2015-08-18, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Jag hatar och föraktar mig själv givetvis. Det gör alla begåvade människor. Kan inte jag bara bli bannlyst snart så jag kan lägga ner detta.

Jag har blivit flashbackberoende och den enda chansen att jag slutar följa flashback är att jag blir avstängd för gott. Jag drar till Kuba nästa vecka och blir borta ett halvår. Jag vill ha kontot stängt så jag inte lockas logga in från kuba. På Kuba skall jag knulla brudar, inte flashknarka. Jag inser hur meningslöst det är att hänga här bland bilmeckar och annat pack

FITTA

FITTA

Hej vad det går
Fan jag gillar din karaktär här egentligen.
Be mod att avstänga dig för trams och off topic i 6 mån istället för att tramsa så här. Du har en intressant touch mellan genialitet och galenskap .
2015-08-18, 22:41
Medlem
Pilsnerpungs avatar
20/8 221kr
2015-08-18, 22:44
Medlem
Fy satan o helvete vad volatil den här aktien är. Jag har svävat mellan champagnevaskning i mitt egna kök o fosterställning i badrummet. Tack o lov har jag sålt loss 50% av mitt innehav, o det gjorde jag till 248,50. Resterande 50% ska få åka med på Zorbie Boys resa till månen.

Spännande som fan med rapporten. Jag äger även lite PB o det var ju fövånande men tacksamt hur den reagerade idag. Imorgon tror jag FPC ligger neutralt, med mindre svängningar. Sen lyfter vi på rapportdagen då det kommer bli lätt hysteri innan en långvarigare dipp dagarna efter - jag gissar upp 15%, så min gissning blir 281,50.
2015-08-19, 07:42
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
Fan jag gillar din karaktär här egentligen.
Be mod att avstänga dig för trams och off topic i 6 mån istället för att tramsa så här. Du har en intressant touch mellan genialitet och galenskap .

+1

Han livar upp tråden så att man får skratta ihjäl sig

Jag hade ingen aning att aktiehandeln kan vara så här roligt. Ganska ofta är branchen torr och saklig så att man dör av tristess att lyssna/läsa diverse aktienördar *gäsp*. Undantag är de få roliga grabbar som poddar o bjuder sig själva och inte minst vår alldeles egen Massepojken här som saknar alla spärrar, men på ett roligt sätt.

Fingerprint har makt utöver den vanliga aktiehandeln. Detta värdepappret får ju folk hamna i masspsykos typ. Känns liksom att allt är möjligt. Det kan slå åt vilket håll som helst.

Roller coaster ride som gör folk besatta och känslomässigt instabila.

Jääääääkla spännande att se vad som händer i dag & i morgon. Man kan bara ana, men marknaden har sin egen vilja.
2015-08-19, 09:19
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
+1

Han livar upp tråden så att man får skratta ihjäl sig

Jag hade ingen aning att aktiehandeln kan vara så här roligt. Ganska ofta är branchen torr och saklig så att man dör av tristess att lyssna/läsa diverse aktienördar *gäsp*. Undantag är de få roliga grabbar som poddar o bjuder sig själva och inte minst vår alldeles egen Massepojken här som saknar alla spärrar, men på ett roligt sätt.

Fingerprint har makt utöver den vanliga aktiehandeln. Detta värdepappret får ju folk hamna i masspsykos typ. Känns liksom att allt är möjligt. Det kan slå åt vilket håll som helst.

Roller coaster ride som gör folk besatta och känslomässigt instabila.

Jääääääkla spännande att se vad som händer i dag & i morgon. Man kan bara ana, men marknaden har sin egen vilja.

Finns många härliga skribenter här i tråden som jag kommer att sakna. Du är en av dom.
-Jag ska vara helt ärlig. Min urspårning de sista dagarna har inget att gör med min aktiehandel. Jag vill helt enkelt bara lämna detta forum. Jag är så in i helvete intensiv i allt jag gör och mitt flashbackberoeende måste få ett slut.

När jag nosar upp någon intressant undervärderat aktie så blir jag helt besatt. Jag processar information i så stora mängder så oerhört snabbt att det inte är hälsosamt.
Det är därför folk ofta inte förstår mig. Jag ligger för långt före Svenne Banan i mitt tänk.

-Trots att jag skriver att jag vill se Zorb bli knullad av en jätteneger så förstår säkert alla att jag gör det med glimten i ögat.

Jag är även fascinerad av Fingerprint som företeelse. Har aldrig någonsin under mina 20 år som aktiehandlare skådat en liknade besatthet. Det har helt enkelt skapats en "Fingerprintfamilj".

-Detta kommer tyvärr leda till att vi kommer att få en svagbegåvad befolkning framöver. Fingerprintare typ Zorb kommer knulla fram massa ungar med andra innehavare av "tveksamma" papper, typ Anoto och Precise. Den framtiden vill jag helst inte uppleva. Nästa vecka sticker jag till Kuba och blir borta ett halvår.

Jag har haft 7 ruskigt bra år på börsen och har skrapat ihop runt 10 mille. Jag ska nu ta ett långt långt brejk på minst 6 månader från allt vad aktiehandel heter och försöka hitta lite lugn och ro från all stress. Finna mig själv igen helt enkelt.

Har fått tjänstledigt från mitt jobb i 1 år oxå. Min chef som är en mycket fin människa hade ett långt samtal med mig om detta. Trots att jag är en av "stjärnorna" på mitt jobb så tyckte han se tecken på en "kommande kollaps" och ställde sig positiv till en längre resa.

Kommer ni någon gång till Kuba och ser en svensk som driver en glassbar. Då är det troligtvis Massepojken i egen hög person.

Nämn då bara ordet gråsparv så ska jag bjuda på mjukglass med extra strössel.

Stort tack för den härliga tid vi haft och jag älskar er alla

En sista cliff som alla trötta plebejer kan suga på.

Är det egentligen bara så att Massepojken är en konstinstallation eller finns han på riktigt.
-Jag har ingen aning eftersom jag inte känner personen i fråga.

Ha det så bra pojkar/Nu hör ni aldrig mer från Massepojken. Det lovar jag.

Puss och Kram Massepojken
Senast redigerad av massepojken 2015-08-19 kl. 09:38.
2015-08-19, 09:33
Medlem
zorb89s avatar
Anmäl er om ni har tid att följa webcasten kl 15:00 imorgon.

http://www.fingerprints.com/blog/2015/08/18/q2-2015-financial-report-webcast/
2015-08-19, 09:36
Medlem
zorb89s avatar
Stängningskurs den 20/8

Zorb89 $$$ 265kr
Aktiedino $$$ 255kr
Lillbubben $$$ 245kr
4nkan $$$ 258kr
heimerdonger $$$ 253kr
ederkoppmannen $$$ 292kr
HectorElFather $$$ 279kr
Spark7 $$$ 278kr
Pappersnesduk $$$ 301,5kr
novaextremex $$$ 282kr
wtz $$$ 272kr
Herrcykel $$$ 280kr
Rick91 $$$ 266kr
BajsBoo $$$ 191kr
nemenhurrudu $$$ 261kr
Atorayaa $$$ 275kr
LogitechLion $$$ 303kr
Mouse $$$ 270kr
AnonymFegis2 $$$ 191,5kr
Harry_ $$$ 251kr
woofer $$$ 283kr
Gaphals $$$ 175kr
Pilsnerpung $$$ 212kr
biggestblow $$$ 281,5kr
2015-08-19, 09:47
Medlem
zorb89s avatar
Det här bekräftar precis det jag/vi påtalat, stora aktörer och köprekar kan vara på väg in inom kort ifall våra siffror rimmar väl. De väntar på siffrorna och DÅ händer det, marknaden får köpa dyrare än när det egentligen skedde runt 30-60kr/aktie.

Claes Hemberg:
Citat:
Bolaget Fingerprint Cards har på kort tid blivit börsen mest handlade aktie. Bara under gårdagen handlades den till nära 900 miljoner kronor. På torsdag kommer kanske en avgörande rapport från bolaget. Det kan bli bu eller bä.

Kan bolaget äntligen visa detaljer kring marknaden och mer noggranna prognoser så kan bolaget få en mer rättvis värdering, spår en av världens främsta techanalytiker; Anders Tandberg Johansen, DNB, som jag pratat med. Om det innebär att kursen ska upp eller ner låter han vara osagt.

Fingerprint har seglat upp som en av börsens mest handlade. Långt mer än H&M, Ericsson, Investor… Detta trots att här bara finns 14 500 aktieägare med i snitt 140 000 kr i bolaget, som ofta står för den stora majoriteten av handeln. Lägg till att vi talar om en tämligen ung och okänd bransch. Det har i sin tur givit hiskliga svängningar i aktiekursen (volatilitet 77, mot H&M 14 och Erisson 24), vilket spätt på tradingen ytterligare.

Bolagets framgångar är däremot relativt nya, därför har den inte analyserats av mer etablerade analytiker. Men jag lyckas hitta en intresserad analytiker; Anders Tandberg Johansen, techförvaltare på DNB techfond:

”Jag imponeras av Fingerprints många kontrakt i Kina senaste månaderna. De har verkligen lyckats på den kinesiska marknaden. Om detta är ett bevis för deras potential återstår att se. Vi måste få en bättre bild av konkurrenter och marknad, för att kunna räkna ordentligt.”Fingerprint 15 år

När torsdagens rapport kommer ska han läsa den med stort intresse.

”Fingerprint växer idag starkt. Det är imponerande prestation. Tekniken behövs, men fram till nu är deras marginaler osäkra. Vi kommer att kunna att se många fler producenter dyka upp. Kan Fingerprint bli en av de absolut största bolagen på området så blir det en intressant aktie. Men om de lyckas återstår att se. Jag äger inte aktien idag.”

Kanske är Fingerprint nu i det vägskälet. För alla som lagt mycket sparpengar i bolaget kan vi bara hålla tummarna. Och samtidigt mana till försiktighet. Köp inte för pengar du inte tål se halveras i värde. Det betyder inte att den ska halveras, men i den intensiva handeln kan även små nyheter skapa stora kast. Utan gör som vanligt; spara i flera olika aktier och ha en bas med mer stabila val. Så att du inte äventyrar din ekonomi.

Vilka oberoende analyser av Fingerprint har du sett?/claes hemberg

http://blogg.avanza.se/hemberg/2015/08/19/fingerprint-imponerar/

Vem som helst kan förstå att 20/8 blir en dag där frågorna måste få ett svar .
2015-08-19, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Anmäl er om ni har tid att följa webcasten kl 15:00 imorgon.

http://www.fingerprints.com/blog/2015/08/18/q2-2015-financial-report-webcast/

Jag tror att den är kl 16.00 i morgon, svensk tid. 15.00 CET.
2015-08-19, 12:35
Medlem
Hej alla vinnare!

Gissa vilken dator jag skriver inlägget ifrån? Z.....

Imorgon ska vi(6 grabbar och 4 brudar) sätta oss på en ö med grill och champagne och följa dagen via paddorna. Vi vill se miljonerna ticka in

Grattis och se till att ni inte säljer av vid startskottet!!!!! Glöm inte att morgondagens rapport är den första vinstrapporten på allvar, hur ser den ut nästa år?

Sup ned er
2015-08-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
-Detta kommer tyvärr leda till att vi kommer att få en svagbegåvad befolkning framöver. Fingerprintare typ Zorb kommer knulla fram massa ungar med andra innehavare av "tveksamma" papper, typ Anoto och Precise. Den framtiden vill jag helst inte uppleva. Nästa vecka sticker jag till Kuba och blir borta ett halvår.

Det tar 9 månader för de små kräken att komma fram. Å andra sidan kanske Zorbie Boy har börjat föröka sig redan då han fick ståkuk när kursen stod i 80 kr, och då är de snart här.

Vad ska du göra på Kuba ditt förbannade grottmongo? Jag VET att det finns kommunister där. Små mörka män i basker, med mustasch och huggtänder. Får de reda på att du suttit och försökt tjäna pengar på småsparares olycka i dina blankningsorders i Fingerprint så kommer du inte bli långvarig där.

Citat:
Har fått tjänstledigt från mitt jobb i 1 år oxå. Min chef som är en mycket fin människa hade ett långt samtal med mig om detta. Trots att jag är en av "stjärnorna" på mitt jobb så tyckte han se tecken på en "kommande kollaps" och ställde sig positiv till en längre resa.

Han har sannolikt läst dina inlägg här i tråden, varför det inte är konstigt att han drar den slutsatsen. Vi har många som varit oroliga för dig de senaste veckorna, i samband med att dina blankningar gick åt skogen. Jag ser framför mig hur din chef har kallat in dig på bilverkstaden och frågat om masseponken håller på att kollapsa till följd av kursuppgången, och vill skicka dig till en kommunistisk enstatsdiktatur för att få dig att släppa aktiemarknaden. Har du bett om att bli förflyttad till biltvätten som för en cool down-period ifall det även är jobbet som stressar sönder dig?

Citat:
Ha det så bra pojkar/Nu hör ni aldrig mer från Massepojken. Det lovar jag.

Puss och Kram Massepojken

Trevlig resa!
2015-08-19, 15:53
Medlem
zorb89s avatar
Ni som vill delta i tävlingen får själva lägga till er i listan(kopiera+lägg till..), jag kommer endast ha tillgång till telefonen nu så blir inga avancerade inlägg idag och imorgon.

Imorgon väcker vi den sovande marknaden:
Citat:
Imorrn är slutet för denna uppblåsta saga!
I dag 15:47 IP: kyf80iT0u
Ni har alla ryckts med i köpvågen av detta bolag som ej kan visa vinst!!! Rapporten imorrn kommer vekligen visa att detta bolaget är värt runt 10 kr per aktie bolaget är så otroligt upppumpad av små privat sparare och jag är rädd för att imorrn blir det ett ras utan des like!!! Ly ka till//Vonlichtenstein

Sov gott ni som lyckas somna inatt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in