2015-09-07, 20:50
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om man går ut och sätter sig med fikat, går man tillbaka in med brickan efteråt?

Ja, det gör man på det caféet. Det finns en brick-vagn på insidan, för gästerna.
Om man är extremt dryg, eller ett litet barn, så kan man dock strunta i det och bara lämna brickan på bordet.
Senast redigerad av rotesau 2015-09-07 kl. 21:02.
2015-09-07, 20:54
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag tror inte de som bor bakom caféet var hemma vid tidpunkten då LH slutade jobbet.
Det var som jag skrivit tidigare, inte de som såg LH prata med nån i en svart SUV, utan en bekant till dem som ska ha sett detta. Men som han sa, det kan vara ett byskvaller.

Kan du ta reda på hur pass sent litauerna jobbade om dagarna?
Dina kompisar hade ju koll på när de började om morgnarna, fråga om de vet när de slutade.
2015-09-07, 20:56
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Lutar det åt ännu en omhäktning månne?

http://www.skovdenyheter.se/article/nya-analyser-kravs-innan-mordatal/

Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Verkar så. Bevisen är kanske inte så starka som man har givit sken av.

Beror på vart man läser:

Citat:
Åtalet mot 35-åringen väntas komma den 23 september. Mannen förnekar all inblandning i mordet.

http://sla.se/skovde/2015/09/07/polisen-har-fatt-nfc-rapporten

Men jag förstår att du och andra härinne skulle jubla om det inte väcks åtal.
2015-09-07, 20:57
Medlem
Hyltrans avatar
Jag tror att det var några dumma rasister som skulle göra det lätt för sig och "sög in" först bäst "utlänningar", och stoppade upp huvudet i ändan, och har nu börjat undra varför det är mörkt, och soligt nog kommer de att få huvudena avhuggna innan de får ut dem...tror jag.

Ni tjatar om DNA men de har inte hittats någon DNA som binder honom till brottet. Bara möjligtvis till hennes mobil, och det räcker inte för att få honom dömd...tror jag.

Det är klart att alla vettiga människor hoppas att han är skyldig, därför att det finns väll ingen som är så stollig att hen hoppas på att en oskyldig man suttit frihetsberövad så länge.

Nej detta går åt skogen och det kommer att göras filmer och böcker om detta.

Lars-Göran Wennerholm kommer att bli ihågkommen som åklagaren som förstörde Lisa Holm utredningen.

2015-09-07, 21:00
Medlem
nominals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
"Finns det DNA på kroppen?
– Det är en definitionsfråga vad som menas på kroppen. Hon har ju kläder på kroppen, säger Wennerholm."

Hahaha

Ja, så kan man ju okså säga om man inte vill avslöjas som världens pajas som försöker koppla ihop baltens dna på den vante han själv lämnade in till snuten.

Jaja ... "Det är en definitionsfråga"
Hur kan ens en polis i ett mord-fall ens uttala sig så. Hur respektlöst är det inte mot de anhöriga!!

Och angående "blodspåren".
Det sägs inget om varifrån de kommer. Det är tex inget underligt ifall blodspår fanns på arbetplatsen. För det är ju ändå en arbetsplats för grovjobbare. Fullt rimligt också att ett dumpat liks kläder kanske hamnar på sådana blodspår.
Dvs - sådant är inga Bra bevis, särskilt inte i rätten iför en advokat som bara behöver peka på rimligt tvivel. Och sånt finns ju i det fallet.

HAde jag varit polis där så hade jag sett till att vara säker innan jag uttalade mig, och jag hade verkligen granskat de olika alternativen. Och skitit fullt i om nu någon på flashback hade blivit stött av det.
Wennerholm är inte polis, han är åklagare. Han uttalar sig luddigt med flit för att inte äventyra utredningen och för att yppandeförbud råder.
Vadå respektlöst mot de anhöriga?

Jag håller med om att bevisvärdet måste vara ganska lågt om det är en DNA-kontamination från hans arbetsplats, men vi vet inte om sådant är fallet. Åklagare verkar mycket säker på sin sak.
2015-09-07, 21:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja? Och jag anser du svarar som ett krattskaft som vanligt vad det gäller det där taket.
1. En blick vid nåt tillfälle. Det räcker. Oavsett om det är från backen eller taket.
2. Finns inga tecken på att det är nån förbipasserande som gjort det i impuls via placeringen på Martorp. Ser med andra ord ditt svar som ickerelevant.
Så här brukar du sluta våra diskussioner, du upprepar ett argument som jag redan har svarat på och kallar mitt svar ickerelevant.

Att du inte ser några tecken på nån förbipasserande betyder inte att det inte fanns någon.
2015-09-07, 21:10
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om man ska tro ryktet här på tråden, så var det när tjejerna väntar på skjuts hem som tillfället att spana in dem dyker upp. Och frågan är ju om gästarbetare ens har så lång arbetsdag. Om de börjar 7 och jobbar 10 timmar, har de gjort kväll när kaféet stänger. Det bör Qwart kunna svara på.

Nu ska vi väl inte göra ytterligare en trådsanning. Alla servitriser/bagare (Rebecka åtminstone är ju det) slutar väl inte 18:00 eller 18:30 varje dag? Kan tänka mig att det är mycket flexibla arbetstider.
2015-09-07, 21:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
Jag tror att det var några dumma rasister som skulle göra det lätt för sig och "sög in" först bäst "utlänningar", och stoppade upp huvudet i ändan, och har nu börjat undra varför det är mörkt, och soligt nog kommer de att få huvudena avhuggna innan de får ut dem...tror jag.

Ni tjatar om DNA men de har inte hittats någon DNA som binder honom till brottet. Bara möjligtvis till hennes mobil, och det räcker inte för att få honom dömd...tror jag.

Det är klart att alla vettiga människor hoppas att han är skyldig, därför att det finns väll ingen som är så stollig att hen hoppas på att en oskyldig man suttit frihetsberövad så länge.

Nej detta går åt skogen och det kommer att göras filmer och böcker om detta.

Lars-Göran Wennerholm kommer att bli ihågkommen som åklagaren som förstörde Lisa Holm utredningen.

Då blir man nödsakad att än en gång lägga ut följande:
Enligt åklagaren binds mannen till mordet på den 17-åriga flickan bland annat genom blod- och andra dna-spår. Till SVT Väst säger han att dna kan knytas direkt till kroppen.
http://www.svd.se/just-nu-misstankte...ingen-omhaktad

Det är för övrigt precis som om somliga är helt oförmögna att läsa och ta till sig av
löpande information i ärendet från de som är i direkt beröring med fallet ifråga.
Och sakliga, sansade och strikt verklighetsförankrade inlägg från seriösa aktörer i tråden
nonchaleras till förmån för de som handskas påfallande ovarsamt med både det ena och
det andra; som har ett tämligen lättsinnigt förhållande till saker som fakta och hellre
hänger sig åt önsketänkande och byggande av luftslott.
2015-09-07, 21:12
Medlem
Så, nu är MGM en tilltänkt tjuv också.
Wow!
2015-09-07, 21:30
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Beror på vart man läser:

http://sla.se/skovde/2015/09/07/polisen-har-fatt-nfc-rapporten

Men jag förstår att du och andra härinne skulle jubla om det inte väcks åtal.
Jag kommer inte att jubla. Drar åtalet ut på tiden ytterligare är det riktigt synd om de häktade om han är oskyldig. Jag föredrar ett avslut så snart som det är möjligt även om han är skyldig. Livet i fängelset är en höjdare jämfört med att vara häktad.
2015-09-07, 21:36
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Jag kommer inte att jubla. Drar åtalet ut på tiden ytterligare är det riktigt synd om de häktade om han är oskyldig. Jag föredrar ett avslut så snart som det är möjligt även om han är skyldig. Livet i fängelset är en höjdare jämfört med att vara häktad.

Det sista håller jag med om. Därför hoppas jag att Litauen tar emot med öppna armar om han fälls.
2015-09-07, 21:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Då blir man nödsakad att än en gång lägga ut följande:
Enligt åklagaren binds mannen till mordet på den 17-åriga flickan bland annat genom blod- och andra dna-spår. Till SVT Väst säger han att dna kan knytas direkt till kroppen.
http://www.svd.se/just-nu-misstankte...ingen-omhaktad

Det är för övrigt precis som om somliga är helt oförmögna att läsa och ta till sig av
löpande information i ärendet från de som är i direkt beröring med fallet ifråga.
Och sakliga, sansade och strikt verklighetsförankrade inlägg från seriösa aktörer i tråden
nonchaleras till förmån för de som handskas påfallande ovarsamt med både det ena och
det andra; som har ett tämligen lättsinnigt förhållande till saker som fakta och hellre
Håller med: Det är för övrigt precis som om somliga är helt oförmögna att läsa och ta till sig av

Det finns inget som visar att NB har mördat någon i hela sitt liv, och ändå kan åklagaren inte säga annat än mord. Semesteråklagaren trodde på åtal i semester, L-GW ändrade till september, och nu vill han skjuta på det en gång till. Vem, vid sina sinnes fulla bruk, tror på den åklagaren?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in