2015-09-08, 12:12
Medlem
Shrinks avatar
Ursprungligen postat av letsdoit
Andra letar efter brudar: unga, smala, läckra... lättklädda:
http://vk.com/id235838994

Ja men intressant. Ungefär vad man kunde tänka sig. Han intresserar sig i huvudsak för sprit och lättklädda blondiner. Han var nog lite trött på att sitta där i bushen med frugan och brodern. Det här säger väl en liten del men bilden av honom börjar krackelera.
Tack letsdoit
2015-09-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu var du lite rolig, tack för det.

Polisen har olika regler och instruktioner som de måste arbeta efter, och främst så måste de följa instruktioner från förundersökningsledaren, åklagaren. Åklagaren kan inte utreda allt och alla, men han måste utreda de personer som har med brottet att göra, och avfärda alla som inte har med brottet att göra, trots att de är svenskar!

Sen så måste åklagaren fortsätta med att utreda de bevis polisen hittar, trots att bevisen inte pekar på svenskar, godsherrar, kapitalister, kaféägare, och pojkar som åker fyrhjulingar (som dessutom har dålig hy med finnar).

Visst har du rätt i att det är kul, att det än en gång är en utländsk brottsling som röjer runt i den svenska idyllen. Det är så kul att jag kan inte hålla mig för skratt!

Vad ska vi göra för att öka brottsligheten bland svenskar, tycker du?
utan att veta påstår jag att brottsligheten bland svenskar är konstant. Inget jag vet. Men vi så kallade svenskar har inte blivit många fler. Några dör naturligt andra inte några föds och så fylls landet på med ny svenskar. det skulle vara "intressant" att få riktig fakta om dessa nysvenskar. Jag, eftersom jag har arbetat inom "säkerhet" såg tendenser redan då. Men det får vi väl skylla på kulturkrockar. För är man pk- skyller man alltid på någon omständighet - så slipper man ju ta tag i orsaken, och låter orsaken växa. Som sagt jag har inga belägg för det ena eller det andra, Vad vi vet är att "våldet" enligt vissa kanhända även statistisk sett - rör på sig uppåt, sen så diskuteras ju detta från extrem vänster till extrem höger, utan att man får någon "klarhet". Vilket i sin tur gör att extrem sidorna växer. Men som sagt, även om det är en utlänning eller "svensk" som gjort det hela är det hela tragiskt. och förhoppningen är att vår sittande eller vår kommande regering gör något åt alla dom här "bitarna" som gjort det hela möjligt. och ja, jag vet att det finns sådana som kan i alla eller bägge läger. Det tragiska tycker jag är att sittande regering negligerar det hela och hela tiden påtalar som jag skrev - någon omständighet, det är på grund av, eller det är på grund av att dom inte har jobb. Den där floskeln, borde politiker allmänt släng - Min åsikt.
2015-09-08, 12:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Ursprungligen postat av letsdoit
Andra letar efter brudar: unga, smala, läckra... lättklädda:
http://vk.com/id235838994

Ja men intressant. Ungefär vad man kunde tänka sig. Han intresserar sig i huvudsak för sprit och lättklädda blondiner. Han var nog lite trött på att sitta där i bushen med frugan och brodern. Det här säger väl en liten del men bilden av honom börjar krackelera.
Tack letsdoit
Var hittar du hans intressen i det inlägget?
2015-09-08, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Om jag har förstått trådsanningarna rätt, så är han arrendator på Martorp, affärskompanjon med AJ och äger en svart SUV. Finns det någon som kan bekräfta allt detta + ge mer upplysningar om honom utan att hans identitet röjs?

Du inleder Din fråga med att det är trådsanningar du undrar över. Väl medveten om att det du vill diskutera inte har med ämnet att göra, men chans finns att förtala en random stackare!

Trådsanningar är hitte på av olika stollar som låter fantasin löpa amok i en gemenskap, i brist på kunskap och information. Detta sker utan beaktande att människor kan bli riktigt ledsna. Det är kränkande för de personer som blir offer för trådsanningar.

Vad har en svart SUV som någon råkar äga, med saken att göra? Där jag bor är det många välmående människor och de är sig lika som överallt annars, där folk har råd. De har svarta, gråa och vita SUVar, men flest svarta.

Menar du på fullt allvar att det är intressant att utgå ifrån en svart SUV, och peka ut ägaren till bilen som eventuellt inblandad i ett mord? Utan att hans identitet röjs på Flashback? Är det nyfikenhet, elakhet eller är du typ privatspanare med erfarenhet från Palme utredningen?
Senast redigerad av Vresrosen 2015-09-08 kl. 12:59.
2015-09-08, 12:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Skratta ni. En av de teorier som alternativteoretikerna framförde på fullt allvar i Vatchareeyafallet var att hon hade drabbats av akut näsblod när hon skulle langa in en väska i Kristoffers baklucka vid något av de tidigare tillfällen han skjutsat henne och därigenom orsakat blodbesudlingar på flera ställen i kofferten. Samtidigt som en likhund gjort en blindmarkering.
Vi har redan sett tendenser i tråden och det förvånar mig inte om det blir rejäl damage Control här när FUP blir offentlig.

De som hittade handsken lär ha blivit topsade. Högst troligt andra anställda i ladan. Men det är bara MGM som blöder. Han slår sig på tummen väldigt ofta. Mer än de andra i alla fall. Överallt.
2015-09-08, 12:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Nej, jag är bara lite trött på att du ignorerar att det är åklagaren som bör ha argumenten. Det är ingen i det läget som tycker det är värdefullt att behöva få dina ständigt återkommande spekulationer upptryckta i halsen.
Åklagaren har mer info. Han är proffs. Och snart får vi veta samtliga grunder till varför NB är misstänkt.
Jag ignorerar inte att åklagaren bör ha argumenten. Men vad jag absolut inte kan förstå är hur någon kan påstå att NB har mördat Lisa, när det inte finns något som tyder på att han har begått grövre brott än griftefridsbrott och grovt skyddande av brottsling. Att åklagaren påstår att det är mord ska inte övertyga någon, vilket jag visade så sent som igår. Åklagaren vid dödsmisshandeln i Vilhelmina är också proffs, ändå åtalade han för mord. Så länge jag inte får något vettigt svar kommer jag att återkomma till den frågan så länge någon påstår att NB mördade Lisa.
2015-09-08, 13:01
Medlem
Gusselbys avatar
Har hört skvaller på lunchen. En jobbarkompis pappa pratade med en polis som var med i söket. Hon ska ha hittats i en liten liten låda med tejp över munnen och bundna händer. De tror hon levde när hon lades i.
2015-09-08, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Har hört skvaller på lunchen. En jobbarkompis pappa pratade med en polis som var med i söket. Hon ska ha hittats i en liten liten låda med tejp över munnen och bundna händer. De tror hon levde när hon lades i.
Det har jag väldigt svårt att tro
2015-09-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag ignorerar inte att åklagaren bör ha argumenten. Men vad jag absolut inte kan förstå är hur någon kan påstå att NB har mördat Lisa, när det inte finns något som tyder på att han har begått grövre brott än griftefridsbrott och grovt skyddande av brottsling. Att åklagaren påstår att det är mord ska inte övertyga någon, vilket jag visade så sent som igår. Åklagaren vid dödsmisshandeln i Vilhelmina är också proffs, ändå åtalade han för mord. Så länge jag inte får något vettigt svar kommer jag att återkomma till den frågan så länge någon påstår att NB mördade Lisa.

Om det är så som du skriver att inget tyder på grövre brott, så undrar jag hur det kommer sig att Litauern kom i besittning av en död kropp, och vem det är han skyddar!

Du ska beakta i ditt svar att Litauern kommer få livstids fängelse.
2015-09-08, 13:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om det är så som du skriver att inget tyder på grövre brott, så undrar jag hur det kommer sig att Litauern kom i besittning av en död kropp, och vem det är han skyddar!

Du ska beakta i ditt svar att Litauern kommer få livstids fängelse.
Jag har redogjort för en hypotes där han gör det av lojalitet och för pengar.

Varför påstår du att det blir livstids fängelse? Vilka försvårande omständigheter anser du ska komma i fråga för att det ska bli det?
2015-09-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Då bör hon lagts i lådan redan den dagen hon försvann, för det var väl klarlagt att hon dog den dagen hon försvann.
2015-09-08, 13:15
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag ignorerar inte att åklagaren bör ha argumenten. Men vad jag absolut inte kan förstå är hur någon kan påstå att NB har mördat Lisa, när det inte finns något som tyder på att han har begått grövre brott än griftefridsbrott och grovt skyddande av brottsling. Att åklagaren påstår att det är mord ska inte övertyga någon, vilket jag visade så sent som igår.
Igen här kan påstå att NB är GM eller inte, vi kan bara gå efter sannolikheten, och genom DNA-spåren blir det tämligen meningslöst att leta alternativa GM. (Brodern undantagen, eftersom han kan vara inblandad.)
Citat:
Så länge jag inte får något vettigt svar kommer jag att återkomma till den frågan så länge någon påstår att NB mördade Lisa.
Men det är ju bara åklagaren som kan ge ett vettigt svar eftersom det råder yppandeförbud.

Det är mer intressant att spekulera i NB:s motiv, vilket ju sannolikt kommer att bli mycket aktuellt snart, än att leka med återvändsgränder som alternativteorier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in