2015-09-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är bara det lilla kruxet att .7 sidan registrerades först av de två av vad som framgår av tidlinjen, 2009 respektive 2012.
När man skapar ett konto så får man bara en id kod i URLen.
Vad jag förstår kan man registrera sig och ange det namn som ska stå på sidan. Sen kan man ändra Användarnamn till KalleAnka och då sätts det namnet in i URLen. Namnet i URLen har inget med namnet som syns på sidan att göra.

Jag tycker att en sida som varit uppe sedan 2009 borde ha lite fler vänner än 0.
Lite skeptisk.

Den andra med 7 är den rätta fb till honom!
2015-09-08, 19:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Han säger aldrig så som du påstår, att det finns fler än ett DNA-spår, då hade jag oxå uppfattat det som två olika DNA. Han säger nämligen att det finns flerA DNA-träffar.

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4243176--vi-har-flera-dna-traffar-bland-annat-blodspar-
https://sv.wiktionary.org/wiki/flera
Citat:
flera pl.
  1. fler än en/ett
    Det finns inte bara ett utan flera problem här.
  2. många, åtskilliga
    Jag har väntat i flera dagar på svar.
  3. böjningsform av mången
Notera särskilt punkt 1. ovan.
2015-09-08, 20:02
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Galen skräcktanke:

Tänk om han faktiskt tejpade munnen på henne, band handlederna, stoppade ner henne i en låda och placerade den i mjölkrummet. Åkte sedan därifrån, t ex till Källby och tänkte återkomma senare. Tänk om hon låg där när hennes pappa letade. Tänk om han var i närheten när pappan kom, Lisas pappa kanske t o m såg mgm i närheten då. Om bröderna B åkte till Källby bör de ha varit tillbaka i Blomberg när eftersökningarna började.

Men det är nog för galet.

Säg inte det. Just det utrymmet får man anta är en mycket central del av brottet.

Det är ju en trolig mordplats.
2015-09-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
https://sv.wiktionary.org/wiki/flera

Notera särskilt punkt 1. ovan.

Exempel: ""Det var flera personer som stod i kö".
Säger man det om det bara var två personer?
Nu ska jag inte lägga mig i diskussionen mer.
2015-09-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiggerska
Tror att du kan ha rätt.

Nej nej,ni tror väl inte pappan skulle hoppat över ett låst utrymme i landar,
Han hade nog fixat nycklar ihop med polisen, så glöm det
2015-09-08, 20:14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Vad kan du tänka dig för motiv till dådet?

Jag måste nog säga, att jag egentligen tror på någon form av vållande. Utan motiv inget dråp, typ.
Men jag har ju misstänkt kollegorna ända sedan första stund, i så fall skulle det väl vara planerat iofs...
2015-09-08, 20:14
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Vi har också flera DNA-träffar
Låter på mig som att han menar ett gäng träffar.

Hade han velat vara hemlig kunde han ha sagt "Vi har också DNA-träffar". Det hade räckt.
2015-09-08, 20:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Låter på mig som att han menar ett gäng träffar.

Hade han velat vara hemlig kunde han ha sagt "Vi har också DNA-träffar". Det hade räckt.
Vad det än låter på dig så säger han att det var mer än en DNA-träff. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2015-09-08, 20:19
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det kan han ha gjort; t.o.m. pekat ut LH på bild, osv. - Det är klart att de har kollat in tjejerna som rört sig kring kaféet; vilka killar hade inte gjort det?

Tror inte att han på sin fritid bara fiskar, spelar datorspel och leker med klippdockor; man får efter att ha harvat runt ett tag bland hans ”gilla”-siter (där även GoogleSEO:s bilder dyker upp emellanåt) det bestämda intrycket av att han kan gilla även andra spel – och det kan iofs även IB göra.

Let´s play a game:
https://www.google.se/search?q=Let%C2%B4s+play+a+game&biw=1024&bih=427&t bm=isch&imgil=2T5lqv5im4nYfM%253A%253BFzJhdLwSgpZJ wM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.quickmeme.com% 25252Fle ts-play-a-game%25252F&source=iu&pf=m&fir=2T5lqv5im4nYfM%253A %252CFzJhdLwSgpZJwM%252C_&usg=__qzx6Qeh88S8K2sEKFK GcwP_5RL0%3D&ved=0CCwQyjdqFQoTCMTllry_58cCFUXbLAod eXYPqg&ei=M9zuVYSAMsW2swH57L3QCg#tbm=isch&q=NoriuP ramogu.lt%2Fphotos%2F&imgrc=NHRLLdLZvm0S7M%3A

Klippdockor hör väl till de något mera udda fetischerna? Liksom förkärleken till silvertejp.

Här, ett tips på vad stora pojkar kan klä klippdockor med: http://se.depositphotos.com/45521295/stock-illustration-dress-up-doll-with-fetish.html
2015-09-08, 20:20
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Nej nej,ni tror väl inte pappan skulle hoppat över ett låst utrymme i landar,
Han hade nog fixat nycklar ihop med polisen, så glöm det
Så kan det vara. Eller så såg de den inte eller kunde inte föreställa sig någon i ett så litet utrymme.

Hemska tanke om hon levde till en början. Men var medvetslös eller inte kunde göra sig hörd. Annars kvävs man nog rätt fort i trångt utrymme.

Bara galna tankar från min sida.

Verkar ändå troligt att man hittat henne i en låda/box/ett skåp då det förekommer så många (sanna eller falska) uppgifter om det från olika håll.
2015-09-08, 20:22
Medlem
Det är klart att fanskapet NB är skyldig och hans bror visste nog om vad som hänt dagen efter. Som bror kan man se sånt även ifall NB inte berättat det rakt ut. Skulle även sätta några tusen på att fanskapet gjort liknande saker förut.jag hoppas fanskapet får sitta av tiden i Sverige så hans familj måste resa hela vägen från Litauen varje gång dom vill träffa NB, hans bror borde inte sätta sin fot här mer för sitt eget bästa.
2015-09-08, 20:22
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vad det än låter på dig så säger han att det var mer än en DNA-träff. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Tack, jag kan vårt modersmål, som ibland ger utrymme för nyanstolkningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in