2015-09-07, 17:24
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Glömde lägga till AHL-spelare som är rimlig att värva. Men tänkte kanske att folk skulle fatta det ändå.
Jo såklart att jag fattade, Salmela är en kanonvärvning. Uppfödd med det undergörande Örnsköldsvik-vattnet i nappflaskan dessutom.
Det där med Weber var ett skämt. Glömde att skriva det, men tänkte att folk skulle fatta ändå.
EDIT:
Länk till 105-kilosbjässen, på vilken kontinent Kanada ligger hittar jag dock ingen källa på.
Citera
2015-09-07, 17:30
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Jo såklart att jag fattade, Salmela är en kanonvärvning. Uppfödd med det undergörande Örnsköldsvik-vattnet i nappflaskan dessutom.
Det där med Weber var ett skämt. Glömde att skriva det, men tänkte att folk skulle fatta ändå.
EDIT:
Länk till 105-kilosbjässen, på vilken kontinent Kanada ligger hittar jag dock ingen källa på.

Jag gjorde en edit på min post, trodde du skulle se det.
Vad gäller länken så går den inte att lita på. Riktiga scouter använder bara EP. Sen har han förmodligen lagt på sig ett kilo eller två under sommaren. Men allt var ju bara ett stort skämt ändå.

För att vara på ämnet så självklart är Slamella en bra värvning för Brünäs.
Citera
2015-09-07, 17:37
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Jag gjorde en edit på min post, trodde du skulle se det.
Vad gäller länken så går den inte att lita på. Riktiga scouter använder bara EP. Sen har han förmodligen lagt på sig ett kilo eller två under sommaren. Men allt var ju bara ett stort skämt ändå.

För att vara på ämnet så självklart är Slamella en bra värvning för Brünäs.

Hur sköter sig SSK-gossarna Amner och Ytterell på försäsongen? Gillar båda två, sköna friskusar som spelar frejdigt offensivt och gärna smäller på.
Citera
2015-09-07, 17:41
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare

Hur sköter sig SSK-gossarna Amner och Ytterell på försäsongen? Gillar båda två, sköna friskusar som spelar frejdigt offensivt och gärna smäller på.

Ärligt talat; inte en aning. Jag har varit slak hela försäsongen och inte kollat en enda match. Det får någon annan svara på.
Citera
2015-09-07, 18:23
Medlem
Displaceds avatar
Rent ekonomiskt känns det som en chansning för Brynäs, trots att Bengtzén säger att det ligger inom ramarna för budgeten. En chansning att locka folk också. Det gäller att Gävleborna börjar gå på hockey nu, annars är jag helt säker på att Brynäs kommer redovisa ytterligare miljoner i förlust nästa vår.
Citera
2015-09-07, 18:35
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Rent ekonomiskt känns det som en chansning för Brynäs, trots att Bengtzén säger att det ligger inom ramarna för budgeten. En chansning att locka folk också. Det gäller att Gävleborna börjar gå på hockey nu, annars är jag helt säker på att Brynäs kommer redovisa ytterligare miljoner i förlust nästa vår.

Såklart en riktigt bra värvning. Topp-3 av backarna i serien! Han är ju van att ligga på ca 25 min/match vilket är viktigt för Brynäs. Uppköp jämfört med Andersén tom. Brynäs kan få ett farligt pp nu!
Citera
2015-09-07, 18:40
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Jag är tämligen säker på att Andersén hade en grotesk lön, även han. Att få hans lön till förfogande, plus en miljon kronor i utbildningsbidrag från NHL, gör nog att man trots allt håller sig inom budgeten.
Citera
2015-09-07, 20:26
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Såklart en riktigt bra värvning. Topp-3 av backarna i serien! Han är ju van att ligga på ca 25 min/match vilket är viktigt för Brynäs. Uppköp jämfört med Andersén tom. Brynäs kan få ett farligt pp nu!

Offensivt, ja. Defensivt, nej. Jag är jätteglad att man för en gång skull faktiskt värvade något riktigt bra, men jag hade mycket hellre sett att man betalade samma pengar för en bevisat stark defensiv pjäs. Produktionen framåt kommer bli riktigt trevlig, framförallt i PP. Dock kommer Brynäs troligtvis läcka rejält bakåt samtidigt om inte några spelare rycker upp sig rejält i år. Bertilsson är gärna välkommen tillbaka till sitt forna jag.
Citera
2015-09-07, 21:49
Medlem
Ferross avatar
Skoj att Salmela blir kvar i SHL, en riktigt duktig back. Säkerligen runt top5 i serien när det gäller backar. Välbehövligt för Brynäs också.

Tycker man gör rätt som lägger pengar och vet vad man får, istället för att chansa på någon kille från AHL som inte är välscoutad, Brynäs har inte råd med floppvärvningar den här säsongen.
Citera
2015-09-07, 22:04
Medlem
B-Dawks avatar
Kul ändå att Salmela blir kvar i SHL. Alla profiler serien kan få är i slutändan bra för serien.
Citera
2015-09-07, 23:11
Medlem
Sedan när räknar vi Salmela som en toppspelare? Har alla rökt på eller var han bara en defensiv katastrof i matcherna mot oss?
Citera
2015-09-08, 10:21
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Tröttsamt tjat om klubbhjärta, hit och dit.

Salmela är skön. Väntar ut sommaren och sen sajnar han nytt när förhandlingsläget är som bäst.

Bra pröjs och mycket speltid.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Det här är inte något hån mot Brynäs eller Salmela utan en undran bara.

Vad tror ni en sån som Salmela kan få för lön?

I mina ögon är han SHLs bästa back.

Det har säkert varit budgivning bland flera klubba så 450-500 i månaden är det nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in