2015-09-02, 04:38
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Ursäkta om det verkar tjatigt men nu påstår SVT att det var ett luftgevär, medan vittnet som ringde in till polisen inte var säker på om det var ett luftgevär eller inte. För honom såg det äkta ut. Jag har läst FUP och det står där svart på vitt. Om någon kan visa mig att det framgår att något vittne, det var flera som ringde, med säkerhet kunde avgöra att det var ett luftgevär han gick omkring med kan jag släppa det, men annars är det tjänstefel enligt mig att inte leta reda på ett skjutvapen.

I domen står det klart och tydligt att det var ett luftgevär.
Citera
2015-09-02, 13:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
GT: Joachim, 28, döms till livstid för mord
Citat:
Det är inte första gången Joachim Remnefors kopplas ihop med andra människors död. Som 18-åring dömdes han till åtta års fängelse för mord efter att han och en medbrottsling haft ihjäl en annan man med hjälp av en bergsprängare. Bytet blev 40 kronor i kontanter.
Citera
2015-09-02, 16:02
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Poliserna borde dömas för medhjälp, såna idioter ska inte jobba som poliser.

Nu brukar inte snutar vara de mest begåvade eller arbetsbenägna men att döma dem för medhjälp ät bara dumheter. Problemet är att polisers misstag och arbetsovilja kan leda till situationer som denna och det kommer väl sluta med att "rutiner ses över, nya direktiv utgår och att de blir vassare" som PR-fittor bruka säga.

Skönt att apan J sitter inlåst. Där tycker jag han ska sitta länge... jättelänge.
Citera
2015-09-02, 19:58
Medlem
Hoppas aset tar livet av sig, först då blir det något som helst avslut.
Citera
2015-09-02, 23:07
Medlem
meiis avatar
Vad har den här killen sysslat med sedan han kom ut från sitt förra straff?
Citera
2015-09-03, 00:51
Medlem
Ett klassiskt pundare dras te Pundare fall, tragiskt hur som helst. läst FUPen nu i flera timmar. Tusen tack för att den lades upp. och som vanligt så förstår man aldrig hur folk är funtade
Citera
2015-09-03, 01:31
Medlem
Vilken sida finns fuppen på?
Citera
2015-09-03, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Vad har den här killen sysslat med sedan han kom ut från sitt förra straff?
Bra fråga, skulle vilja veta lite mer om den här idioten, kommer bli ett helvete den här livstidsvoltan för han haha vem vill umgås med en sån idiot? Kommer säkert få stryk med, döda en söt liten 20årig tjej är inte populärt direkt. Hoppas idioten får sitta så länge som möjligt
Citera
2015-09-03, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bighustler
Bra fråga, skulle vilja veta lite mer om den här idioten, kommer bli ett helvete den här livstidsvoltan för han haha vem vill umgås med en sån idiot? Kommer säkert få stryk med, döda en söt liten 20årig tjej är inte populärt direkt. Hoppas idioten får sitta så länge som möjligt

Han hade en källarlägenhet under en pizzeria eller bar eller liknande (minns inte exakt) i Habo utanför Jönköping. Jag var där med några vänner för några år sen.

Jävligt stort kanske 150 kvadrat och där festade han med allt från 14-åringar som bodde i området till vuxna 30-40-åringar. Hans hem var bland det skabbigaste jag sett i mitt liv, tog 5 minuter innan jag trampade i en skabb-pöl på golvet. Skorna på efter det, köket var värst när man gick in så var det som att gå in i ett moln med massa bananflugor och man rörde definitivt inget där, men man var tvungen att ta den vägen till toaletten. Där inne hade han också en ganska dyr studio där han brukade rappa helt talanglös var han utan att ens försöka vara elak så lät det som skit. Antar att ingen orkat vara ärlig och säga att han är värdelös om det enda han har en passion för. Bättre att han rappar illa än att han gör dumheter kanske man tänkte.

Men som svar på din fråga: Jag vet inte exakt men från vad jag sett av honom har han inte gjort något konstruktivt öht. Samhället som inte vill straffa folk ordentligt verkade ha hittat ett litet hörn i Habo där han kunde vara ifred och lämna andra ifred, ungefär det mesta man kan kräva av en sån människa. Förstör inte allt.
Citera
2015-09-04, 09:53
Medlem
Hans lillebror även han ett avskum, sitter inne för behandling för gett sig på sin sambo/fru...dom har ett barn också.
Tror han är född 1990 eller något sånt.
Citera
2015-09-07, 17:34
Medlem
Såg att ingen har lagt upp domen för den som är intresserad

https://minfil.org/q781j6bfbd/J_nk_p...2015-09-01.pdf
Citera
2015-09-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajden
Han hade en källarlägenhet under en pizzeria eller bar eller liknande (minns inte exakt) i Habo utanför Jönköping. Jag var där med några vänner för några år sen.

Jävligt stort kanske 150 kvadrat och där festade han med allt från 14-åringar som bodde i området till vuxna 30-40-åringar. Hans hem var bland det skabbigaste jag sett i mitt liv, tog 5 minuter innan jag trampade i en skabb-pöl på golvet. Skorna på efter det, köket var värst när man gick in så var det som att gå in i ett moln med massa bananflugor och man rörde definitivt inget där, men man var tvungen att ta den vägen till toaletten. Där inne hade han också en ganska dyr studio där han brukade rappa helt talanglös var han utan att ens försöka vara elak så lät det som skit. Antar att ingen orkat vara ärlig och säga att han är värdelös om det enda han har en passion för. Bättre att han rappar illa än att han gör dumheter kanske man tänkte.

Men som svar på din fråga: Jag vet inte exakt men från vad jag sett av honom har han inte gjort något konstruktivt öht. Samhället som inte vill straffa folk ordentligt verkade ha hittat ett litet hörn i Habo där han kunde vara ifred och lämna andra ifred, ungefär det mesta man kan kräva av en sån människa. Förstör inte allt.

Låter som en typisk knarkarkvart. Han har ägnat sig åt att droga dag och natt helt enkelt. Troligen är hans hjärna totalt sönderdrogad för det verkar ju inte finnas speciellt mycket kvar av värde innanför pannbenet. Tragiskt att andra ska behöva lida för det och bli mördade. Nu hoppas vi att han får sitta i finkan i resten av sina dagar, han har ju trots allt tagit livet av två personer vid två olika tillfällen och risken är stor att det händer igen om han släpps ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in