Lunchdags - hög tid att mata trollet:
Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
Sverige är ett av världen 15-20 rikaste länder. Jämfört med en stor del av världen vill jag hålla fast vid att vi har ett enormt överflöd.
Hur litet skall överflödet vara för att det inte skall vara för stort för att vi skall skänka bort det? Skall vi vara hälften så rika innan du är nöjd? Skall vi ner på det globala genomsnittet? Skall vi klä oss i säck och aska, så att vi kan känna att "nu har vi gjort allt vi kan!".
Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
Att ställa problem med studentboende mot en flyktingkatastrof är nästan brottsligt naivt.
Det som är brottsligt är att våra politiker gör just detta. Jag ser inga problem med att finansiera en omfattande flyktingmottagning, även i Sverige, men det finns ingen som helst anledning att sagda mottagning direkt skall påverka det svenska civilsamhället.
Bygg 100,000 baracker. Låt de riktiga flyktingarna rida ut stormen; med mat i magen, skola och sjukvård. Då får även studenterna den plats de behöver för att i framtiden försöka bibehålla ett överflöd som vi delvis kan använda för att hjälpa folk i (verklig) nöd.
Du svarar ju aldrig på sakargument, men försök gärna att förklara vad du menar är naivt.
Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
Vi[^10]...
Vi står eniga kring tanken om ett öppet, humanistiskt och mottagande svenskt samhälle.
Vilka är ni ?
Jag är jag och du är du.
Vem är dum?