2015-09-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
Jag pratar inte om själva partiet. Jag pratar om er alla som vill minska invandringen. Ni måste ju ut och valarbeta. Ni måste ut och övertyga era närmaste och valarbeta hårt för att ens ha en chans på att bli största blocket 2018. Ni kan inte bara skriva på Flashback. Ni måste börja valarbeta på samma sätt som tex M gjorde vid valet 2010 när de fick 30 %. Där var det dörrknackning, utdelning av information till hemmen, att prata med vänner och berömma Reinfeldt, ta plats på universiteten och högskolor, arbetsplatser och argumentera för sin sak.

Ni måste gå hela vägen, alla läser inte Flashback.

Mot er har ni Alliansen och De Rödgröna, båda blocken lika övertygade om att det är den generösa linjen som gäller.

I min värld är det väldigt enkelt, fortsätt som nu så sköter sig procenten själv, fan min bästa polare rösta på MP och har svängt över till SD och han är en av dom mest empatiska jag känner
Alt två är att jag är helt jävla efterbliven och det står inte så illa till med moder Svea i slutändan
Som jag ser det win - win
Är bara så sjukttrött på skribenter som GILAB som kör copy paste på sina inlägg hela tiden, personen i fråga är helt argumentationsmässigt handikappad tyvärr
Citera
2015-09-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Nej vi vill ha humanitära visa så att flyktingarna kan ta sig till nordeuropa legalt utan att utsättas för ekonomiska och sociala hot.
Eftersom du inte vill svara på mina andra frågor så kan jag väl spinna vidare på denna kommentar.

Humanitära visa? Hur många tror du kommer då? finns det en orsak till att det inte införts tidigare?

Jag kan gissa antalet, 400 000 flyktingar på ett halvår bara till vårt land. Vad jag inte kan eller törs gissa är hur det ska hanteras och vad som kommer att hända efter detta massiva tryck på vårt samhälle.
Citera
2015-09-07, 12:50
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Nej vi vill ha humanitära visa så att flyktingarna kan ta sig till nordeuropa legalt utan att utsättas för ekonomiska och sociala hot.

Bensinpriset stiger mer och mer. Man vill riva kärnkraftverk. Hur ser du på att man flyttar alla dessa människor till ett av de land i världen där det krävs absolut mest bara för att överleva stora delar av året?

Inte nog med det. Sverige är också ett land där alla älvar som får bebyggas har vattenkraft i överflöd. Vi har svårt att generera vindkraft och solenergi är inte tillräckligt utvecklat än (för att inte tala om att MP tänker beskatta sönder alla försök att använda de två senare.).

Du kommer troligen säga att man inte kan jämföra människors lidande med miljöfrågan. Men faktum är ju att vi snart nått den punkten där vi kan jämföra detta. inom 40 år kanske vi även har våra första klimatflyktingar. Pengar och möjligheter att stävja problemen läggs idag på att förvärra dem.

Då har vi inte ens diskuterat vad det kostar i utsläpp att flytta 100 000-tals människor över halva klotet.
Citera
2015-09-07, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vic1988
Så låter det nu, ja. Men vänta du bara.
Ja så här skriver NY Times på sin första sida idag:
As Europe Grasps for Answers, Migrants Flood Its Borders
Despite cheers of welcome in Germany, it remained unclear how Europe would deal with successive waves of people, for months or even years.
http://www.nytimes.com/

Och hur många välkomnande medborgare såg vi på gatorna i Stockholm, några tusentals enligt Reuters.
http://www.reuters.com/article/2015/09/06/us-europe-migrants-sweden-idUSKCN0R60UW20150906
Senast redigerad av artid 2015-09-07 kl. 13:16.
Citera
2015-09-07, 12:55
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottotheman
Ni måste ju ut och valarbeta. Ni måste ut och övertyga era närmaste och valarbeta hårt för att ens ha en chans på att bli största blocket 2018. Ni kan inte bara skriva på Flashback.

Vi har ju tusentals valarbetare ute i ur och skur 365 dagar om året. De sitter utanför Bolaget, utanför ICA och lite varstans längs gatorna. Du har säkert sett dem, och blivit hälsad på av dem, "hej-hej!" säger de. Vi har inga problem med valarbetare. Det går lysande i opinionen också tack så mycket.

Ni har bara en manifestation sisådär en gång i kvartalet när ni fått kollektiv menstruation över någon ny isolerad händelse. Ni är nog de som behöver gaska upp er. Det börjar bli ganska patetiskt faktiskt.
Citera
2015-09-07, 12:57
Medlem
Roshambos avatar
Citat:
Vi har sett enkäter där mer en 10 % vill öppna sitt hem för att hjälpa.

=> 90% inte vill.
Citera
2015-09-07, 13:05
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Du står ganska ensam med dina tankar.

Det gör han absolut inte.
Citera
2015-09-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roshambo
=> 90% inte vill.
Det är "luft-siffror" (10%) hur många har öppnat sina hem för alla tiggande romer?
Citat:
Vi har sett enkäter där mer en 10 % vill öppna sitt hem för att hjälpa.
Skulle vi kunna få länkar till alla dessa undersökningar?
Senast redigerad av artid 2015-09-07 kl. 13:11.
Citera
2015-09-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Kollapsen kommer. Frågan är hur samhället kommer att hantera det. Jag tror inte att svensken ställer sig med mössan i hand numer. Men vi får se om raserandet av välfärden var en smart strategi av Reinfeldt & co eller inte.
Nej inte mössan, den dagen så står jag med bössan i handen.
Citera
2015-09-07, 13:22
Medlem
Keihs avatar
Jag har snarare tappat hoppet, svenska folket som är för massinvandring är mer enade än någonsin. Och de ser ner på de invandringskritiska ännu mer än innan.
Citera
2015-09-07, 13:28
Medlem
Erikons avatar
om inte ens 0.1% har öppnat sina hem åt zigenare, kommer inte 1% inte ens 10% välkommna araber in i sitt hem
Citera
2015-09-07, 13:59
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keih
Jag har snarare tappat hoppet, svenska folket som är för massinvandring är mer enade än någonsin. Och de ser ner på de invandringskritiska ännu mer än innan.
Kom ihåg att vi invandringskritiker också är mer enade än någonsin. SD är största parti med över 25% och alternativ media är större än någonsin.

Förändringens tid är här..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in