Citat:
Ursprungligen postat av
Moseby
Ja asså.
Dagens telefoner har inte långvarit batteri, men det beror helt på hur du behandlar den. Sen att du väljer att ha en 7 år gammal telefon är ditt eget problem. Dem gör ju inte nyare telefoner för skojs skull, utan för nya egenskaper och förbättringar.
Det jag VERKLIGEN skulle rekommendera, en telefon som tål smällar, bra batteritid och som går på 1000kr MAX begagnad är en Sony Ericsson p910.
Googla så får du se, den har schema och pekskärm, men även möjligheten att inte ha en pekskärm om du vill. Kanske skulle vara något?
Lycka till
Att ha en gammal telefon har inte varit ett problem för mig. Att skaffa en nyare telefon innebär att man skapar sig nya behov.
Sen skulle jag argumentera att de gör nyare telefoner enbart för att tjäna pengar och för att göra det måste de finnas nya egenskaper och förbättringar. Sen ska det finnas dolda försämringar t.ex. att de faktiskt har lagt in programmeringen så att mobilen blir oduglig efter 1-2 år. Du kan behöva konstant göra uppdateringar för att dina appar kräver det men samtidigt är telefonen designad att bara klara uppdateringar en viss tid. Detta också i vinstsyfte för du måste köpa en ny telefon efter ett tag.
6 värda minuter:
https://www.youtube.com/watch?v=jid2A7ldc_8
Nej! Ska jag köpa en ny telefon så får det nog bli en med touch screen och appfunktioner, men jag skulle gärna se att man kan ha sin telefon ett tag.
Jag kommer bara ha internet på telefonen om det finns wifi, och så är det comviq fast pris 145 kr månaden som gäller. Lite tidsfördrivsappar som något pingpongbollspel osv.
Det kanske bara är att gå och köpa första bästa telefon runt 2.000 som inte är Samsung eller Iphone?