Citat:
Ursprungligen postat av
Qwart
Jag kan väl tycka att jag är mer objektiv än dig, för du är väldigt subjektiv i dina teorier. Jag har inte låst mig och är tvärsäker på att det är GM som är häktad, men jag tror det.
Det är smått roande att läsa om dina tvärsäkra uttalande, t.ex att det
endast var "polisiär intuition. som föranledde gripandet". Det verkar som du är en av poliserna som jobbade fre 12 juni, eftersom du är så säker..
Den MGM bl.a fick ögonen på sig iom handsken i ladan, sen när bl.a den MGM beteende var inadekvat när MP sökte efter LH, och särskilt när MP närmade sig Martorp och hittade det sista fyndet. Då tog de snabbt beslutet att ta in den MGM till förhör. Det tror väl fan att inte polisen i det läget säger hela anledningen till att de togs in.
Så det får du backa på! Tänk om, tänk rätt!!

JAg säger inget om varför de valde att behålla dem.
Jag redovisade endast varför de plockade in dem.
Polisbilen var ute och körde. Den fick syn på balterna.
Då satte den "polisiära intuitionen" igång och de plockade med balterna.
Inte helelr har skriivit något om "endast".
Som du vet har jag flera gånger skrivit i stil med "KAn det verkligen vara så att det endast var pga "Polisiär intuition" - isf har de ju för fan inget"
SÅ har jag skrivit.
Så sluta med dina anklagelser om att jag skriver att jag är självsäker i mina uttalanden. Tvärtom har jag hela tiden varit noga med att betona vad som är Teorier, Sannoliketer, Möjligheter, Alternativ etc etc.
Men Trots det anklagas jag Hela tiden för det som även du nu anklagar mig för.
Men man läser det man vill läsa. Du gillar inte det jag skrivit, och därför tror du att jag skrivit något som jag tror mig vara säker på.
Men förmodligen beror det på att du egentligen instämmer i min kritik, att du håller med mig om det jag skriver. Men du blir arg på dig själv eftersom du ju inte vill se några sprickor i den offentliga versionen. Du vill tro på det polisen säger. För du hade skämts om du hade hatat en oskyldig man.
Men ändå så imponeras du av mina förklaringar.
Då är det kanske dags att även Du börjat våga behandla detta ärendet Objektivt, Neutralt. Och alltså analyserar Alla alternativ. Tex som jag har gjort. Ty jag har analyserat Alla alternativ.
Och jag har kommit fram till att de officiella versionerna är fulla av hål och motsägelser, omöjligheter och orimligheter.
Bryr du dig inte?