bok jämtemot kvinnan.
Ja det verkar så. För det är så de säljer in sig, men jag fattar inte att när jag på en direkt fråga svarar vad jag gillar, de inte reagerar med att tycka att det är skönt, att slippa förställa sig.
För mig känns det som när jag pratar med en sån man, att han mycket mer vill ge sig själv en guldstjärna för att han utför det där, än att han gör det för min skull.
Han vill liksom bekräfta sig själv att han är bra.
Sexet har med en sådan man rätt lite med mig att göra. Det blir ingen kommunikation alls, och det är otroligt avtändande.

Citat:
Porrskadad är svårt att säga. Kollar du mycket på porr? Vilken slags porr isf?
Nej jag tittar väldigt lite på porr, det är för kliniskt för mig.
För konstlat, jag vill ha det äkta, och det tar evigheter att hitta äkta i porr, man får vika en halv dag
Citera
2015-09-08, 20:57
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Det är en sak att kyssa många grodor innan man hittar prinsen, men måste man verkligen ha sex med en massa män för att hitta rätt?
Där har du lite av problemet i en nötskal. Hur kollar man upp innan sex att man ser på sex på samma sätt, njuter av ungefär samma saker och 'tekniker'. När du varit uppriktig har dina kandidater bangat, antal = ena handen c:a. Faktiskt egentligen inte så där rysligt många, om man ska vara ärlig.
Antingen testar du tålmodigt vidare o försöker hitta samsyn innan ni går till sängs. Eller är du lite mindre nogräknad med din "varudeklaration" o ser om inte en o annan ändå är beredd att anpassa sig efter första försöket, så länge det åtminstone var något så när ok. Alltså intresserad av ett nytt ligg.
Män, särskilt de lite äldre, är vanedjur, de kör på med sin modell o hoppas den passar. Gör den inte det drar många vidare, men några är nog beredda att prova din variant, om du "säljer in den" på ett inte för puschigt o krävande sätt.
Är du snygg i kropp o utseende, klassen mogna kvinnor? Var på skalan 1-10?
Citera
2015-09-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ja det var vad jag trodde skulle ske när jag beskriver mig som okomplicerad. Jag är van att göra jobbet själv, och jag törs därmed ta för mig, och det kan bli riktigt riktigt bra om man är två som vågar det. Men hittills har jag bara upplevt det med riktigt unga män.
Och jag vill ju helst kunna visa mig på stan, och göra annat än bara ha sex med en man. Lite till mer duger dom(ni) ju till (skojar)

Du tror inte det kan vara så här. Om du träffar en rätt så mycket yngre man är det underförstått från båda håll att det bara rör sig om sex, inte så mycket hänsynstagande till att visa upp sig från en mer gentil sida. Om du träffar en jämnårig, hur du nu träffar dem kanske det finns mer outtalade förväntningar om att det kanske inte stannar vid enbart sex. Det beror ju på hur kontakten initierats och det vet bara du. Jag kan tänka mig att sex kan gestalta sig olika beroende på förväntningsnivå framledes. Tydlighet om vad du gillar är väl pudelns kärna kanske
Senast redigerad av apjävel 2015-09-08 kl. 21:13.
Citera
2015-09-08, 21:29
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ja det verkar så. För det är så de säljer in sig, men jag fattar inte att när jag på en direkt fråga svarar vad jag gillar, de inte reagerar med att tycka att det är skönt, att slippa förställa sig.
För mig känns det som när jag pratar med en sån man, att han mycket mer vill ge sig själv en guldstjärna för att han utför det där, än att han gör det för min skull.
Han vill liksom bekräfta sig själv att han är bra.
Sexet har med en sådan man rätt lite med mig att göra. Det blir ingen kommunikation alls, och det är otroligt avtändande.

Nej jag tittar väldigt lite på porr, det är för kliniskt för mig.
För konstlat, jag vill ha det äkta, och det tar evigheter att hitta äkta i porr, man får vika en halv dag

Sex för män är ganska prestationsladdat. Man ska prestera, iaf i början av en relation. Men det låter mindre bra att du kommunicerar men att det ändå inte blir bra.

Vad säger du till gubbarna?
Citera
2015-09-08, 22:19
Medlem
Citat:
Män, särskilt de lite äldre, är vanedjur, de kör på med sin modell o hoppas den passar. Gör den inte det drar många vidare, men några är nog beredda att prova din variant, om du "säljer in den" på ett inte för puschigt o krävande sätt.
Är du snygg i kropp o utseende, klassen mogna kvinnor? Var på skalan 1-10?

Kan du utveckla hur jag ska sälja in den?
Angående utseende så är min erfarenhet att det är en smaksak.
Jag har blivit dissad, det har hänt men fler tycker jag är jag citerar "så djävla sexig" Vacker, fin, söt. Snygg är det få som säger, jag är mer woman next door. Jag ser definitivt yngre ut än min ålder.
Vet nog inte vad det har med saken att göra? Jag är inget rundningsmärke, men heller inte snygg. En sjua? Killar spanar på stan, en del flirtar. Jag har nog mer sexappeal än jag är snygg om jag ska vara ärlig. Sånt beror ju på hur man rör sig och för sig också.
Jag är nog ganska säker på att jag inte gjort nån besviken i alla fall.
Senast redigerad av Naturalbornsinner 2015-09-08 kl. 22:26.
Citera
2015-09-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Du tror inte det kan vara så här. Om du träffar en rätt så mycket yngre man är det underförstått från båda håll att det bara rör sig om sex, inte så mycket hänsynstagande till att visa upp sig från en mer gentil sida. Om du träffar en jämnårig, hur du nu träffar dem kanske det finns mer outtalade förväntningar om att det kanske inte stannar vid enbart sex. Det beror ju på hur kontakten initierats och det vet bara du. Jag kan tänka mig att sex kan gestalta sig olika beroende på förväntningsnivå framledes.
Detta var tänkvärt.
Citat:
Tydlighet om vad du gillar är väl pudelns kärna kanske
Kan du utveckla? De flesta verkar vara överens om att jag kanske är lite för tydlig.
Men det känns lite som om tråden inte hjälper mig så jättemycket i just sakfrågan. Vad gillar män i min ålder egentligen? Vad drömmer ni om?
Citera
2015-09-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Sex för män är ganska prestationsladdat. Man ska prestera, iaf i början av en relation. Men det låter mindre bra att du kommunicerar men att det ändå inte blir bra.

Vad säger du till gubbarna?
Jag återkommer till frågan, ska läsa lite gamla konvos, så får vi se om jag skämmer ut mig
Jag kanske har sagt nåt korkat (förmodligen).
Citera
2015-09-08, 23:03
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Kan du utveckla hur jag ska sälja in den?
Jag kan tänka mig att om du får till ett lättsamt o avspänt snack om sex innan det börjat dra ihop sig, så är det bra om du först lurar av honom vad han han gillar när det kommer till sex.
Sedan när du berättar vad du gillar får du väl inte låta som att "blir det inte så (som jag föredrar) kommer jag inte att njuta". Slutsatsen, som ska vara uppenbar, är att båda får kompromissa lite, för vad du är ute efter är ju en kille som inte är för rigid o bara kan njuta på ett enda sex-sätt. Men ska han prova nytt får väl du vara lite flexibel också, förhoppningsvis lär du snubben att gilla dina varianter också när du väl får chansen. Men det kanske inte blir redan vid allra första försöket...
Citera
2015-09-08, 23:16
Medlem
RobMcKennans avatar
Kan felet vara att vi mogna än är vanedjur och inte riktigt vet vad/hur vi ska göra?

De flesta som du träffar är antagligen frånskilda med mångåriga förhållanden bakom sig och fungerade det i början med första frugan så varför inte fortsätta med den framgången. Jag tror också att män i din/vår ålder inte riktigt vet hur och vad vi ska göra. De flesta ser nog på porr, kollar på olika forum och får intrycket att sex är mycket mer extremt än vad det var när vi var ute i svängen på 80 & 90-talet. Då kommer nog prestationsångesten fram, man vet inte riktigt hur man ska bete sig och man då går tillbaka till gamla "säkra" kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in