2015-09-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Flyttade in 17:e, och inte hört något från värden än. Var sagt en månad. Därför räknar jag med att om jag får flytta in igen blir det bara för någon dag. har tyvärr inga nycklar till förråden. Däremot slaggar jag högt upp i trapphuset - hit orkar ingen gå (hehe), alla tar hiss. Därför är det ganska harmlöst. Blivit påkommen enstaka gånger, antingen av fulla "grannar" eller äldre personer. Då har jag helt enkelt kört med "äh, utelåst".

Mmmhmm, OK, du är bostadslös "på riktigt" s a s... Då blir det värre...
Börja dagen med att kopiera portnyckeln om det är ett nyckelämne som inte är spärrat. Så har du den tryggheten att kunna sova i trapphuset. Snart blir det kallt på allvar...
Kanske är det portkoden du har istället, och på tal om det, passa på när du knallar runt på dagarna att hålla ögonen öppna och memorera/skriva upp portkoder du ramlar över. De kan vara bra att ha. Håll ögonen på folk som knappar in koden till portar när du går förbi, ibland hinner man se vad de slår in.

Jag fattar det som att du är relativt nyinflyttad till Sthlm. Är du formellt skriven i sta´n? Sluta leka tapper och gå till Soc isf! Att vara hemlös är att bli många erfarenheter rikare, jag har själv varit det. Men om det är värt det, nä, det vete fan...

Citat:
Edit: centralskåpen känns dyra - vad kostar det? Känns onödigt egentligen att lägga skitmycket pengar på förvaring...
Ja, de är tyvärr ganska dyra... http://www.speed-services.se/forvaringsboxar/forvaringsbox/117/stockholm-centralstation/
Har du verkligen INGEN bekant där du kan ställa två ICA-kassar med det viktigaste/personligaste du inte vill bli av med?
Är det grejor som du inte behöver nu men vill ha kvar till senare kan du magasinera dem. Hos Shurgard kan du komma och gå lite som du vill om du behöver hämta/lämna av dina saker. http://www.shurgard.se/vanliga-fragor
Citera
2015-09-08, 18:42
Medlem
Har du körkort förresten? Köpa en snorbillig kombibil löser både sovproblemet (fäll ner sätena, lägg en madrass och bädda med filtar/sovsäck/täcken) och iaf smärre förvaringsproblem! Inte så fruktansvärt svår att få upp värme heller. Ta en sådan där anordning man man kopplar en liten gasoltub till, typ den http://www.biltema.se/sv/fritid/friluftsliv-och-camping/gasol--och-stormkok/gasolkok-28-kw-2000033698/ , så värmer du upp en iskall bilkupé på nolltid! Proceduren kan behöva upprepas några ggr under natten om du vaknar och fryser.
Citera
2015-09-08, 18:45
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Hur illa det än blir så ska du veta att du har en sovplats hos mig. Kan styra ihop nå mat och rena kläder åt dig också. Ta vara på dig mannen, allt ska bli bra!

Skicka PM om livslusten eller situationen blir för svår!
Senast redigerad av FatPPLrHrdrTkidnap 2015-09-08 kl. 18:48.
Citera
2015-09-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mailtome
Gör bryt, letar portar, letar i containrar, sover på McDonalds toaletter och dylikt.

Citat:
Va?

Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Hoppas varmt, käk myrlor, jobbar vångingar, svängar skor. Kan du översätta så andra än du och reptilians fattar vad du skriver?

mailtome anspelar på själva rubriken i TS:en... "Vad gör en hemlös i Stockholm på natten". Dvs han gör bryt (gör inbrott och stjäl saker) letar portar (försöker hitta portuppgångar där det funkar att komma in och sova) och letar i containrar. Sova på Donkens toaletter skulle inte jag göra, de kommer väl och städar då och då?
Citera
2015-09-08, 20:05
Medlem
Kariminells avatar
Vart medlem här ett bra tag nu, aldrig förut har jag följt en tråd med sådan entusiasm.
Jag gillar dig verkligen TS. Fan att jag inte bor i Stockholm. Då hade jag åtminstone hjälp till med mat och ev. sovsäck.
Hoppas det går bra för dig TS.

I min stad, om man letar på vissa utvalda ställen så kan man hitta grillplatser som har anslutande förråd till sig. Alltså helt öppna förråd eller "lådor med tak" som innehåller ved. Den här veden är helt gratis och den kan man värma sig på i många timmar.
Det borde väl finnas något liknande i Stockholm om det blir aktuellt för dig?
Har du något emot att ta dig utanför stadsbygden lite?

Få med dig en jävla kundvagn och lassa på med en massa ved, stasha på något ställe och lös en liten tunna - vips så har du värme för att kunna klara dig.
Ett tips är att ha stora stenar runtom elden, när stenarna värms upp kan du begrava stenarna och täcka med jord. Om du skulle lägga dig där du begravt stenarna plus ett liggunderlag under dig så kommer värmen från stenarna att värma jorden ovanför och på så vis värma dig.
Citera
2015-09-08, 20:17
Bannlyst
Ni ska ha ett galet stort tack, alla ni som bryr er! För the record är det officiellt med hemlösheten nu.
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Roligt att kartan funkade och att vi kunde använda det offentliga rummet som dockningsplats

Hur ser det ut nu då med din priolista?

Har du fått tag på någon filt och har du något att ligga på?

Är du kvar på våningsplanet där uppe?

Jag missade sista bussen till IKEA KK. Tänkte investera i en filt där - kostar väl typ 7 spänn? Gick inte direkt upp på mitt kära våningsplan, utan har lyckats ta mig upp på ett närliggande tak, med hjälp av "snattande"
Av portkoder, som någon nämnde här nyss.

Många chefer som ska "höra av sig". Tills dess är det ganska klent med kneget.
...så för tillfället letar jag boende utan depositionskrav som en galning
Citera
2015-09-08, 20:33
Bannlyst
Edit

Sitter f.ö. och käkar något SKITÄCKLIGT godis från försvaret (eller? Ser inte vad det står i mörkret), men FAN vad gött det är ändå!

De enda problem jag har just nu är att jag kan se fram emot en kall natt och att min kost är jäkligt ohållbar, men vafan, vad är det för problem?
Om en vecka har jag förhoppningsvis något vettigt ställe att gå och jobba på, sedan ska vi bara hitta ett boende också!

Edit: hur fan ska jag kunna tycka synd om tiggarna efter det här? Javisst, nog fan har mina underbara knarkande nazistvänner på flashback (ni som inte är nazister eller knarkare, räknar med er också) hjälpt mig som fan, men å andra sidan har jag inte suttit en sekund utanför en ICA-butik med en pappmugg i näven. Gissar att de typ tar ut varandra. Skillnaden är att ni har hjälpt mig på riktigt. Tiggarna köper cigg för pengarna de får. Wankers.

Fleskburkanvändare - ni är heroes of the society!
Senast redigerad av Shonne99 2015-09-08 kl. 20:41. Anledning: Edit
Citera
2015-09-08, 23:48
Medlem
Alltså det här måste väl gå att lösa?

Hur är din relation till dina föräldrar? har du inga syskon eller andra släktingar som kan hjälpa till?
Citera
2015-09-08, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mapagpanggap
Alltså det här måste väl gå att lösa?

Hur är din relation till dina föräldrar? har du inga syskon eller andra släktingar som kan hjälpa till?
Du får nog skumma igenom tråden lite efter mina förhållanden till närstående och hur jag ser på saker ha det gött!
Citera
2015-09-09, 00:00
Medlem
Citat:
Du får nog skumma igenom tråden lite efter mina förhållanden till närstående och hur jag ser på saker ha det gött!

Kollat igenom hela tråden, är jag blind?

Svälj stoltheten och flytta hem.
Citera
2015-09-09, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mapagpanggap
Kollat igenom hela tråden, är jag blind?

Svälj stoltheten och flytta hem.
Du kan skicka ett PM om du vill veta mer - jag är inställd på att göra det här utan att be om ingripande, endast tips och råd.
När sedan FBare skickar PM om att de vill stötta mig under resans gång detta till trots... Ja, då är det svårt att säga nej
Citera
2015-09-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ni ska ha ett galet stort tack, alla ni som bryr er! För the record är det officiellt med hemlösheten nu.

Jag missade sista bussen till IKEA KK. Tänkte investera i en filt där - kostar väl typ 7 spänn? Gick inte direkt upp på mitt kära våningsplan, utan har lyckats ta mig upp på ett närliggande tak, med hjälp av "snattande"
Av portkoder, som någon nämnde här nyss.

Många chefer som ska "höra av sig". Tills dess är det ganska klent med kneget.
...så för tillfället letar jag boende utan depositionskrav som en galning

Jag rotade runt och hittade en gammal sovsäck, behöver du den i natt? Om du hör av dig typ omgående kanske vi kan lösa det.

Smart att åka till IKEA förresten, passa på och tryck i dig 5:- korvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in