Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Jag ignorerar inte att åklagaren bör ha argumenten. Men vad jag absolut inte kan förstå är hur någon kan påstå att NB har mördat Lisa, när det inte finns något som tyder på att han har begått grövre brott än griftefridsbrott och grovt skyddande av brottsling. Att åklagaren påstår att det är mord ska inte övertyga någon, vilket jag visade så sent som igår. Åklagaren vid dödsmisshandeln i Vilhelmina är också proffs, ändå åtalade han för mord. Så länge jag inte får något vettigt svar kommer jag att återkomma till den frågan så länge någon påstår att NB mördade Lisa.
Du utgår från fåtal fakta
från media och ställer NB inför Xeniansk folkdomstol:
Not guilty of murder.
Och detta är då mer vettigt än det du själv kritiserar andra för?
En fråga.
Du anser att han enbart kan ha ägnat sig åt skyddande av brottsling, kört kroppen till Martorp och släppt DNA. Han är hantverkare och har småsår på händerna. Han blöder lite då och då.
En annan åsikt i tråden är att han har släpat henne efter golvet på sina arbetsplatser. Han har säkert lagt en spottloska som hon kommit i kontakt med.
Varför har ingen annans DNA hittats på Lisas tillhörigheter via dessa platser?
Är det här du kommer med Suitable Person - främmande finnigt DNA - så att storyn funkar?
Förut har du aldrig blandat in MGM. Då har det bara varit en bekant som skött hela processen. En utomsocknes som lyckats hitta Martorp bara sådär.
Det är en fluktuerande teori. Lite mer DNA så ska du se att du också börjar misstro MGM.