2015-09-07, 19:53
Medlem
Om vi säger att börsen kraschar.. och man är långsiktig bör man vara orolig ändå? och om en börskrasch skulle komma hur mycket skulle aktien kunna sjunka? till 30kr ? jag förstår att det är omöjligt att veta men ni som varit med förr vad skulle kunna hända?
2015-09-07, 20:11
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Aktien kommer värderas as per de siffrorna bolaget kommunicerade när banker sluta blanka. När bankerna har lekt av sig blir det OK.
När sker detta tror du?
2015-09-07, 20:21
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
https://twitter.com/CarlstromJohan/status/639767669684764672

så frågan är om han ljuger eller inte
Hur bra skulle det se ut ifall han dumpade? Ett eventuellt åtal väntar och media är väldigt på nu, ger nog inga pluspoäng för ett besök i rätten. ( Alltså sannolikheten säger väl grovt emot en försäljning )

Det är nog inte bara jag som känner att det placerats en bombmatta här och att media bara väntar på att få minsta lilla negativa händelsen för att detonera den, bear is in the air och jag förvånas ej ifall Pontus läckt information om vad åtalet kan komma att handla om...

Pontus gav mig den känslan när han skrev att journalister legat på som iglar och nu läggs en väldigt detaljerad artikel ut om just JCs handel( Tillfälligheter? Möjligt )
http://www.ladda-upp.se/bilder/fgciacfwtqdmtt/

Glöm ej heller att Journalister är i samma yrke och säkerligen planerar saker ihop och får även veta saker före de "dumma", och vad tror ni Hemberg skulle börja göra när Åtal läggs? Knappast sitter han tyst efter hagelstormen som skett nu utan önskar alla ägare en förlust for sure.

Personligen så tror jag att jag lärt mig en läxa efter förra September, så den här gången går jag inte i fällan igen pga att jag stirrade för noga på bolaget och inte utomstående risker runtom.
2015-09-07, 20:26
Medlem
Grandesporross avatar
För att se lite TA och göra dig en uppfattning om hur läget är, dra på bollinger indikator på FPC kolla timmar,dags och veckovisa grafer. Enligt detta kan FPC bryta upp från och med ca 229 kr och bryta neråt från ca 200. nästa stöd är vid 155-160, alltså en bra bit till. Trots bra nyheter har det har gått sidledes ett tag och tendensen är neråt tackvare främst börsoron. Om/när farhågorna besannas kan det gå snabbt ner... Som sagt bäst att avakta och hoppa på när det blir rally, visst du missar den första uppgången men du riskerar ingenting och kan hoppa på när du vet med säkerhet att det kommer gå upp.
2015-09-07, 23:41
Medlem
Men förstår verkligen inte varför den ska ner så mycket. Okej han åtalas osv MEN bolaget presterar väl ändå? Dem säljer väl sina sensorer gör kanske sin vinst osv..

Eller går denna kurs bara på vad media säger??

Vem fan är det som räknar ut kursen egentligen??

Vill bara ha svar och sorry i förväg om jag inte kan så mycket om allt detta. Ska jag sälja allt och backa lite eller bara ligga lång blir Fan dum i huvudet snart av alla olika tankar jag vet Fan inte längre faktiskt..
2015-09-07, 23:50
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Men förstår verkligen inte varför den ska ner så mycket. Okej han åtalas osv MEN bolaget presterar väl ändå? Dem säljer väl sina sensorer gör kanske sin vinst osv..

Eller går denna kurs bara på vad media säger??

Vem fan är det som räknar ut kursen egentligen??

Vill bara ha svar och sorry i förväg om jag inte kan så mycket om allt detta. Ska jag sälja allt och backa lite eller bara ligga lång blir Fan dum i huvudet snart av alla olika tankar jag vet Fan inte längre faktiskt..
När blankningen är över kommer den stiga. Bara att invänta! Jag är lika frustrerad som du även om jag fortfarande ligger rätt bra med +.
2015-09-08, 02:15
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Bolaget presterar väl ändå? Dem säljer väl sina sensorer gör kanske sin vinst osv..

Ja, det gör det. Tyvärr är den finansiella marknaden inte så enkel. Det blir oftast tvärtom mot vad ter sig vara det mest logiska.

Jag skyller på evolutionen som gjort människan till känslomässiga nervvrak!
2015-09-08, 07:53
Medlem
Sluta oroa er:

http://www.di.se/artiklar/2015/9/8/carnegie-spar-rejalt-lyft-for-fingerprint-aktien/
2015-09-08, 08:00
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Sluta oroa er:

http://www.di.se/artiklar/2015/9/8/carnegie-spar-rejalt-lyft-for-fingerprint-aktien/

bara 350:-
2015-09-08, 08:23
Medlem
zorb89s avatar
Vad var det vi sa Boys?

Suck, aldrig varit så känslomässigt osäker tack vare börsens jävla hotelser. Men nu får man avvakta med sälj längre och trotsa kommande tid..
2015-09-08, 08:26
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
FINGERPRINT CARDS
CARNEGIE INLEDER BEVAKNING MED KÖP (Direkt)

2015-09-08 07:59
STOCKHOLM (Direkt) Carnegie inleder bevakning av Fingerprint Cards med rekommendationen köp och riktkursen 350 kronor.

Det erfar Nyhetsbyrån Direkt.

På måndagen stängde aktien på 212 kronor.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

2015-09-08, 08:26
Medlem
Wow.

Hoppas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in