2015-09-07, 13:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Problemet med Olausson och hans eftermäle är att han aldrig utreddes seriöst 1984.
Har du svårt att begripa detta enkla faktum - vilket har påpekats för dig otaliga gånger i den här tråden nu?
Vi talar hela tiden om en skitutredning - toppad med värdelösa "vittnen" - vilken enbart hör hemma i papperskorgen.
Undrans för övrigt, varför Eremona hade såna problem med att få ut relevanta dokument om fallet från Västerortspolisen? Ville deras jurist att det inte skulle grävas för mycket i polisens tillkortakommanden? Efter tydligen flera överklaganden av polisens sekretessbeslut så kom det fram fler handlingar

Problemet för er när ni försöker framhäva att Vincent nu skulle varit intressant att utreda 1984 är ju att han inte alls var detta

Det finns inga direkta skäl heller att tro att det hela var en skitutredning med (enligt er) värdelösa vittnen, en viktig detalj i mängden är att vittnena var helt oberoende av varandra och bildade ett finmaskigt nät av starka indicier och rent logiskt sett så verkar det väldigt osannolikt att så många oberoende vittnen kan ljuga samstämmigt om fullt trovärdiga observationer om nu dessa inte stämde med varandra vilket faktiskt var fallet.

Eremona kan mycket väl ha fått problem med att få ut sekretessbelagda handlingar men om sanningen ska fram så finns det en hel del annat som också är sekretessbelagt fortfarande som rör arkitekten, Catrines väninnor, förhör med anhöriga osv och det finns säkerligen en anledning till att vissa saker fortfarande är skyddade för allmänheten, det behöver knappast vara något konspiratoriskt i syfte att skydda någon.

Varför är inte Eremona intresserad av att gräva i tex arkitekten och hans förehavanden istället för Vincent ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-09-07 kl. 13:21.
Citera
2015-09-07, 16:21
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vincent är faktiskt rätt så ointressant om vi gör en grundlig analys över vilka personer som kommit på tal (och varför inte minst) som misstänkta i denna enorma polisutredning, ni som tror att polisen fick helt fel fiskar i nätet är förstås överlyckliga att Vincent överhuvudtaget existerar men vi andra som är mer kritiska kan inte finna något som talar för hans delaktighet eller skuld.
Bra, då har du i läxa till på Fredag att lista alla som förekom i utredningen och varför. Jag är övertygad att du med din grundlighet kan komma på flera personer som är av samma kaliber som Mr Vasastan. Taget?
Citera
2015-09-07, 20:30
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Det är ingen som har bett dig att ta avstånd från Eremonas inlägg men det är märkligt att du aldrig någonsin riktar nån kritik överhuvudtaget mot alla dessa inlägg där Vincent utmålas som högst misstänkt, när det gäller läkarna så upprepas det till förbannelse att det aldrig funnits någon teknisk bevisning och vittnesmålen mot läkarna har sågats jämns med fotknölarna av bla dig ett otal gånger.

När det gäller Vincent så finns det ingenting som indikerar att han skulle ha något med Catrines död att göra, det finns inga vittnesmål, ingen teknisk bevisning och inget motiv heller, tycker inte du då att det är märkligt att det för vissa här i tråden nästan är klarlagt att han var inblandad på nåt sätt ?

Du kan vara övertygad om att hade det funnits något graverande mot honom så hade det stått i tråden och du hade utan tvekan kunnat ta ställning då men det finns ju noll ?

Det är väldigt svårt att förstå hur du kan hålla med Eremona om att Vincent var en bättre satsning för polisen än vad läkarna var när det inte finns något mot Vincent överhuvudtaget ?
Jag håller helt enkelt inte med dig om att folk i tråden tycker att det är klarlagt att Vincent var inblandad. Som jag förstår det jag har läst så är det ett antal debattörer som anser att Vincent borde ha utretts bättre. Jag tycker inte att det är samma sak.

Min personliga anledning till att jag lägger min energi på att argumentera för läkarnas oskuld än för Vincents dito är enkel. Läkarna är två personer som helt utan vettig anledning fått sina liv förstörda av falska anklagelser. Liv som de dessutom kämpat i många år för att skapa sig. Vincent är död och för hans del kan ingenting förändras. Det räcker väl med att du håller hans fana högt? Dessutom undrar jag varför du vill ha med mig i debatten om Vincent. Det finns väl tillräckligt många debattörer i den redan?
Citera
2015-09-07, 21:36
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Jag håller helt enkelt inte med dig om att folk i tråden tycker att det är klarlagt att Vincent var inblandad. Som jag förstår det jag har läst så är det ett antal debattörer som anser att Vincent borde ha utretts bättre. Jag tycker inte att det är samma sak.

Min personliga anledning till att jag lägger min energi på att argumentera för läkarnas oskuld än för Vincents dito är enkel. Läkarna är två personer som helt utan vettig anledning fått sina liv förstörda av falska anklagelser. Liv som de dessutom kämpat i många år för att skapa sig. Vincent är död och för hans del kan ingenting förändras. Det räcker väl med att du håller hans fana högt? Dessutom undrar jag varför du vill ha med mig i debatten om Vincent. Det finns väl tillräckligt många debattörer i den redan?
Sedan så är det så att även för en adrenalinpundande journalist så är han en mer intressant person. Läkarna framstår mer som två ganska svenssonaktiga klädhängare andra har hängt på massa kläder.
Citera
2015-09-07, 21:49
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Problemet för er när ni försöker framhäva att Vincent nu skulle varit intressant att utreda 1984 är ju att han inte alls var detta

Det finns inga direkta skäl heller att tro att det hela var en skitutredning med (enligt er) värdelösa vittnen, en viktig detalj i mängden är att vittnena var helt oberoende av varandra och bildade ett finmaskigt nät av starka indicier och rent logiskt sett så verkar det väldigt osannolikt att så många oberoende vittnen kan ljuga samstämmigt om fullt trovärdiga observationer om nu dessa inte stämde med varandra vilket faktiskt var fallet.

Eremona kan mycket väl ha fått problem med att få ut sekretessbelagda handlingar men om sanningen ska fram så finns det en hel del annat som också är sekretessbelagt fortfarande som rör arkitekten, Catrines väninnor, förhör med anhöriga osv och det finns säkerligen en anledning till att vissa saker fortfarande är skyddade för allmänheten, det behöver knappast vara något konspiratoriskt i syfte att skydda någon.

Varför är inte Eremona intresserad av att gräva i tex arkitekten och hans förehavanden istället för Vincent ?
Varför vill du att Eremona ska undersöka Arkitekten när du är övertygad om att läkarna är skyldiga och att det som talar mot dem är som ett finmaskigt nät av indicier? Varför vill du att h*n ska lägga tid på en person som det inte finns några som helst bevis mot? Vad är skillnaden mot Vincent tycker du?
Citera
2015-09-08, 00:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför vill du att Eremona ska undersöka Arkitekten när du är övertygad om att läkarna är skyldiga och att det som talar mot dem är som ett finmaskigt nät av indicier? Varför vill du att h*n ska lägga tid på en person som det inte finns några som helst bevis mot? Vad är skillnaden mot Vincent tycker du?

Nu var det faktiskt jag som ställde frågan om varför Eremona inte undersöker arkitekten istället för Vincent och vi borde alla fråga oss varför detta inte sker ?

Eremona nämner knappt eller aldrig arkitekten i sina många inlägg och det är konstigt med tanke på att denne man polisanmäldes sommaren 1984 för att ha gått runt med kniv och strypsnara uppe på Malmskillnadsgatan mitt i natten och det här har vi gått igenom tidigare vill jag minnas ?

Skillnaden mot Vincent är att CdC övernattade hos arkitekten och han körde henne med bil till Kungsan en dag (10/6) som är väldigt nära den dag då chefsåklagaren misstänkte att offret avled och styckades, allt det här inträffade mig veterligt aldrig med Vincent.

Och arkitekten blev som sagt polisanmäld för att ha haft märkliga ting på sig uppe på Malmskillnadsgatan, kan vi hitta någon liknande anmälning om att Vincent burit kniv och strypsnara uppe på stritan ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-09-08 kl. 00:54.
Citera
2015-09-08, 13:52
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Nu var det faktiskt jag som ställde frågan om varför Eremona inte undersöker arkitekten istället för Vincent och vi borde alla fråga oss varför detta inte sker ?

Eremona nämner knappt eller aldrig arkitekten i sina många inlägg och det är konstigt med tanke på att denne man polisanmäldes sommaren 1984 för att ha gått runt med kniv och strypsnara uppe på Malmskillnadsgatan mitt i natten och det här har vi gått igenom tidigare vill jag minnas ?

Skillnaden mot Vincent är att CdC övernattade hos arkitekten och han körde henne med bil till Kungsan en dag (10/6) som är väldigt nära den dag då chefsåklagaren misstänkte att offret avled och styckades, allt det här inträffade mig veterligt aldrig med Vincent.

Och arkitekten blev som sagt polisanmäld för att ha haft märkliga ting på sig uppe på Malmskillnadsgatan, kan vi hitta någon liknande anmälning om att Vincent burit kniv och strypsnara uppe på stritan ?
Jag vet att det var du som ställde frågan. Jag undrade bara varför...

Du anser ju att alla vittnen talar sanning och att de har rätt i sina observationer. Det innebär ju rimligtvis att Arkitekten inte kan ha varit inblandad. Annars hade ju åtminstone några av vittnesmålen sett annorlunda ut.

Jag ställer alltså frågan igen. Varför vill du att Eremona ska undersöka en person som du anser vara oskyldig? Eller menar du trots vad du tidigare sagt att några av vittnena har misstagit sig/ljugit?
Citera
2015-09-08, 14:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du anser ju att alla vittnen talar sanning och att de har rätt i sina observationer. Det innebär ju rimligtvis att Arkitekten inte kan ha varit inblandad. Annars hade ju åtminstone några av vittnesmålen sett annorlunda ut.

Jag ställer alltså frågan igen. Varför vill du att Eremona ska undersöka en person som du anser vara oskyldig? Eller menar du trots vad du tidigare sagt att några av vittnena har misstagit sig/ljugit?

Jag anser att precis alla vittnen talade sanning ?
Det är väl en "sanning" med modifikation ?

Om man läser TR:s dom så står det ju svart på vitt att dom ansåg att tex fotohandlarparet och jägmästaren plus polisen MR var trovärdiga, jag har bara gjort en utvärdering av TR:s dom och funnit att TR verkar ha gjort en fullt riktig bedömning, lite skillnad va ?

För att återgå till arkitekten, det finns alldeles för många frågetecken runt honom och hans förehavanden runt tiden för CdC:s försvinnande, om nu denne arkitekt hade någon mer roll att fylla förutom som det "sista vittnet" är höljt i dunkel eftersom polisen verkar inte ha utrett hans förehavanden på ett tillfredsställande vis.

Det känns också smått oroande att det är så få som tar uppgifterna på allvar gällande denna herre om att han tydligen bar på farliga föremål som kniv och strypsnara uppe på MS-gatan, istället så tramsas det med Vincent och andra personer runt honom och det finns en oerhörd skillnad här för CdC övernattade hos arkitekten precis innan hon försvann, borde inte vår mästergrävare Eremona uppmärksamma allt detta istället för att tjata om Eugeniavägen i inlägg efter inlägg ?

Vincent kände CdC men det gjorde också arkitekten och offret sov dessutom hos honom, varför är bara vissa personer som kände CdC intressanta men andra (som arkitekten) är det inte ?

Och man kan faktiskt ställa den högst relevanta frågan varför både du och herr Eremona 2.0 är så märkligt ointresserade av arkitekten ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-09-08 kl. 14:55.
Citera
2015-09-08, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Sedan så är det så att även för en adrenalinpundande journalist så är han en mer intressant person. Läkarna framstår mer som två ganska svenssonaktiga klädhängare andra har hängt på massa kläder.

Polisens långvariga intresse för Karl Vinof Reinhold Olausson (aka Vincent) är fullt begripligt, och faktum är att utredningen hade en någorlunda sund struktur under hösten 1984. Frågan är varför polisen inte fullföljde arbetet, när det visade sig att det fanns lokaler, fordon, angränsande bostäder och ett socialt belastat klientel att undersöka.

Vinof var knuten till brottets närområde sedan många år, han var knuten till en lägenhet på Fleminggatan (ett stenkast från vardera fyndplatsen), en av hans anställda (Roberts pappa) bodde också nära, i Sundbyberg, om jag inte minns fel, och Vinofs personblad var ju en skattkista för vilken utredare som helst. Och hade media fått tag i information om Vinof 1984 hade svensk kriminalhistoria säkerligen sett annorlunda ut.

Och med tanke på hur många som har plöjt igenom denna arma utredning är det väldigt förvånande att uppgifterna om Vinof kommer fram först nu, men självklart har justitiemordet och alla diskussioner runt det skymt sikten för utredningens ursprungliga fokus. Och faktum kvarstår: Härm anhölls omotiverat, utan föregående spaning, samtidigt som polisens enda utvecklade spaningsobjekt hamnade längst mer i pappersmassorna. Detta skedde säkerligen inte av en slump.

Och grävandet är tydligen inte slut än. Runt da Costa och Vinof rörde sig väldigt osofistikerade människor, och de lämnade spår efter sig överallt. Det är inte jättesvårt att ta reda på vad Stockholms trasigaste bus hade för sig en viss månad eller ett visst år på 80-talet, eftersom dessa arma satar rörde sig i snäva kretsar, och de hade ständigt kontakt med sjukhus, socialkontor och polisen. Och med lite tålamod går det att hitta överlevare som kan bidra med intressanta informationsfragment.

Vasaparken är ett senkommet fragment som passar perfekt i den utredning som kunde ha gjorts 1984. Vi kan notera att da Costas kvarlevor hittades ett stenkast från 1) Vinof 2) hotellet där da Costa brukade sova 3) Vasaparken, som var en ökänd mötesplats för pundare 4) Sabas adress 5) Monikas knarkkvart på S***gatan i Vasastan.

Möjligheten att da Costa var i Vasaparken samtidigt som Vinof, Robert eller Monika har jag diskuterat tidigare. Att både da Costa, Vinof, Robert och Monika skulle ha undvikit parken i juni är osannolikt, eftersom alla fyra befann sig i närområdet och var utvecklade missbrukare.

Saba bodde dessutom i närheten (i Hjorthagen om jag minns rätt) och borde också ha haft ärenden i Vasaparken, liksom pojkvännen CB, som bodde ca 5 km från vardera fyndplatsen. Om CB eller Saba lämnade sina respektive hem och letade narkotika borde väl Vasaparken ha varit en naturlig mötespunkt.

Nå, nog om detta. Nu ska jag säga något om "Anders", som vi inte vet så mycket om än. Men det lilla vi vet är ganska intressant.

"Anders" kände Monika i mitten på 80-talet. "Anders" var närvarande i maj 1985, när Monika misshandlades och hängdes ut genom ett fönster. Det var säkerligen Robert som slog Monika, som var fullständigt skräckslagen.

"Anders" var bilmekaniker och missbrukare. På 70-talet injicerade han och begick diverse småbrott. På 70-talet var han också knuten till Älvsjö, liksom Vinof

Älvsjö är ingen stor ort, och på 70-talet var det nog svårt att gömma sig för någon, och "Anders" gjorde dessutom väsen av sig, hotade och levde rövare.

Vinof inledde sin kriminella bana i början på 60-talet, och det är möjligt att två busar känner till varandra om de huserar på samma lilla ort - tanken är klart intressant.

Och dessutom fanns det någon sorts mekanikerverksamhet på Eugenivägen 25 på sommaren 1984, så utan att dra för stora växlar har vi tre lösa informationsbitar: missbruket, "Anders" mekanikeryrke och kopplingen till Älvsjö på 70-talet.

Det var allt för idag
Citera
2015-09-08, 15:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Vasaparken är ett senkommet fragment som passar perfekt i den utredning som kunde ha gjorts 1984. Vi kan notera att da Costas kvarlevor hittades ett stenkast från 1) Vinof 2) hotellet där da Costa brukade sova 3) Vasaparken, som var en ökänd mötesplats för pundare 4) Sabas adress 5) Monikas knarkkvart på S***gatan i Vasastan.

OBS, för trådens läsare så bör det påpekas att det knappast var ett stenkast från de båda fyndplatserna till vare sig:

2. Hotellet som CdC ska ha sovit på ibland och som ligger på Västmannagatan 61

3. Inte heller Vasaparken ligger nära de båda fyndplatserna och denna park verkar vara ett löst fragment i utredningen som tyvärr inte tycks vara speciellt viktigt ?

4. Saba bodde väl i Hjorthagen på Nimrodsgatan som ligger ca 3,5 km bort fågelvägen (ett väldigt långt stenkast)

5. Sigtunagatans slut vid Karlbergsvägen å sin sida ligger på ungefär samma avstånd från fyndplats två som KI-området (med rättsmedicin)

1. Vincent (Vinof) hade faktiskt hör och häpna sin verksamhet i närheten av fyndplats två så där kan vi kanske prata om ett "stenkast" men Vincent befann sig inte alls i närheten av fyndplats ett för KI-området (med rättsmedicin) ligger faktiskt ännu närmre.

Frågan är bara vad vi ska dra för slutsatser av ovanstående ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-09-08 kl. 15:43.
Citera
2015-09-08, 16:12
Medlem
Det är verkligen intressant när du skriver om de tragiska figurerna i Olaussons omgivning - vilka verkligen
befann sig på endast ett bysseskotts avstånd från Catrins livsvärld.
Vi vill gärna läsa mer om "Anders".....en figur till som redan 1984 antagligen hade en fyllig akt på våldsroteln...

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Polisens långvariga intresse för Karl Vinof Reinhold Olausson (aka Vincent) är fullt begripligt, och faktum är att utredningen hade en någorlunda sund struktur under hösten 1984. Frågan är varför polisen inte fullföljde arbetet, när det visade sig att det fanns lokaler, fordon, angränsande bostäder och ett socialt belastat klientel att undersöka.

Vinof var knuten till brottets närområde sedan många år, han var knuten till en lägenhet på Fleminggatan (ett stenkast från vardera fyndplatsen), en av hans anställda (Roberts pappa) bodde också nära, i Sundbyberg, om jag inte minns fel, och Vinofs personblad var ju en skattkista för vilken utredare som helst. Och hade media fått tag i information om Vinof 1984 hade svensk kriminalhistoria säkerligen sett annorlunda ut.

Och med tanke på hur många som har plöjt igenom denna arma utredning är det väldigt förvånande att uppgifterna om Vinof kommer fram först nu, men självklart har justitiemordet och alla diskussioner runt det skymt sikten för utredningens ursprungliga fokus. Och faktum kvarstår: Härm anhölls omotiverat, utan föregående spaning, samtidigt som polisens enda utvecklade spaningsobjekt hamnade längst mer i pappersmassorna. Detta skedde säkerligen inte av en slump.

Och grävandet är tydligen inte slut än. Runt da Costa och Vinof rörde sig väldigt osofistikerade människor, och de lämnade spår efter sig överallt. Det är inte jättesvårt att ta reda på vad Stockholms trasigaste bus hade för sig en viss månad eller ett visst år på 80-talet, eftersom dessa arma satar rörde sig i snäva kretsar, och de hade ständigt kontakt med sjukhus, socialkontor och polisen. Och med lite tålamod går det att hitta överlevare som kan bidra med intressanta informationsfragment.

Möjligheten att da Costa var i Vasaparken samtidigt som Vinof, Robert eller Monika har jag diskuterat tidigare. Att både da Costa, Vinof, Robert och Monika skulle ha undvikit parken i juni är osannolikt, eftersom alla fyra befann sig i närområdet och var utvecklade missbrukare.

Saba bodde dessutom i närheten (i Hjorthagen om jag minns rätt) och borde också ha haft ärenden i Vasaparken, liksom pojkvännen CB, som bodde ca 5 km från vardera fyndplatsen. Om CB eller Saba lämnade sina respektive hem och letade narkotika borde väl Vasaparken ha varit en naturlig mötespunkt.

Nå, nog om detta. Nu ska jag säga något om "Anders", som vi inte vet så mycket om än. Men det lilla vi vet är ganska intressant.

"Anders" kände Monika i mitten på 80-talet. "Anders" var närvarande i maj 1985, när Monika misshandlades och hängdes ut genom ett fönster. Det var säkerligen Robert som slog Monika, som var fullständigt skräckslagen.

"Anders" var bilmekaniker och missbrukare. På 70-talet injicerade han och begick diverse småbrott. På 70-talet var han också knuten till Älvsjö, liksom Vinof

Älvsjö är ingen stor ort, och på 70-talet var det nog svårt att gömma sig för någon, och "Anders" gjorde dessutom väsen av sig, hotade och levde rövare.

Vinof inledde sin kriminella bana i början på 60-talet, och det är möjligt att två busar känner till varandra om de huserar på samma lilla ort - tanken är klart intressant.

Och dessutom fanns det någon sorts mekanikerverksamhet på Eugenivägen 25 på sommaren 1984, så utan att dra för stora växlar har vi tre lösa informationsbitar: missbruket, "Anders" mekanikeryrke och kopplingen till Älvsjö på 70-talet.

Det var allt för idag
Citera
2015-09-08, 17:05
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
OBS, för trådens läsare så bör det påpekas att det knappast var ett stenkast från de båda fyndplatserna till vare sig:

2. Hotellet som CdC ska ha sovit på ibland och som ligger på Västmannagatan 61
Kortare avstånd mellan Västmannagatan 61 och Eugeniaområdet än mellan Sabb och KI.

Citat:
3. Inte heller Vasaparken ligger nära de båda fyndplatserna och denna park verkar vara ett löst fragment i utredningen som tyvärr inte tycks vara speciellt viktigt ?
Fullt med knarkare och langare där under 80-talet. För vilken gång i ordningen är det du förnekar detta?

Citat:
4. Saba bodde väl i Hjorthagen på Nimrodsgatan som ligger ca 3,5 km bort fågelvägen (ett väldigt långt stenkast)
Det kanske inte är *promenadavstånd* från Hjorthagen till Vasaparken. Men då som nu är det bara att ta buss 55 till Valhallavägen och sedan byta till någon annan.

Citat:
5. Sigtunagatans slut vid Karlbergsvägen å sin sida ligger på ungefär samma avstånd från fyndplats två som KI-området (med rättsmedicin)
Jaha?

Citat:
1. Vincent (Vinof) hade faktiskt hör och häpna sin verksamhet i närheten av fyndplats två så där kan vi kanske prata om ett "stenkast" men Vincent befann sig inte alls i närheten av fyndplats ett för KI-området (med rättsmedicin) ligger faktiskt ännu närmre.
Elegant unviker du frågan om var da Costa skulle ha förvarats på Rättsmedicin under den dryga månad som förlöpte mellan fynd 1 och 2.

Vi kan väl ta och jämföra KI och Eugeniaområdets sociala och fysiska geografi, ja?

KI: Välordnat område, byggt för insyn, fullt med läkare och akademiker som nyfiket stoppar näsorna överallt. Alla är tjänis med varandra.

Eugeniaområdet: Oordnat område, byggt för relativ arbetsro, fullt med personer som har goda anledningar att sköta sig själv och skita i andra.

På KI så arbetar man med information. Det är klart att patienter och döingar flyttas hit och dit. Men inte så ofta. Och det viktigaste av en rättsmedicinalsk undersökning är inte att faktiskt vara där, utan vilken information som kan fås ut av det och hur den kan föras vidare.

I Eugeniaområdet så arbetade man främst med fysiska saker. Det var massa saker som skulle flyttas hit och dit. Därför finns det flera orsaker att kunna stänga igen om sig. Regn och rusk är en anledning. Stölder är en annan. Och så givetvis aktiv okunnighet om vad grannen håller på med. För om du har minsta rimliga misstanke om att grannen handlar med stulna bilmotorer, ja då vill du inte veta mer - i synnerhet om du själv handlar med stulen koppar osv...

Så att stycka ett lik och förvara delarna där tills dumpning är Eugeniaområdet som gjort för. KI är det inte. Att dumparna sedan dumpade på två riktigt bekväma ställen, typ köra gatan ned är en annan femma.

Det finns bara ett sätt som KI och Eugeniaområdet är någorlunda likvärdiga på och det är avståndet till fyndplatserna. Men likdumparlogistiskt sett är KI en mardröm. Det räcker med att några studenter på väg hem från en pub ser dig böka med något i bagageluckan 02:00 så är det klippt, för du är ett namn. I Eugeniaområdet lär inte en kotte ha brytt sig om det bagagebökades 02:00, 03:00 eller 04:00 av något ansikte.

Citat:
Frågan är bara vad vi ska dra för slutsatser av ovanstående ?
Att du inte kan orientera dig i Stockholm.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2015-09-08 kl. 17:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in