Citat:
Ursprungligen postat av
shogun-r
Någon som kan uppdatera hur panelens samlade bedömning ser ut angående hur SD kommer påverkas av detta?
Inget snack om saken att PK-Sverige laddar för att försöka sänka SD nu. Å andra sidan så verkar Avpixlat välbesökt och Flashbacks integration och invandrarforum har otrolig besöksstatistik vad jag kunnat se. Mitt hopp står väl till att folk kan tänka själva och även till alternativmedia och då speciellt Fria Tider som torde vara dom som har bäst rykte av dessa sidor och som verkar vara mest sprid.
Anser att denna höstens OU kommer bli livsavgörande för SD så mycket står på spel.
Förmodligen inte alls, det brukar inte påverkas. Se på järnrörsskandalen som exempel. Det är ett stort steg att gå över till SD vilket sker på grund av kritik mot den förda politiken. Att flyktingar frontas i media tror jag har väldigt liten betydelse rent konkret. Det är dock möjligt att skämsfaktorn ökar en aning på kort sikt och vissa drar sig för att säga hur vem de sympatiserar med.
Höstens OU skulle jag säga är helt ointressant annat än möjligen som lite salt i såren på gammelmedia om det inte dippar alls ens på kort sikt. Det skulle bekräfta en gång för alla att det som de gör inte har någon påverkan alls.
Jag tror man måste inse att det här inte har så mycket med politiker eller händelser som sådana att göra. Ikea-morden hade en högst begränsad effekt, om ens någon, uppåt, och mediakaoset om flyktingar har på samma sätt en högst begränsade effekt om ens någon nedåt. SD stiger därför att det finns väldigt mycket problem i det här landet kopplat till den förda migrationspolitiken. Det kan bara gå åt ett håll i längden och det är att man måste begränsa mottagandet, därför att fri (stor) invandring och välfärd är omöjligt att kombinera, annat än om man har perfekt integration.