Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Det var en besvärlig kund, sa LS, innan Lisa hittades. Det har runnit mycket vatten under broarna sedan dess, det kan vara idé att titta på kunden. På vilket sätt var han besvärlig, närgången mot Lisa? Hur vanligt är det att flickorna på kaféet blir utsatta för uppvaktning som går utöver en trevlig flirt?
Men alltså,
Denna kund är väl både identifierad och avförd redan i ett tidigt skede. Fanns det inte t.o.m. bild på snubben som länkats till i tråden för länge sedan?
En annan sak du nämnde var, att Lisa jobbat tre helger i rad och att det skulle varit efter bygtnadsställningen försvann. Så behöver det inte ha varit. Hon kan, vad jag förstått, jobbat lite strödagar också, sedan i påskas. Alltså kqn hon ha setts av bröderna på taket om det varit lördagar (vilket man kan tro eftersom kafe'et har större rusning då). Fast då skulle NB ha lagt henne på minnet redan i apri.
Sedan har det skrivits i natt om att Lisa skulle betett sig ovanligt under söndagen, enligt kafe'egäster. Vad är det för gäster? Det måste väl vara stamgäster då, som varit där och fikat varje gång Lisa jobbat om de har sån koll på hennes beteende. Eller så rör det sig om vänner till henne, vilket borde ha framkommoit då.
(Det här sista var alltså inte riktat till Xenia, men min laddarsladd till laptopen har pajat och jag skriver nu med min lilla mobil. Det är knepigt att citera flera, att klippa och klistra.)