2015-09-08, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Jag ser ingen anledning att klaga på hur utredningen skötts. Du retar upp dig på en fotograf som tagit bilder som publicerats i media. Då är det väl media du ska rikta ditt agg emot? Och en polis utan magkänsla är inte mycket till polis.

Jag räknade upp flera fadäser/underligheter. Om du väljer att inte analysera/kritisera är det som sagt ditt val. Det är ett val som ger ett rättsosäkert samhälle- mer än vi redan har.
2015-09-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han dömdes för att ha tillhandahållit barnporr åt annan, inte för att ha begått övergrepp eller nyttjat barnporr själv.

Han har väl oxå en svart suv har jag för mig?
Senast redigerad av Gormer 2015-09-08 kl. 11:15.
2015-09-08, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag räknade upp flera fadäser/underligheter. Om du väljer att inte analysera/kritisera är det som sagt ditt val. Det är ett val som ger ett rättsosäkert samhälle- mer än vi redan har.

Jag ser inga fadäser. Och sen brukar jag vänta med att klaga tills jag ser om det finns något att klaga på. Det är skillnaden mellan dig och mig. Du klagar i förskott.
2015-09-08, 11:15
Medlem
Citat:
Vresrosen: Polisen gör rätt för att polisen gör rätt och sedan passar jag in mitt tyckande därefter. Allra roligast är det om gm är en invandrare. Då gör polisen definitivt allt rätt.

Nu var du lite rolig, tack för det.

Polisen har olika regler och instruktioner som de måste arbeta efter, och främst så måste de följa instruktioner från förundersökningsledaren, åklagaren. Åklagaren kan inte utreda allt och alla, men han måste utreda de personer som har med brottet att göra, och avfärda alla som inte har med brottet att göra, trots att de är svenskar!

Sen så måste åklagaren fortsätta med att utreda de bevis polisen hittar, trots att bevisen inte pekar på svenskar, godsherrar, kapitalister, kaféägare, och pojkar som åker fyrhjulingar (som dessutom har dålig hy med finnar).

Visst har du rätt i att det är kul, att det än en gång är en utländsk brottsling som röjer runt i den svenska idyllen. Det är så kul att jag kan inte hålla mig för skratt!

Vad ska vi göra för att öka brottsligheten bland svenskar, tycker du?
2015-09-08, 11:15
Medlem
Han borde ju vara en av de huvudmisstänkta? Kan någon skriva ut hans namn med asterixer för vissa vokaler?

Citat:
Han är affärspartner till AJ, 60 år, och bor i Hällekis. Han är omnämnd i tråden flera gånger.
2015-09-08, 11:17
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Han borde ju vara en av de huvudmisstänkta?
Kan det möjligen vara så att polisen redan har kollat honom..?
2015-09-08, 11:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är sådana uppgifter som ska begäras ut omgående och ingå från början i en förutsättningslös utredning. Allt annat visar visar att polisen (precis som avspärrningsfadäserna, användande av uttryck som polisiär intuition, den tveksamma men "bildsköna" bojningen mm, gjort) är oprofessionell. Det lägger grund för ett tunnelseende fr o m tisdagen den 9 juni.

Fallet höjdes upp till särskild händelse (upp i stab) redan på måndag 8 juni för att frigöra befogenheter och höjdes sen från olaga frihetsberövande till människorov. Misstanke brott som ger minst två år krävs för masttömning och ska beslutas av domstol via åklagarens begäran.

Första kommentaren om telefoner ses 9 juni i liverapportering:
Citat:
Varför sätts inte tekniker in? Med hjälp av mobildata från operatörer kan polisen ta reda på hennes sista timmar innan försvinnandet.
Det har de gjort. Det var därför man rubricerade upp det till människorov, för då får polisen tillgång till uppgifter på ett annat sätt, tex från teleoperatörer.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185525
Citat:
Polisen har begärt in uppgifter från telefonoperatörer om vilka telefoner som har använts i området, men tingsrätten har ännu inte gett det tillstånd som krävs för att polisen ska få analysera materialet.
http://www.jp.se/article/sokpadrag-efter-forsvunnen-flicka/
Citat:
Åklagaren har också tagit beslut om att göra en så kallad masttömning över mobiltelefontrafiken i området vid tidpunkten för försvinnandet.
– Det kommer ta tid innan vi får besked på det och vi har inte hittat Lisa Holms mobiltelefon.
http://www.dn.se/nyheter/lisa-holm-efterlyst-av-interpol/
2015-09-08, 11:21
Medlem
Om jag har förstått trådsanningarna rätt, så är han arrendator på Martorp, affärskompanjon med AJ och äger en svart SUV. Finns det någon som kan bekräfta allt detta + ge mer upplysningar om honom utan att hans identitet röjs?

Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Kan det möjligen vara så att polisen redan har kollat honom..?
Senast redigerad av Spanaren321 2015-09-08 kl. 11:23.
2015-09-08, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Jag ser inga fadäser. Och sen brukar jag vänta med att klaga tills jag ser om det finns något att klaga på. Det är skillnaden mellan dig och mig. Du klagar i förskott.

Då kan du inte läsa. Synd.
Att analysera och kritiskt granska må vara att "klaga för dig"- då säger det mest om dig.
Om du och andra är så nöjda med allt som polis/åklagare gör förstår jag inte varför du hänger i en tråd som bygger på rätten att spekulera och tänka fritt och våga ifrågasätta trots personangrepp och hot.
2015-09-08, 11:31
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Andra letar efter brudar: unga, smala, läckra... lättklädda:
http://vk.com/id235838994

Var i den profilen står det att han letar efter "unga, smala, läckra... lättklädda" brudar?
Hittar nämligen inte den delen.

Om man kollar vad det är för websida så står det så här:

"VK is the largest European social network with more than a 100 million active users."

Så det kan ju vara en sorts facebook.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-09-08 kl. 11:42.
2015-09-08, 11:39
Bannlyst
Citat:
Då kan du inte läsa. Synd.
Att analysera och kritiskt granska må vara att "klaga för dig"- då säger det mest om dig.
Om du och andra är så nöjda med allt som polis/åklagare gör förstår jag inte varför du hänger i en tråd som bygger på rätten att spekulera och tänka fritt och våga ifrågasätta trots personangrepp och hot.

Du är inte seriös. Det enda du granskar just nu är media och hur de skriver om fallet. Då har du hamnat i fel tråd. Om du ska granska utredningen i det här fallet bör du vänta tills du har något underlag. Håller du inte med om det?
2015-09-08, 11:46
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Det bevisar brott mot griftefriden. Åklagaren letar efter mordbevis. Och jag ser att du själv tycker att dina argument är svaga.
Nej, jag är bara lite trött på att du ignorerar att det är åklagaren som bör ha argumenten. Det är ingen i det läget som tycker det är värdefullt att behöva få dina ständigt återkommande spekulationer upptryckta i halsen.
Åklagaren har mer info. Han är proffs. Och snart får vi veta samtliga grunder till varför NB är misstänkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in