2015-09-01, 14:35
Medlem
Rättvis dom. Han hade avsikt att döda. Men utredningen om tjänstefel mot de två poliserna läggs ner.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...dsmordaren-far

Som vanligt skyddar de varandra trots att poliserna ljuger när de säger att de missat att ett gevär var involverat. Det tror jag inte på för en sekund. Det handlar om deras egen säkerhet och de missar en sån "detalj"?
Citera
2015-09-01, 14:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Ny rubrik //Mod
Citera
2015-09-01, 15:39
Medlem
SayWhatAgains avatar
Inte mer än rätt!
Citera
2015-09-01, 15:49
Medlem
Kolportorens avatar
Tingsrättsdom
Citera
2015-09-01, 16:35
Medlem
Vilken lättnad att det blev livstid för denne idiot.
Citera
2015-09-01, 16:37
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
FUP la jag upp ett par sidor tillbaka om du vill läsa.
Inte omöjligt att han själv tog pengarna.
A.F. har sagt att det försvann saker från lägenheten hela tiden.

Edit: FUP
(FB) Misstänkt mord i Jönköping, man gripen misstänkt för mordet 2015-05-25.
Tack för FUP.
Citat:
Ursprungligen postat av thelybingen
Jag tror att det var Joachim som tog hennes pengar också, han hade 3000 eller nåt i sina fickor, och då hade de varit och köpt knark också, och det blev 5000 stulet av Alicia tror jag... Så det stämmer nog. Frågan är varför Alicia hade 5000 i kontanter?
Fråga istället varför någon öht inte skulle kunna ha så mycket i kontanter. Hade det varit 50K så hade jag kanske undrat, men 5K är inte speciellt mycket. Hon kanske har sålt saker? Hon kanske inte hade något bankomatkort av någon anledning och därför ville ta ut pengar hon hade på sitt konto? Hon kanske hade fått pengar i present av familj och släktingar? Finns ju massvis med anledningar.
Citera
2015-09-01, 16:58
Medlem
Citat:
Tingsrätten i Jönköping gick på kammaråklagare Anders Brokelinds linje – och 28-åringen har nu dömts till livstids fängelse för mord av tingsrätten i Jönköping. I domen går att läsa att mannen "utövat ett närmast besinningslöst våld" mot kvinnan.

Citat:
28-åringen kommer att överklaga domen, enligt Erik Norman.
– Jag talade om domslutet för honom och det var samma inställning som jag, att han anser att det är ett för långt straff. Vi anser att livstid är ett orimligt straff och kommer att överklaga, säger Erik Norman.
Kammaråklagare Anders Brokelind:
– Det var tillfredsställande att tingsrätten gick på min linje. Normalpåföljden för mord är numera livstid om det finns försvårande omständigheter. Jag menade att det fanns det och det tyckte tingsrätten också.
Den 28-årige mannen döms även för narkotikabrott, ringa narkotikabrott och dopningsbrott. Han ska dessutom betala skadestånd på 50 000 till var och en av kvinnans anhöriga.
28-åringen och kvinnan som dödades hade känt varandra en kort tid före mordet.

http://www.expressen.se/gt/knivdodad...tids-fangelse/
Citera
2015-09-01, 17:21
Medlem
Ursäkta om det verkar tjatigt men nu påstår SVT att det var ett luftgevär, medan vittnet som ringde in till polisen inte var säker på om det var ett luftgevär eller inte. För honom såg det äkta ut. Jag har läst FUP och det står där svart på vitt. Om någon kan visa mig att det framgår att något vittne, det var flera som ringde, med säkerhet kunde avgöra att det var ett luftgevär han gick omkring med kan jag släppa det, men annars är det tjänstefel enligt mig att inte leta reda på ett skjutvapen.
Citera
2015-09-01, 17:28
Medlem
Argzons avatar
Ett jävla skämt att utredningen kring poliserna läggs ner, hade dom agerat från första början och plockat in honom när han var ute och hotade folk hejvillt påtänd som en tändsticka så hade det förmodligen inte hänt.

Däremot förstår jag inte att han vill överklaga domen då jag antar att en och annan person skulle vilja ha tag i honom?

Hur i helvete kan man ens försöka få det till nåt annat än mord?
Citera
2015-09-01, 21:32
Medlem
Angående utredningen mot poliserna finns att läsa här:
http://www.jp.se/article/utredningen...rna-laggs-ner/
Citera
2015-09-01, 21:41
Medlem
Poliserna borde dömas för medhjälp, såna idioter ska inte jobba som poliser.
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
http://www.jp.se/article/patrull-kan...tt-mordvapnet/
Citera
2015-09-02, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Poliserna borde dömas för medhjälp, såna idioter ska inte jobba som poliser.

Skulle vi ta brickan från alla poliser som gör ett misstag skulle vi ganska fort ha ont om poliser. Förhoppningsvis kan dom lära sig något ifrån detta. Om dom hade tagit med sig JR till station vad hade hänt nästa vecka när hon är där i 72 timmar igen? Problemet var ju att AF hade ett jävligt naivt sätt att se på saker och satte sig ofta i farliga situationer utan att förstå det riktigt. Bara den saken att hon ens argumenterar med honom efter allt som hänt tidigare under dagen säger ju nåt om henne som person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in