Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
Det har sällan eller aldrig varit en sådan tydlig enighet bland alla trovärdiga partier från höger till vänster om att Sverige skall ha en öppen och mottagande flyktingpolitik.
I princip all seriös media står bakom politiken.
Svenska folket har visat att man är beredda att ta emot fler och dela lite av vårt enorma överflöd.
Känns det inte svårt, att tänka så udda som du gör ?
Är du beredd att ta emot flyktingar i ditt hem? Inte utan ersättning eller hur, så där 50 000kr i månaden kanske? Inser du då att du sen blir en del av människohandeln?
Redan nu kan man ana att människosmugglarna jobbar i högtryck då Sverige och Tyskland "öppnat sin famn". Inser att du och dina likar delar skulden med människosmugglarna när än fler dör i medelhavet då den kommande massan senare kommer?
Ni är så otroligt naiva, okunniga om er omvärld rent ut sagt dumma, det är tragiskt.
Har du ställt dig frågan om varför det är krig i Syrien, Irak, Afaganistan, Libyen etc.? Dom där länderna du och dina likar ville ha bort deras diktaturer och stödde krigsinsatser för "fred och demokrati". Grattis, här är resultatet. Oljan måste flöda så du kan tanka din bil eller hur?
Det har ju tom. blivit så illa att det är lönsamt med krig för då kan en del människor äntligen få flyktingstatus och röra på sig, ditt och dina likars fel!
Ok, trollar du? "
dela lite av vårt enorma överflöd", vill du verkligen betala mer skatt eller avstå 10% av din lön, seriöst? Jag vill det inte utan anser att i den höga skatt jag betalar ingår hjälp till flyktingar i läger och hjälp att bygga upp andra fattiga länder, det är bara det att det nu används pengarna helt fel och gör dom fattiga länderna än mer fattiga och förstörda med än mer flyktingar som dör.
Jag behöver inte en bild på döda flyktingbarn för att fatta att det är fel på denna värd, jag visste det redan, tänker på det ofta och försöker göra något vettig åt det istället för att jaga "likes" på Facebook.