Citat:
Ursprungligen postat av
Spanaren321
Om det med lådan och tejpen stämmer, så tyder allt på att det var ett planerat brott och ingen "stundens ingivelse". Manskapsboden hade förberetts. Offret kanske rent av skulle hållas tillfångatagen i flera dagar eller veckor i den här manskapsboden. Att det blev så stort pådrag med polisen och MSP så kort tid efter försvinnandet kunde inte gärningsmannen föreställa sig. Därför avslutade GM hennes liv. Det finns saker som talar för att det är en ensam GM och även för att det är två GM. Helt klart är att GM är väl förtrogen med området och gården Martorp. Det är inte lätt att kidnappa en flicka utan att något vittne märker något. Att sedan köra bil med offret med sig är inte heller lätt för ensam GM. Kan det ha varit LH själv som slängt ut saker längs vägen, för att någon skulle hitta henne. Stackars LH och alla hennes anhöriga och närmaste vännner.
Jag tror inte på det där med en låda , gissar att det var ett av dom gamla klädskåpen i byggboden som NB gömde BO i .
Det är svårt att veta hur han tänkte göra , men troligtvis skulle BO gömmas någon annan stans senare ( jag tror BO var avliden när hon kom till boden ) .
Möjligheten kom aldrig pga det stora pådraget som startade redan under kvällen .
NB hade aldrig räknat med det stora söket , han var säkert helt desperat redan första natten .
När det gäller lillebror så är det inte säkert att han är så oskyldig som många av oss trott bara för att han släpptes , Åklagaren vet att det är lätt att få tillbaka honom om han behöver .
Blir intressant när FUP släpps , och jag hoppas på en klar och tydlig dom för familjens skull .