2015-09-08, 14:39
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturalbornsinner
Men om jag säger att jag vill ha okomplicerat sex, så verkar det som om deras taktik, det som de har lärt sig att "så ska det vara", "så förför man en kvinna" att det faller som ett korthus.
Om jag är ointresserad av deras gentila förförarkonster utan helt enkelt vill bli knullad skiten ur - så drar sig herrarna ur, eller så dyker herrarna inte upp på daten som man bestämt.

Alltså jag kände som det var fel på mig i mitt förhållande, som jag var en snuskig pervers kvinna, och det blir likadant nu, vill jag nåt mer än deras "utforska min kropp" "smeka mig i timmar", dvs vill jag hal lite hederlig "the ol' in and out" med någon som inte känns som ett vulgärt monster, då är det tomt, djävligt tomt.

Det verkar som det alla skriver om, (som Mainstreetfluent) att män är si och så bara är en myt.
För den enda erfarenhet jag har av män är att de är väldigt försiktiga och bara vill ha romantik.

Jag vet inte vad jag skall tänka. Därav tråden.

Jag är 20 år yngre än dig men känner igen vad du säger! När man mest letar efter någon att bara ligga med och vill ha det ganska hårt så stöter man nästan enbart på män som har en väldigt massa idéer om vad kvinnor "egentligen vill ha" som handlar om romantik, massa förspel och gulligull osv. Som verkar övertygad om att ingen tjej bara vill träffa en trevlig och intressant kille och knulla, typ.

Samtidigt verkar kvinnor som faktiskt skulle behöva lite mer omtanke och tid på sig från männens sida bara stöta på killar som utnyttjar dem för egna behov utan en tanke på att ge tjejen ngt mer?

Jag vet inte om det bara är såhär världen fungerar i stort. Lite som att man aldrig hittar det man letar efter men däremot en massa grejer man tidigare letat efter och inte hittade när man behövde dem.

Men helt kört är det inte, ibland har man tur, så du får väl fortsätta leta
Citera
2015-09-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobMcKennan
Jag tror att många män i din ålder är indoktrinerade från ungdomen om att det är kvinnans njutning och välbehag som är viktigast annars är man en dålig älskare. Att "bara" köra på är något som inte var accepterades av partern, därav det "eviga" smekandet, oralsexet, utforskningen osv. Många är ju tyvärr offer av velourvänstern på 1970-talet med allt vad det innebär. Sedan hamnade vi mitt i HIV vågen och många vågade inte "ligga runt", utan det blev många långa förhållanden med allt vad det innebär. Då blev det tyvärr ett misslyckat monogami för många.

För egen del så känns det befriande bra att även kvinnor i min ålder har den inställningen som du har.

Ja det var vad jag trodde skulle ske när jag beskriver mig som okomplicerad. Jag är van att göra jobbet själv, och jag törs därmed ta för mig, och det kan bli riktigt riktigt bra om man är två som vågar det. Men hittills har jag bara upplevt det med riktigt unga män.
Och jag vill ju helst kunna visa mig på stan, och göra annat än bara ha sex med en man. Lite till mer duger dom(ni) ju till (skojar)
Citera
2015-09-08, 14:40
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Nu missförstod du mig, för jag säger att när jag talar om vad jag vill så försvinner mannen.
Och jag ber inte ens om nåt kinky, utan bara lite hårdare sex, jag säger att jag inte gillar långa förspel och inte sex som håller på i timmar. Jag gillar snabbisar. Hett och intensivt.
Kan man bli mer tydlig än så undrar jag?
Vad jag lite undrar så är det ifall jag är för tydlig? Män säger att de gillar kvinnor som vet vad de vill, men när jag vet vad jag vill, så verkar det som de kommer av sig? Ger mina i min värld enkla önskemål prestationsångest eller vad det är frågan om? Ska man tro kulturen och vad som skrivs här så vore jag drömkvinnan - men uppenbarligen inte då.
Jag förstår inte.
Jag förstod hur du menar, men om det är så att någon försvinner på grund av att man säger vad man vill ha så har ju något gått snett på vägen. Förväntan skiljer sig från resultatet så att säga.

Sen finns det ju också som du säger en förväntan på män att prestera det som du säger att du inte är ute efter. Det kan ju vara så att en man har en bild av hur man borde vara och vad kvinnor gillar men att det är fel i ditt (och många andra) fall.

Någonstans måste man ju se till att båda känner till den andres preferenser och det gör ju att man måste ta reda på det, samt ibland misslyckas.
Citera
2015-09-08, 14:45
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Nu missförstod du mig, för jag säger att när jag talar om vad jag vill så försvinner mannen.
Och jag ber inte ens om nåt kinky, utan bara lite hårdare sex, jag säger att jag inte gillar långa förspel och inte sex som håller på i timmar. Jag gillar snabbisar. Hett och intensivt.
Kan man bli mer tydlig än så undrar jag?
Vad jag lite undrar så är det ifall jag är för tydlig? Män säger att de gillar kvinnor som vet vad de vill, men när jag vet vad jag vill, så verkar det som de kommer av sig? Ger mina i min värld enkla önskemål prestationsångest eller vad det är frågan om? Ska man tro kulturen och vad som skrivs här så vore jag drömkvinnan - men uppenbarligen inte då.
Jag förstår inte.
Först undrar man hur många killar du har "skrämt på flykten" gm att säga vad du vill- ett par eller ett dussin?
Du kanske haft lite otur, om det nu inte är så många, men tror ändå att det är något fel men du förstår inte vad...Har ett dussin 'stuckit', ja gör du nog något fel.
Grejen kanske är att inte vara så tydlig med vad du vill innan sexet, utan lite i förbifarten hinta efteråt vad du skulle tycka vore kul att pröva t.ex. Du kanske måste tåla ett lite längre sex allra första gången för att s.a.s komma in på planen, f.a. väcka hans interesse för en fortsättning.. Sen försöker du 'justera' lite...
Citera
2015-09-08, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jag förstod hur du menar, men om det är så att någon försvinner på grund av att man säger vad man vill ha så har ju något gått snett på vägen. Förväntan skiljer sig från resultatet så att säga.

Sen finns det ju också som du säger en förväntan på män att prestera det som du säger att du inte är ute efter. Det kan ju vara så att en man har en bild av hur man borde vara och vad kvinnor gillar men att det är fel i ditt (och många andra) fall.

Någonstans måste man ju se till att båda känner till den andres preferenser och det gör ju att man måste ta reda på det, samt ibland misslyckas.

Nu har jag varit reggad i tre år på flera siter, och min erfarenhet är den, att är man på en mer sexinriktad site så finns det gott om vulgära män som faktiskt sitter där och runkar och låter som en gammaldags porrtidning och undrar om man vill komma samma kväll. Det funkar inte för mig, och det är inte så jag vill skaffa mig en älskare utan jag vill lära känna personen och faktiskt ha en "vän med förmåner" eller älskare som vi sa. Det jag beskrev ovan är för rått för mig.
Och sedan har vi den andra sorten. Jag hittar inget mitt emellan - och därför frågar jag vad vill ni män ha? Varför kan det inte vara så att två personer säger vad de gillar och så ser man om det är kompatibelt eller inte? Men istället så försöker männen "gissa" hur man vill att de ska vara.
Hur sexigt är det?

Vad jag gör är ju faktiskt att jag utvärderar mitt letande. Kanske är det dags att byta taktik. Kanske ska Mainstreamfluent ta min taktik och jag hennes? Men topic för tråden är hur föredrar ex. vis du som man att ha sex? Är alla antingen vulgära nätrunkare eller indoktrinerade velournissar? Snälla säg att det finns nåt annat som inte redan är upptaget
Senast redigerad av Naturalbornsinner 2015-09-08 kl. 14:53.
Citera
2015-09-08, 14:52
Medlem
Citat:
...är det vad ni tror vi vill höra?

Ja, de skriver vad de tror ni vill höra.

De flesta kvinnor jag umgåtts mer regelbundet med har oftast velat ha sex direkt man kommer hem till dom eller tvärtom och sen efter lite sex så kommer det andra med mys i soffan eller vad det nu kan vara.

Några få kvinnor jag umgåtts med har velat mysa hela kvällen och sen efter att man krypit till sängs kommer sexet.

Personligen föredrar jag det första alternativet för då är sexet liksom undanstökat och jag känner mig mer avslappnad.
Citera
2015-09-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Du tror inte att de skulle hjälpa om du kommunicerade med din partner? De är så man får sexet att fungera. Och vem är du att veta hur "män generellt fungerar"? Jag tvivlar på att du bedrivit forskning.
Detta rekommenderas till TS förresten.
Citera
2015-09-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Kan du tänka dig en yngre älskare? Det är vad jag skulle rekommendera.

Citat:
Ja det är många yngre som tar kontakt. Och jag har haft en yngre älskare, men det är ju inget att satsa på i längden, för få vill ha en relation med en gammal tant.

Citat:
Nu har jag varit reggad i tre år på flera siter ... Det funkar inte för mig, och det är inte så jag vill skaffa mig en älskare utan jag vill lära känna personen och faktiskt ha en "vän med förmåner" eller älskare som vi sa. Jag hittar inget mitt emellan - och därför frågar jag vad vill ni män ha? Varför kan det inte vara så att två personer säger vad de gillar och så ser man om det är kompatibelt eller inte?

Vad jag gör är ju faktiskt att jag utvärderar mitt letande. Är alla antingen vulgära nätrunkare eller indoktrinerade velournissar?
Det där med yngre tror jag inte funkar såvida TS inte bara vill ha sex och inget mer. Är själv ungefär i TS ålder och visst en ung kvinna kan vara otroligt vacker, men vad skulle vi prata om? Har också den erfarenheten att hur bra någon är att sexa sitter inte i deras utseende. Ska man både prata med varandra, uppleva livet och ha skön sex ska man nog vara ganska lika inte minst i ålder. Sedan måste man naturligtvis attraheras av varandra och det stärks ju vanligtvis med tiden!
Citera
2015-09-08, 16:41
Medlem
jaybones avatar
Tror den äldre generationen män inte är lika porrskadade som den yngre. De tror att kvinnor vill eller gillar själva att ta det romantiskt.

För mig är romantik, känslor, intimitet osv något som man vill ha efter sexet. Innan dess vill jag ha det djuriskt. Jag blir inte så gulligullig när jag får stånd, däremot efter jag kommit.

De flesta tjejer brukar bli ganska förvånande över mig, att jag först ska köra hardcore dominant hårt sex för att sedan skeda och prata om känslor
Citera
2015-09-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Tror den äldre generationen män inte är lika porrskadade som den yngre. De tror att kvinnor vill eller gillar själva att ta det romantiskt.

För mig är romantik, känslor, intimitet osv något som man vill ha efter sexet. Innan dess vill jag ha det djuriskt. Jag blir inte så gulligullig när jag får stånd, däremot efter jag kommit.

De flesta tjejer brukar bli ganska förvånande över mig, att jag först ska köra hardcore dominant hårt sex för att sedan skeda och prata om känslor

Jag är som du, jag vill ha sexet djuriskt och myset och goset efteråt. Vet inte om äldre män törs gosa efteråt ens en gång? Är det porrskadad jag är?
Citera
2015-09-08, 17:13
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Jag är som du, jag vill ha sexet djuriskt och myset och goset efteråt. Vet inte om äldre män törs gosa efteråt ens en gång? Är det porrskadad jag är?
Men problemet är ju kommunikationen om din preferenser, där är det någonting som behöver "trimmas",
något slags taktikbyte. Finns garanterat massor av män som du kan göra saliga horisontellt.
Porrskadad? Knappast.
PS.
Kommentar till mitt förra inlägg??
Senast redigerad av Sveamusseland 2015-09-08 kl. 17:16.
Citera
2015-09-08, 17:50
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Och sedan har vi den andra sorten. Jag hittar inget mitt emellan - och därför frågar jag vad vill ni män ha? Varför kan det inte vara så att två personer säger vad de gillar och så ser man om det är kompatibelt eller inte? Men istället så försöker männen "gissa" hur man vill att de ska vara.
Hur sexigt är det?

Vad jag gör är ju faktiskt att jag utvärderar mitt letande. Kanske är det dags att byta taktik. Kanske ska Mainstreamfluent ta min taktik och jag hennes? Men topic för tråden är hur föredrar ex. vis du som man att ha sex? Är alla antingen vulgära nätrunkare eller indoktrinerade velournissar? Snälla säg att det finns nåt annat som inte redan är upptaget

Det är väl för att snubbarna ifråga är resultatinriktade. För stort fokus på "att" ligga och mindre fokus på att ligga med rätt person. Så de har utvecklat dessa små "strategier" som för det mesta inte fungerar men får dem ändå att känna att de följer ett konsekvent mönster i hur de bemöter kvinnor som de sedan kan utvärdera och testa.

Vi andra är lite mer kompabilitetsinriktade. Vet vad vi gillar och hoppas att den kvinna vi träffar och får bra intryck av gillar eller kan tänka sig samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in