2015-09-08, 20:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansomvet
Det är klart att fanskapet NB är skyldig och hans bror visste nog om vad som hänt dagen efter. Som bror kan man se sånt även ifall NB inte berättat det rakt ut. Skulle även sätta några tusen på att fanskapet gjort liknande saker förut.jag hoppas fanskapet får sitta av tiden i Sverige så hans familj måste resa hela vägen från Litauen varje gång dom vill träffa NB, hans bror borde inte sätta sin fot här mer för sitt eget bästa.
Här har vi ytterligare ett exempel som påverkats av åklagarens PR i media. Vad händer om han blir nämndeman? Kommer NB att få en rättvis rättegång när en domare har bestämt sig i förhand i skuldfrågan?
2015-09-08, 20:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
http://www.mediafire.com/?pk1v7f6a1aucgf8
http://www.mediafire.com/?05aj3r887s5s90a Eller nåt.
Bilderna är länkade först av någon annan tidigare i tråden.

Det är tekniskt omöjligt eftersom jag skannade direkt ur filmen så exakt samma kan det inte vara. Men bra att det finns olika vinklar så man kan identifiera platsen. Fyndet verkar ha funnits en bra bit ut på åkern. Kan nog inte ha slängts direkt från en bil.
2015-09-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Här har vi ytterligare ett exempel som påverkats av åklagarens PR i media. Vad händer om han blir nämndeman? Kommer NB att få en rättvis rättegång när en domare har bestämt sig i förhand i skuldfrågan?
Fast jag måste säga att när man ser det litegrann från utsidan och i mitt tycke på ett nyktert sätt så ter sig alla alternativa teorier riktigt märkliga.
2015-09-08, 20:36
Medlem
Om det är lätta saker som kastas ut från bilen så kan vinden göra att det flyger iväg en längre bit.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är tekniskt omöjligt eftersom jag skannade direkt ur filmen så exakt samma kan det inte vara. Men bra att det finns olika vinklar så man kan identifiera platsen. Fyndet verkar ha funnits en bra bit ut på åkern. Kan nog inte ha slängts direkt från en bil.
2015-09-08, 20:38
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Nu menade jag såklart inte att det skulle vara exakt samma. Var de bilderna jag hittade som jag klarade att länka, den med ett avspärrningsband är taget bara en liten bit längre fram än den bild är där AJ finns med med sin bil. Den bilden lyckades jag dock inte länka ner. Inte säkert att det är samma ställe som från nya efterlyst ens och vet inte om det är så viktigt exakt var fynden gjordes även om det såklart kan säga något om om sakerna som hittades kan ha slängts ut från en bil i farten. Lutar ändå åt att saker har placerats ut i efterhand. (Så tycker jag just nu i alla fall.)
2015-09-08, 20:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Om det är lätta saker som kastas ut från bilen så kan vinden göra att det flyger iväg en längre bit.

Ja, fartvinden skulle nog plaserat fyndet någonstans bakom bilen isåfall. Det är väldigt sällan det blåser mer än 70 - 80 km/tim Sverige.
2015-09-08, 20:48
Medlem
Förstår inte vitsen med att sprida ut offrets saker längs en väg - det sägs att det skulle handla om villospår - men i det här fallet så blir det ju en snitslad bana till platsen där offret finns. En GM borde väl göra allt som finns för att inte lämna några spår efter sig. Kan det vara offret själv som kastat ut föremål för att hon blev livrädd och förstod att något hemskt var på väg att hända?

Citat:
Nu menade jag såklart inte att det skulle vara exakt samma. Var de bilderna jag hittade som jag klarade att länka, den med ett avspärrningsband är taget bara en liten bit längre fram än den bild är där AJ finns med med sin bil. Den bilden lyckades jag dock inte länka ner. Inte säkert att det är samma ställe som från nya efterlyst ens och vet inte om det är så viktigt exakt var fynden gjordes även om det såklart kan säga något om om sakerna som hittades kan ha slängts ut från en bil i farten. Lutar ändå åt att saker har placerats ut i efterhand. (Så tycker jag just nu i alla fall.)
2015-09-08, 20:49
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Framgår inte det av hans favoritkontakter och hela sitens inriktning: sex, trekanter, öl och partnerbyten, inslag av BDSM, exponering av kroppar i alla möjliga poser, osv. - Vad gör en gift kille på en sådan site?

Även om en del av hans fb-bilder kan anses roliga, om än med en dragning åt det groteska hållet, balanserar andra på gränsen till det sjuka och osunda. Och det är inte bara en ”gilla”-site vi pratar om; det är åtskilliga som NB har som favoriter; alla lika tvetydiga i sin framtoning.

Han är långtifrån ensam om att titta på tjejer, eller att ”gilla” den här sortens bilder, men nu har mina varningslampor så smått satt i gång att blinka.Ja, det kan man kanske säga - särskilt om man driver siten. - Verkar annars mest handla om sex och business.

Du har ändrat åsikt om hans Facebook nu då. När några andra ( däribland jag) påpekade hans intresse för söta små blondiner, rumpor, bröst , tejpade flickor och sex tyckte du visst att det var humor om jag inte minns fel.

Men som sagt, jag tycker också att en gift man inte vanligtvis gillar dessa sajter.
2015-09-08, 20:53
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Förstår inte vitsen med att sprida ut offrets saker längs en väg - det sägs att det skulle handla om villospår - men i det här fallet så blir det ju en snitslad bana till platsen där offret finns. En GM borde väl göra allt som finns för att inte lämna några spår efter sig. Kan det vara offret själv som kastat ut föremål för att hon blev livrädd och förstod att något hemskt var på väg att hända?
Inte om föremålet ute på ängen varit hennes, kan man nog anta.

Det hela verkar desperat av GM, ja. Fast han har nog inte heller känt till hur noga polis m.fl. söker i vår del av världen.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-09-08 kl. 20:55.
2015-09-08, 20:54
Medlem
Hur vet vi att det inte var ett fejkat giftermål mellan MGM och den lettiska kvinnan? Det kanske är lättare att få visum och uppehållstillstånd om man som lettisk kvinna följer med sin make för att försörja sig i Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Du har ändrat åsikt om hans Facebook nu då. När några andra ( däribland jag) påpekade hans intresse för söta små blondiner, rumpor, bröst , tejpade flickor och sex tyckte du visst att det var humor om jag inte minns fel.

Men som sagt, jag tycker också att en gift man inte vanligtvis gillar dessa sajter.
2015-09-08, 21:02
Medlem
Citat:
Så kan det vara. Eller så såg de den inte eller kunde inte föreställa sig någon i ett så litet utrymme.

Hemska tanke om hon levde till en början. Men var medvetslös eller inte kunde göra sig hörd. Annars kvävs man nog rätt fort i trångt utrymme.

Bara galna tankar från min sida.

Verkar ändå troligt att man hittat henne i en låda/box/ett skåp då det förekommer så många (sanna eller falska) uppgifter om det från olika håll.

Visst var det så att mjölkrummet stängdes/spärrades av på nytt efter de hittat LH. Om det nu var så att hon hittades i en låda kan det framgått att den lådan funnits i mjölkrummet och att sökande efter brottsplatsen påbörjades där direkt.
2015-09-08, 21:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Visst var det så att mjölkrummet stängdes/spärrades av på nytt efter de hittat LH. Om det nu var så att hon hittades i en låda kan det framgått att den lådan funnits i mjölkrummet och att sökande efter brottsplatsen påbörjades där direkt.
Nej, det spärrades av på måndagen, efter fyndet av handsken, öppnades på onsdag och spärrades av senare samma dag, och har förblivit avspärrat sedan dess.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in