2015-09-07, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Jag håller ju inte med om att vi har galna "volymer". Använd helst inte det uttrycket, det är människor det handlar om. Vi tar hand om relativt få syrier. De flesta/många som söker asyl (alltså från alla länder) får avslag i Sverige. http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

EU och andra länder behöver ta sitt ansvar och ta emot flyktingar. Storbritannien hade visst tagit emot 166 syrienflyktingar förra året. Det är uselt. Men även ett slutet land som Finland diskuterar nu att ta emot fler flyktingar. Det här är alltså rika industriländer vi pratar om.

Sen är flyktingmottagande inte en långsiktig lösning. Syrienkonflikten skulle naturligtvis aldrig ha fått uppstå, men när EU är så lamt i utrikespolitiken blir det så och barn drunknar i Medelhavet.

Men visst faan är det galna volymer, i vanliga fall föds det kring 110k per år i sverige, om du sen addar det dubbla i asylsökande för varje årskull, så är det åtminstone i min bok rätt så uppfuckade siffror. Ungefär som att Tyskland skulle ta in 6.9 milj syrier per år. Go figure!

Sen ang. anledningen till konflikten så har vi via vår bisarra f.d utrikesminister Carl Bildt skapat stor del av konflikten, han hatar Ryssland till den grad att det är bisarrt (Katastrofen Margot Wallström gör ju inte saken bättre just nu!!)

Ryssland stöder så klart Assad pga att ryssarna har stora militära intressen i regionen, därav vetot 2013.

USA som är en helt uppfuckad våldsnation, klarar inte att ta detta! Så dom får för sig att stöda tok-rebeller med vapen..(då med nån slags vag demokratisk känsla av den arabiska våren...) så resultatet av dessa stora grabbars gnabb har vi nu på vägarna utanför bröndby/copenhagen där syrier styr sina steg mot Sverige.
Senast redigerad av victortich 2015-09-07 kl. 21:44.
Citera
2015-09-07, 21:43
Medlem
Citat:
Jag håller ju inte med om att vi har galna "volymer". Använd helst inte det uttrycket, det är människor det handlar om. Vi tar hand om relativt få syrier. De flesta/många som söker asyl (alltså från alla länder) får avslag i Sverige. http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

Vi tar emot 500% fler ansökningar per capita än Tyskland enligt Eurostat.

Enligt din egen länk till migrationsverket så beviljar vi asyl till 91% av alla som påstår sig komma från Syrien och 76% av det totala antalet som söker asyl. Utav de påstådda syrier som inte inkluderas av dublinförordningen så godkänner vi 100% av alla ansökningar.

Det är mig veterligen mer än något annat land på jorden.
Citera
2015-09-07, 22:02
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Men visst faan är det galna volymer, i vanliga fall föds det kring 110k per år i sverige, om du sen addar det dubbla i asylsökande för varje årskull, så är det åtminstone i min bok rätt så uppfuckade siffror. Ungefär som att Tyskland skulle ta in 6.9 milj syrier per år. Go figure!

Sen ang. anledningen till konflikten så har vi via vår bisarra f.d utrikesminister Carl Bildt skapat stor del av konflikten, han hatar Ryssland till den grad att det är bisarrt (Katastrofen Margot Wallström gör ju inte saken bättre just nu!!)

Ryssland stöder så klart Assad pga att ryssarna har stora militära intressen i regionen, därav vetot 2013.

USA som är en helt uppfuckad våldsnation, klarar inte att ta detta! Så dom får för sig att stöda tok-rebeller med vapen..(då med nån slags vag demokratisk känsla av den arabiska våren...) så resultatet av dessa stora grabbars gnabb har vi nu på vägarna utanför bröndby/copenhagen där syrier styr sina steg mot Sverige.

Det utvandrar typ 50k också, och vi tar inte emot alla asylsökande (från alla länder, inte bara Syrien). Ca 35500 beviljades asyl i Sverige förra året, alltså långt ifrån alla som sökte asyl fick det. Så folkmängden ökar med ungefär 100k, eller 1,1% om året. Det är knappast galet, tvärtom är det för lite eftersom vi har en knepig demografisk situation med en allt äldre befolkning och ett lågt barnafödande.

Tyskland tänker sig nog att ta väldigt många flyktingar i år. Eftersom det behövs. Som Merkel säger, vi kunde rädda bankerna, vi kan rädda flyktingarna också. Och som jag sagt ett antal gånger, Tyskland är både mer trångbott och har lägre arbetslöshet än Sverige.
Citera
2015-09-07, 22:05
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autonic
Vi tar emot 500% fler ansökningar per capita än Tyskland enligt Eurostat.

Enligt din egen länk till migrationsverket så beviljar vi asyl till 91% av alla som påstår sig komma från Syrien och 76% av det totala antalet som söker asyl. Utav de påstådda syrier som inte inkluderas av dublinförordningen så godkänner vi 100% av alla ansökningar.

Det är mig veterligen mer än något annat land på jorden.

Kolla hur det ser ut med flyktingsituationen i Libanon. Kolla landets yta, % berg, befolkning och antalet mottagna syrienflyktingar.

Eller, du kan få siffrorna av mig.

Stort som Skåne. 50% berg. 4,5 miljoner invånare. Över 1,1 miljoner syriska flyktingar, de har slutat registrera antal sedan 6e maj 2015.

Sen vet jag faktiskt inte hur Tyskland har tänkt sig att göra med flyktingar från Syrien nu. De ska ju inte skicka tillbaka dem till det först EU-land de kom till. Starkt gjort tycker jag. Allt positivt engagemang i Tyskland hedrar tyskarna!
Citera
2015-09-07, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Menar du sånt som Negerombudsmannen har till uppgift att motverka? Jag skulle vilja påstå att det är sunt förnuft att inte låta några Muhammedaner från andra sidan jorden komma och tycka till om hur vi ska ha det i vårt land.

Afrosvenskarnas riksförbund heter det.
Citera
2015-09-07, 22:18
Bannlyst
Citat:
Kolla hur det ser ut med flyktingsituationen i Libanon. Kolla landets yta, % berg, befolkning och antalet mottagna syrienflyktingar.

Eller, du kan få siffrorna av mig.

Stort som Skåne. 50% berg. 4,5 miljoner invånare. Över 1,1 miljoner syriska flyktingar, de har slutat registrera antal sedan 6e maj 2015.

Sen vet jag faktiskt inte hur Tyskland har tänkt sig att göra med flyktingar från Syrien nu. De ska ju inte skicka tillbaka dem till det först EU-land de kom till. Starkt gjort tycker jag. Allt positivt engagemang i Tyskland hedrar tyskarna!

Hur kan du ens jämföra sveriges lyxasylhantering med ett getknullarland a 300g ris per dag.?

Sen sökte över 105k asyl i sverige ifjol. 76 procent var granted... Så jag vet inte ...kanske sluta bonga en måndag??? (trots att jag är pro-cannabis!)
Senast redigerad av victortich 2015-09-07 kl. 22:21.
Citera
2015-09-07, 22:22
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ja, du har rätt, det är kallt och jävligt här. Så vem från Mellanösterns sköna klimat tror du vill komma till Europas utkant frivilligt? De är faktiskt inte fattiga i Syrien om du trodde det, de flyr för att de måste, för att Assad-regimen terrorbombar sin egen befolkning med brandbomber långt bakom fronten. Förstörelsen är enorm. Försök att uppmana lite empati och skänk en hundralapp till UNHCR eller annan organisation som hjälper både på plats och i mottagarländer.
Intressant fråga. Tittar man på kartan ligger det ju rätt många länder mellan Syrien och Sverige (och även Tyskland, för den delen). Ändå är det ända hit många vill, och inte t ex Danmark, där många är just idag, om man ska tro tidningarna. Kan det ha med nivån på bidragen att göra tro?

Och tänker man på familjen Kurdi, vars öde ju är upprinnelsen till en stor del av denna diskussion, så flydde de ju inte från Assads bomber, för det hade de redan gjort tre år tidigare, utan de 'flydde' från för dålig standard i Turkiet, med Kanada som slutmål, men inte utan en tänkt mellanlandning i just Sverige, som råkar ha väldigt generösa regler gällande tandvård för asylsökande.

Det hemska kriget i Kobane tycks inte heller vara värre än att det gick att på några dagars varsel ordna en begravning, mitt i detta brinnande krig.
Citera
2015-09-07, 22:27
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det är väl bra att de kommuner som har tagit ett större ansvar hittills avlastas?

Jag såg på Löfvens brandtal från Medborgarplatsen. Det var ett starkt och vettigt tal. Han är inte bortfintad, han vet vad han pratar om. Eller tror du att han är korkad?

Svar: JA!

Taget från en kommentar på sajten "Avpixlat.info", men inte mindre korrekt för det:

"För en statsminister, i vilket land som helst - men tydligen inte i Sverige, har denne huvuduppdraget att tillvarata det egna landets medborgare. Därom ska inte råda någon som helst tvekan. Det är mandatet och är även därför denne blir försörjd.

Enligt ovan kallas det att ta ansvar för sitt uppdrag. En svensk statsminister har inget ansvar gentemot andra länders medborgare. Löfven som tjatar om att ta ansvar tar absolut inte ansvar för de han politiskt företräder.

Sviker denna statsminister sitt uppdrag ska denne tvingas lämna det.

Löfven ska därför lämna uppdraget omgående. Ansvaret för all världens olika medborgare sker genom organisationer och där, när det förekommer, har Sverige sin röst. Löfven ska givetvis anmälas till KU där den här frågan väcks och reds ut: Vem företräder Löfven? Sina personliga åsikter eller de svenska medborgarnas?"
Senast redigerad av Flashshit 2015-09-07 kl. 22:54.
Citera
2015-09-07, 22:36
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Det här har pågått i fyra år utan att omvärlden har reagerat. Det är skam och skandal. Det krävdes tydligen att en treårig pojke skulle dö för att vi skulle vakna.

Det som hände var att en självisk arab som redan bodde i fred i Turkiet, ville ha nya gratis gaddar och offrade hela sin familj för att få det!
Det var vad som hände!
Hade Sverige inte skänkt iväg gratis sjukvård/tandvård/boende/mat/busskort/färg-TV och pengar till alla syrier som kommer hit så hade det aldrig hänt...

Funderat på det?
Citera
2015-09-07, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Det som hände var att en självisk arab som redan bodde i fred i Turkiet, ville ha nya gratis gaddar och offrade hela sin familj för att få det!
Det var vad som hände!
Hade Sverige inte skänkt iväg gratis sjukvård/tandvård/boende/mat/busskort/färg-TV och pengar till alla syrier som kommer hit så hade det aldrig hänt...

Funderat på det?

Sen får vi ju inte glömma att allt ovanstående gäller för alla hans släktingar (och icke-släktingar) i Kobane där dom sitter och chillar och låtsas vara krigsoffer. Synd att Assad inte använder mer gas än vad han gör.
Senast redigerad av victortich 2015-09-07 kl. 23:06.
Citera
2015-09-07, 23:22
Medlem
Då bostadssituationen redan är en stor misär för svenska ungdomar som vill skaffa sig en utbildning i tex Uppsala, Stockholm, Malmö, Göteborg, Västerås, Umeå.

Vart skall dessa studenter bo nu när de måste stå i bostadskö i upptill två år för ett studentboende eftersom vi skall öppna våra hjärtan.

Tacka fan för att man inte skaffar fler barn i detta oroliga land.

Politikerna kommer snart att bli offer för sin egna politik och jag vill inte vara med vid dådet.
släpp in Svenskarna i politiken .
Mitt råd.
Citera
2015-09-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Ingen vad jag vet, de är mellan 14-17 år två killar och en tjej från Somalia. Jag gör detta helt utan ersättning kanske tio-femton timmar i månaden.
Haha, fan vilken korkad idiot du är. Jag lovar att minnas dig när välfärdssystemet har gått åt helvete. Hoppas du är nöjd med de 15 miljarder som vi kommer att betala varje år för att försörja ensamkommande skäggbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in