2015-09-06, 20:50
Medlem
Jag tror faktiskt att detta kan vara början på slutet för SD, när jag menar slutet så menar jag inte att de kommer försvinna ur riksdagen men att de antingen minskar eller stannar på dessa nivåer.
Realistiskt så måste SD få över 50% av rösterna för att få igenom sin invandringspolitik och då måste de gå upp även under dessa humana flykting tider.
Senast redigerad av Jamienoble 2015-09-06 kl. 20:53.
2015-09-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Pratade senast med en sosse om den 3-årige drunknade pojken, vad han nu hette!
Familjen bodde sedan 3 år i Turkiet, men fader ville åka till EU för att få sina tänder lagade.
Frågade sossen, "är tandvärk verkligen en livshotande sjukdom i Turkiet, han flydde ju för sitt liv som Löfven sade"?
När folk snart inser politikers och medias lögner kommer SD gå uppåt som en raket!

Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Han kunde ju ha åkt till eu legalt och lugnt och lagat sonens tänder och betalat för det. Ansvaret för sonens död ligger på fadern och ingen annan. Så långsökt och förvirrat att skylla på något annat.

Men det var ju faderns tänder det handlade om, och han hade hört man kan få dem lagade gratis i t.ex. Sverige. Tog sedan med sig familjen som resesällskap!
Senast redigerad av Hultabultan 2015-09-06 kl. 21:05.
2015-09-06, 21:03
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Jag tror faktiskt att detta kan vara början på slutet för SD, när jag menar slutet så menar jag inte att de kommer försvinna ur riksdagen men att de antingen minskar eller stannar på dessa nivåer.
Realistiskt så måste SD få över 50% av rösterna för att få igenom sin invandringspolitik och då måste de gå upp även under dessa humana flykting tider.
Fel.

Invandringspolitiken skapar för mycket problem i vanligt folks vardag att SD inte kan sluta växa.

Möjligtvis ett tillfälligt "stopp", men inte permanent.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-09-06 kl. 21:09.
2015-09-06, 21:03
Medlem
Rebell4evers avatar
Detta är väl inget som får redan frälsta Sverigedemokrater att fly partiet, då de (vi) redan har extremt lågt förtroende för media och ifrågasätter i stort sett ALLT de basunerar ut-.

Sedan de som är på väg att ta klivet över, borde vara de som börjat ifrågasätta och söker sig mer och mer till alternativa sidor, kanske fortfarande lite skeptiska mot "rassesidorna",men de ifrågasätter iallafall, ett fåtal kanske faller bort, men inte så många tror jag.

Jag är ingen expert på något sätt, det finns en massa eminenta skribenter här vars analyser mycket väl kan stämma om att SD sjunker en aning, men jag tror på stiltje trots allt...

En stillastående trend är en stor förlust för etablissemanget, med tanke på allt de brassat på det senaste... Sentio kommer nog att visa på näst största parti fortfarande, även Yougov- de andra visar siffror på 16-18% som vanligt- och det kommer att svida.

Kanske jag har helt fel, men detta är min "prognos" iallafall.
2015-09-06, 21:14
Medlem
lakritcs avatar
Ser dessa flyktingar från Ungern (skilj på flyktingar och "flyktingar") särskilt behövande ut? Solglasögon, pikétröjor m m. Det finns en anledning till att länder som Polen (befolkningsmängd 40 miljoner), Ungern, Tjeckien, Slovakien, Slovenien, Österrike m fl inte tar emot dem och att de istället hamnar i knäet på Sverige och Tyskland.

http://america.aljazeera.com/content/ajam/multimedia/photo-gallery/2015/9/photos-hungary-closes-train-station-to-stem-flow-of-refugees/_jcr_content/slideShowImages/slide1/image.adapt.960.high.hungary_refugees_station_01a. jpg

Detta talar man naturligtvis tyst om i vänstermedia, men när sanningen kommer fram lär svenska folkets dom bli hård, men rättvis. Förväntar mig en fin rekyl i OU längre fram.
Senast redigerad av lakritc 2015-09-06 kl. 21:28.
2015-09-06, 21:15
Medlem
Fris avatar
10 000 till 20 000 bosättare passerade gränsen till Österrike i helgen. ½% har sökt asyl i Österrike, så gott som alla fortsätter till Sverige för att bilda opinion här. Jag tror att Sverige kommer att ta emot en halv miljon bosättare i år och jag VET att staten inte kommer att reagera på något sätt överhuvudtaget.

Det finns idag knappt 900 000 grundskoleelever i Sverige, klasstorleken lär behöva kas dramatiskt under nästa skolår eftersom en majoritet av de arabiska 20:åringarna klassas som "barn" och ska gå i skolan. Skolans sammanbrott har bara börjat, snart upphör all undervisning (utom i friskolor som sett till att skaffa sig mångåriga köer av förutseende svenska föräldrar). Och föräldrar med barn i grundskoleålder är just precis de lurade idioter som naivt hoppas på att Expressen har rätt och att goda tider kommer för att de vill tro på det, och den grupp som SD har missat hittills men kommer att fånga upp across the board nu. Skolpartiet och EU-partiet FP kan hälsa hem, de har ingen chans att klara 4% ens med moderata stödröster i nästa val. Kommuner med värst bostadsbrist kommer att klara sig bäst, deras kommunalpampar var förutseende när de avsiktligen orsakade bostadsbrist som ett sätt att slippa översvämmas av bosättare.
http://www.svd.se/just-nu-osterrike-stanger-vidoppen-grans-mot-ungern/om/flyktingkrisen-i-europa

Såg förresten i Migrationsverkets "aktuell statistik" att det under någon period (en månad?) kom ett par tusen till Södertälje, varav alla utom 8 hade "EBO", eget boende. Syrianer som bor hos sina redan etablerade släktingar, uppenbarligen. Södertälje är en ny syriansk storstad, den kommer att bli en miljonstad inom 10 år, kan bli större än Stockholm. De bryr sig inte om svensk skola eller svenska myndigheter, de tar hand om sig själva på sitt sätt.
Senast redigerad av Fri 2015-09-06 kl. 21:22.
2015-09-06, 21:28
Medlem
Pungs avatar
Känns som att den stora nyheten inte är så mycket asylsökarna, utan "framväxten av en ny antirasistisk folkrörelse".

Det är denna nyhet som får media att bli helt till sig i brallan. Men det är pinsamt uppenbart att detta är något media vill SKAPA, inte ett spontant fenomen som de bara rapporterar om. Dessutom tycks det inte bli mycket till folkrörelse ens med massiva propagandainsatser.

Hela tiden är det rapporter om folkliga kampanjer som visar sig påhittade. Att en facebook-grupp fick 10000 gilla räckte för rubriker om att islänningarna kräver fler invandrare. Detta i samma media som vägar redovisa YouGov eftersom internetmätningar var otillförlitliga. Så har det hållit på nu i en vecka. Varvat med sjukt vridna snyftartiklar, dessa rapporter om folk som kräver öppna gränser. 100 kändisar i ett twitter-upprop blev "Svenskarna: öppna våra gränser" i SvD och "Svenska folket säger välkomna" i Aftonbladet.

Men oavsett vad man tycker i sak, så kan ingen objektivt säga att det är någon folklig rörelse för asylsökarna i Syrien.

Demonstrationen på medborgarplatsen lockade mellan 1000 och 2000. Betydligt fler demonstrerade när SD kom in i riksdagen. Media tvingas ljuga att det är tio gånger fler än vad som verkligen var där.

Enda opinionsmätningen som kommit har visat stilje för alla partier, utom att SD fortsätter öka och slår nytt rekord.

Alla hashtag-kampanjer används mest av kritiker. Och jag är chockad över hur lite som händer på Facebook. Det är enstaka bilder med tillhörande text om att hela världens olycka botas genom öppna gränser. Men inte en enda gilla, inte en kommentar, inte en delning.

"Folkrörelsen" som media flämtar om har i vart fall inte jag sett skymten av. Det är den gamla vanliga klubben som ökat sin hysteri hundrafalt och i ett gemensamt utfall. Det fyller säkert dem själva med adrenalin. Men utanför bubblan är tongångarna de samma, att mycket skit händer i världen, men det kan inte lösas genom att alla kommer hit.

De allra flesta upplever att samhället blivit sämre av massinvandringen, och blir snarare mer motståndare nu när de upplever att asyltrycket ökar ytterligare.

För de som hänger med i alternativmedia (än inte oansenlig del) växer också ilska mot den otacksamhet och krävande skara som med våld pressar sig in i Europa. Vi har kunnat läsa om gruppvåldtagna flyktingsamordnare i Italien, asylsökare som rånat turistbussar, misshandlat kvinnor, dumpat ton med sopor, ockuperat tåg, rånat volontärer, vält kristna statyer och pissat på dem och avslöjats med att vara på jakt efter bidrag istället för skydd.

Media har således tagit på sig ytterligare en boll att jonglera. Inte bara ska de upprätthålla lögnen om hur invandringen påverkar samhället och lögnen om vilka som reser till Europa. De ska nu också hålla lögnen levande om en stor folkrörelse för ökad invandring.

Som med alla andra lögner kommer naturligtvis även dessa att ytterligare gröpa ur förtroendet. Vi kommer få läsa om massupprop på facebook, men aldrig se någon dela dem, läsa om tiotusentals på demonstrationer fast bilderna visar bara några hundra. Läsa om hur högervindarna vänt, trots att SD ökar i opinionen.

För media har bestämt sig, de SKA ha en "folkrörelse mot rasism" att skriva om, även om de så måste hitta på en själva.

Har det någon gång funnits incitament att vikta för så låga SD siffror som möjligt, så är det nu. Ändå tror jag inte att SD kommer minska. Istället tror jag denna gigantiska kampanj slutgiltigt kommer punkterra allt självförtroende, när det visar sig att inte heller detta (likt Brevik, järnrör, uthängningar, spelmissbruk) påverkade ett minsta jävla skit. Dessutom kommer det bli en backlash som heter duga. Det är inte gratis att satsa så här. Det kostar förtroende, det repar objektivitets-fasaden.

Ifall media bara hade fått minsta gehör skulle de säkert kunna frestas att dra en vit lögn för den goda saken. Kanske ändra frågan i opinionsundersökningen, vikta om urvalet lite. Men nu tror jag bara luften går ur dem.

De har kampanjat i över en vecka, och det kom 1500 pers. Aktiviteten på facebook och twitter är på sin höjd en femtedel av när SD kom in i riksdagen. Inga medlemstillströmningar i någon invandringsvurmande organisation eller parti, enda opinionsmätning visar fortsatt nya rekord för SD.

Deras kampanj har inte gett ett jävla skit annat än lite internt adrenalin. När mätningarna börjar droppa in som slutgiltigt bekräftar det verkningslösa, då kommer vi få se depressioner.
2015-09-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble

Tillfällig masshysteri har aldrig förändrat verkligheten. Politiken finns i den senare, och inte i massinvandringsnarcissisternas torftigt enahanda flöden. Väljartappet från M och S till SD kommer att fortsätta och när en sådan här bombastisk jättemarängsviss till kampanj inte ens biter på det, då tvingas man inse att det inte finns någon annan väg än att tävla om väljarna på SD:s planhalva och enligt deras spelregler. Något regelrätt samarbete kommer knappast att komma till stånd inom överskådlig tid, men stegvis anpassning. Man har att välja på det eller bli helt obetydliga. Självbevarelsedriften är en mäktig kraft, även hos politiska partier, hur genomruttna de än kan verka.
Senast redigerad av Aristides 2015-09-06 kl. 21:45.
2015-09-06, 22:02
Medlem
S.Kandals avatar
Nu längtar man formligen efter lite fler positiva opinionsmätningar, finns inte mkt annat "politiskt" att glädjas över tyvärr.

Har konstant behövt byta kanal och media senaste dagarna för att undvika det nu fullkomligt outtröttliga malandet. I början av lavinen ville man i rent studiesyfte följa "debatten", nu orkar åtminstone inte jag längre.
Trodde för någon dag sedan att sd kunde få det lite jobbigt i opinionen framföver. Har nu omvärderat denna ståndpunkt. Media har passerat alla gränser och Svensson torde behöva andningshjälp för fortsatt lyssning.

Tippar att Sd:s väg mot 30% tuffar vidare i oförminskad takt och lär nås senast vid årsskiftet.
2015-09-06, 22:02
Medlem
Europes avatar
Jag vill bara tillägga att jag tidigare skrev att jag kan tänka mig att denna enorma propagandakampanj för Sjuklöverns asylpolitik (och mot SD som oppositionsparti), där man försöker skapa bilden av en "folkrörelse" bakom den uppifrån dirigerade kampanjen, skulle eventuellt bromsa SD tillfälligt i Stockholm. Jag tror ärligt talat det mindre nu. T.ex. verkar både Bonniers twitterkampanj och inte minst extremvänsterns + regeringens rally vid Medborgarplatsen i Stockholm idag närmast vara totalfiaskon. Ljugmedias pinsamma lögn om 15000 närvarande vid rallyt (med bilder på en liten bråkdel så många deltagare) understryker snarare fiaskot. Nästan ingen på min vänlista på Fejan har ens berört det hela under dagen.

Speciellt de ständiga uttalandena om att "nu vänder det" opinionsmässigt och tal om en nyfödd folkrörelse pekar snarare mot att luften förmodligen går ur det hela om det kommer några opinionsmätningar som inte visar ett enormt ras för SD från mätningar utförda fr.o.m. de närmaste dagarna. Jag tvivlar att de kommer att visa något sådant. Sedan kan man fortsätta att förtala t.ex. Sentio och Yougov, men det kommer knappast att hjälpa i verkligheten, allra minst etablissemanget och makten, som förmodligen inte ens själva tror på de egna kampanjerna.

I mina öron börjar 7k och etablissemanget allt mer låta som de forna öststaternas kommunistledare och partimedlemmar kort innan deras maktapparat föll i bitar. De närmaste åren blir i alla fall intressanta.
2015-09-06, 22:10
Medlem
Strossels avatar
Såg 4:ans nyheter nu och där står svetsaren och säger att vi ska höja kvotflyktingarna från 20000 till 100000 per år , nu tror jag han sket i det blå skåpet.
2015-09-06, 22:21
Medlem
Blattarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Såg 4:ans nyheter nu och där står svetsaren och säger att vi ska höja kvotflyktingarna från 20000 till 100000 per år , nu tror jag han sket i det blå skåpet.

Du skojar?

edit: jag det gjorde du. Det var EU som skulle ta emot fjuttiga 100000 i år, inte Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in