2015-09-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför har då inget parti lagt fram budgetförslag på en ökad flyktingkvot?

Det är självklart inget man lägger budgetförslag på, hur tänkte du där ?

Både Jan Björklund och Stefan Löfven har tydligt uttalat att man vill höja antalet kvotflyktingar till Sverige.
Citera
2015-09-07, 11:20
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Läs Martin Ådahl så förstår du kanske varför SD har helt fel

http://www.svd.se/martin-adahl-latsasargument-i-flyktingdebatten
Med tanke på mängden känsloargument som Ådahl för fram så förstår jag att skrivelsen tilltalar GIILAB-ödlan. Faktum kvarstår dock att biståndet skärs ner tack vare att Sverige väljer att istället lägga pengarna på flyktingmottagandet. Det säger sig självt att mången fler munnar kan mättas i flyktinglägren för de pengar som ett flyktingbarn kostar i Sverige. Ådahl låtsas förstås som att svenska skattepengar växer på träd och det finns hur mycket som helst att ta utav. Men i verkligheten står ladorna sedan länge tomma. Att Centern hittat en chefsekonom som inte förstår detta säger en del.
Citera
Medlem
Citat:
Det är självklart inget man lägger budgetförslag på, hur tänkte du där ?

Både Jan Björklund och Stefan Löfven har tydligt uttalat att man vill höja antalet kvotflyktingar till Sverige.
Men flyktingkvoten måste väl tas med i budgeten? Det kostar ju pengar och då bör ju någon betala....
Citera
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Gilab Vi ser ett Europa där fler och fler länder vill bidra för att avlasta krigszonerna och dess närområde.

Detta är det tramsigaste jag hört. Du har väl sett hur Makedonien/grekland/osv och andra militärer gjort lite låtsasmotstånd sen ändå släppt igenom folket då de vet att de ändå inte ska stanna där tom danmark släpper ju vidare främlingar till sverige jätteglada de inte ska stanna i danmark.

Inget land vill ha dom och de är jätteglade de åker vidare till tyskland och sverige.

Hade de vetat att de skulle stanna och slå upp sina tält hade det varit kravalpolis och tårgas gummikulor samt att batongerna hade trummat på asylanternas revben som ingenting.

Du är inte klok.
Citera
2015-09-07, 11:27
Medlem
Citat:
Det har sällan eller aldrig varit en sådan tydlig enighet bland alla trovärdiga partier från höger till vänster om att Sverige skall ha en öppen och mottagande flyktingpolitik.

I princip all seriös media står bakom politiken.

Svenska folket har visat att man är beredda att ta emot fler och dela lite av vårt enorma överflöd.

Känns det inte svårt, att tänka så udda som du gör ?
Är du beredd att ta emot flyktingar i ditt hem? Inte utan ersättning eller hur, så där 50 000kr i månaden kanske? Inser du då att du sen blir en del av människohandeln?

Redan nu kan man ana att människosmugglarna jobbar i högtryck då Sverige och Tyskland "öppnat sin famn". Inser att du och dina likar delar skulden med människosmugglarna när än fler dör i medelhavet då den kommande massan senare kommer?

Ni är så otroligt naiva, okunniga om er omvärld rent ut sagt dumma, det är tragiskt.

Har du ställt dig frågan om varför det är krig i Syrien, Irak, Afaganistan, Libyen etc.? Dom där länderna du och dina likar ville ha bort deras diktaturer och stödde krigsinsatser för "fred och demokrati". Grattis, här är resultatet. Oljan måste flöda så du kan tanka din bil eller hur?

Det har ju tom. blivit så illa att det är lönsamt med krig för då kan en del människor äntligen få flyktingstatus och röra på sig, ditt och dina likars fel!

Ok, trollar du? "dela lite av vårt enorma överflöd", vill du verkligen betala mer skatt eller avstå 10% av din lön, seriöst? Jag vill det inte utan anser att i den höga skatt jag betalar ingår hjälp till flyktingar i läger och hjälp att bygga upp andra fattiga länder, det är bara det att det nu används pengarna helt fel och gör dom fattiga länderna än mer fattiga och förstörda med än mer flyktingar som dör.

Jag behöver inte en bild på döda flyktingbarn för att fatta att det är fel på denna värd, jag visste det redan, tänker på det ofta och försöker göra något vettig åt det istället för att jaga "likes" på Facebook.
Citera
2015-09-07, 11:31
Medlem
Citat:
Det har sällan eller aldrig varit en sådan tydlig enighet bland alla trovärdiga partier från höger till vänster om att Sverige skall ha en öppen och mottagande flyktingpolitik.

I princip all seriös media står bakom politiken.

Svenska folket har visat att man är beredda att ta emot fler och dela lite av vårt enorma överflöd.

Känns det inte svårt, att tänka så udda som du gör ?
Vårt enorma överflöd, seriöst? Du är medveten om att det är studenter som inte kan få boende i Stockholm, Uppsala, Lund, Göteborg etc och får de boende så kostar det väldigt mycket för en som har csn. Var är överflödet där?
Våra gamla som far illa på äldreboenden?
Vår skola där betygsnivån sjunker?
Ett försvar som lever allt mer knapert?

Sen vet jag inte om det beror på vår invandring eller inte, men att prata om ett överflöd är så fel.
Citera
2015-09-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Vårt enorma överflöd, seriöst? Du är medveten om att det är studenter som inte kan få boende i Stockholm, Uppsala, Lund, Göteborg etc och får de boende så kostar det väldigt mycket för en som har csn. Var är överflödet där?
Våra gamla som far illa på äldreboenden?
Vår skola där betygsnivån sjunker?
Ett försvar som lever allt mer knapert?

Sen vet jag inte om det beror på vår invandring eller inte, men att prata om ett överflöd är så fel.

Sverige är ett av världen 15-20 rikaste länder. Jämfört med en stor del av världen vill jag hålla fast vid att vi har ett enormt överflöd.

Att ställa problem med studentboende mot en flyktingkatastrof är nästan brottsligt naivt.

Att ställa svensk vård och omsorg mot hur de fungerar i tex Syrien är även de naivt.
Citera
2015-09-07, 11:38
Medlem
Kan bara hålla med att tiden och verkligheten jobbar för de som är kritiska till en invandring , större än vad integrationen klarar av.
Vill sen de som är för en ökad invandring sticka huvudet i sanden , så är det deras problem , verkligheten lär hinna ifatt dem också.
Citera
2015-09-07, 11:44
Medlem
Citat:
Varför delar inte svenska folket din uppfattning ?
Du tror inte att det är så enkelt att du missuppfattat allting ?
Vi har i manifestationer och i trovärdig media sett en stor uppslutning för ett öppet och mottagande Sverige.
Känns det svårt att se svenskarna i stor majoritet sluta upp kring humanism och ett öppnare Europa ?
Alla seriösa riksdagspartier är eniga om vilken väg vi kommer att gå, och det är inte den väg rasister och främlingsfientligas fåtal önskar.

Fick du inte lära dig argumentation i MUF?
Vilka är vi?
Och 15 000 av hur många är vi, 10 miljoner i Sverige idag?
Snackar vi ens promille nu?
Citera
2015-09-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razek
Fick du inte lära dig argumentation i MUF?
Vilka är vi?
Och 15 000 av hur många är vi, 10 miljoner i Sverige idag?
Snackar vi ens promille nu?

15.000 är väl en bra siffra? Alla bor inte i Stockholm och ar möjlighet att delta.
Citera
2015-09-07, 11:50
Bannlyst
Vilka industrier ska ge arbete till alla 1000000 tals män. Volvo skulle ta in några 100 st-Det jobben tar slut efter en dag då det kommer 300 st varje dag. Nej snart kommer lönedumpningar Prostitution tillåts, skoputsning
Jag tror att nazisterna som försvann med svp kommer tillbaka våldsbenägna och 10 ggr större. Räkna med 3-4 liknande attacker som hände på Ikea. Räkna med 5-10 st flickmord gängvåld nogozone klanstrider media som, folk vänder ryggen. Visst stiger Bnp när alla 1000000 tals börjar handla men det är våra sociala pengar som pensionärer och skola och vård skulle haft. Undrar hur länge akassan kommer vara innan de sänker den igen.
Senast redigerad av capodaster 2015-09-07 kl. 12:02.
Citera
2015-09-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
15.000 är väl en bra siffra? Alla bor inte i Stockholm och ar möjlighet att delta.
Skojar du med mig ?
Tror det finns fler städer att flumma med sitt godhetskomplex än Stockholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in