2015-09-05, 20:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Ja men vad bra. Hitta du en artikel, klipp, program eller liknande där Jimmie talar om hur Sverigedemokraterna vill verka för en bättre integration annat än "Ja men vi vill rikta om hela flyktingpolitiken"

Okej då ska vi se. Om man nu "minskar invandringen" (hur då?) genom att ändra om hela flyktingpolitiken (hur då?) med typ 95% hur många tror att valideringen för resterande kommer att gå fortare, upp med en hand?

I övrigt är jag också intresserad utav vart du har fått den informationen om att Sverigedemokraterna vill verka för en snabbare validering.

Hur ser åtgärderna ut som Sverigedemokraterna tänker sjösätta för att lyckas stärka folks vilja att bli integrerade?

(1) Hur MENA-invandringen kan minska: Genom att rikta om signalpolitiken. Gå ut med att från och med nu är det hjälp i närområdet som gäller. iPhone 6-törstande MENA-killar i 25-årsåldern göre sig icke besvär.
Om vi går ut med detta kraftfullt och står bakom det, så minskar MENA-invandringen till Sverige med 95%, jag lovar.

(2) Integration: Dels genom att MENA-invandringen minskar, detta underlättar integrationen av de som redan är här. Men också enkla åtgärder som förbättrar integrationen. Till exempel slöjförbud. Till exempel förbud mot våldsförhärligande sekter. Stopp för nybyggen av moskéer i Sverige. Förbjuda halalslaktat kött. Förbud till religiösa kläder/symboler i offentlig verksamhet. Det finns otroligt mycket man kan göra för att förbättra integrationen.
Citera
2015-09-05, 21:03
Medlem
E.TerreBlanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaSteffe
Jag förstår inte. Här hyllar alla Jimmie Åkesson och visst kanske det är så att invandringspolitiken borde vara annorlunda. Men att säga " det är inte mitt ansvar" på en fråga som gäller tusentals människors liv är fegt. Vill man framstå som en seriös politiker måste man vara högst konkret och kunna säga vilka åtgärder som ska göras. Det är mycket viktigare än pajkastning. Åkesson bevisar att han är en populist som bara bryr sig om makt.

Det är Annie Lööfs politik att varenda analfabet som råkar snubbla över gränsen ska få permanent uppehållstillstånd, bostad och försörjningsstöd i all evighet. Hörde du några konkreta åtgärder från henne hur detta skulle kunna fortsätta nu när pengarna är slut och det inte finns bostäder eller jobb ens åt den inhemska befolkningen? Nä precis.
Citera
2015-09-05, 21:05
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
(1) Hur MENA-invandringen kan minska: Genom att rikta om signalpolitiken. Gå ut med att från och med nu är det hjälp i närområdet som gäller. iPhone 6-törstande MENA-killar i 25-årsåldern göre sig icke besvär.
Om vi går ut med detta kraftfullt och står bakom det, så minskar MENA-invandringen till Sverige med 95%, jag lovar.

(2) Integration: Dels genom att MENA-invandringen minskar, detta underlättar integrationen av de som redan är här. Men också enkla åtgärder som förbättrar integrationen. Till exempel slöjförbud. Till exempel förbud mot våldsförhärligande sekter. Stopp för nybyggen av moskéer i Sverige. Förbjuda halalslaktat kött. Förbud till religiösa kläder/symboler i offentlig verksamhet. Det finns otroligt mycket man kan göra för att förbättra integrationen.

Är du bussig och länkar till den Sverigedemokratiska texten som backar upp det där? Särkilt den delen som talar om ajfånsex törstande MENA-killar i 25 års åldern.
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-09-05 kl. 21:17.
Citera
2015-09-05, 21:29
Medlem
RogerRogers avatar
Jag tvivlar starkt på att det finns någon realitet bakom ordet integration. Begreppet är bara politisk smoke and mirrors för senaste årens situation med ohållbart hög invandring. När Sverige tog emot ett mindre antal utlänningar så kunde de naturligen bli en del av det svenska samhället, genom assimilation. Som flera andra har noterat i tråden redan, finns det ingen hållbar lösning på dagens situation. Lööf krävde svar av Åkesson om denna ogörlighet. Bäst vore kanske att svara som han gjort ibland förut, att han inte tror på integration. Men det vore kanske för otäckt att ta in för en del potentiella väljare.
Citera
2015-09-05, 22:49
Medlem
Till bl.a Varmluftsballong. Jag tycker att JA kom med relevanta svar gällande den politik han företräder. 7ks, och härmed Annie L, eviga tjat om stt se till så alla kommer i jobb, etc,har ju inte fungerat. Att det anses av en del att JÅ upprepade sig och skulle skämmas för att han inte hade lösningen på integrationen, beror kanske på att det finns endast den lösning han förespråkade, nämligen ingen eller endast kvotinvandring som vore planerad.
Hur svårt är det att förstå det?
Citera
2015-09-05, 23:36
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Se Jimmies sommartal från i år, och läs vad Tino skrev idag på facebook om Arnstads artikel.
Integrationen blir inte bättre än så här. Vi lägger mest pengar av alla länder på integration, men den fungerar bland de sämsta. Detta på grund av kvantiteterna.

Ja, p.g.a kvantiteterna (både på invandringen och på de som redan befinner sig här och har erhållit PUT & medborgarskap), men om man lägger mest pengar och får sämst resultat måste man fråga sig om detta inte också är en del av själva problematiken.
Citera
2015-09-05, 23:43
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Till bl.a Varmluftsballong.

Tjena Regnidagigen

Citat:
Jag tycker att JA kom med relevanta svar gällande den politik han företräder.

Svaret om vad målet är - är en sak. Hur man skall nå målet är en annan. Det är lätt att måla upp en färdig bild. Värre är det när man skall visa hur detta ser ut i konkreta åtgärder.

Citat:
7ks, och härmed Annie L, eviga tjat om stt se till så alla kommer i jobb, etc,har ju inte fungerat.

Inte? Jag kommer faktiskt inte ihåg exakt siffrra på hur många med invandrarbakrund som arbetar men det är rätt många. Inte alla. Men många.

Sedan betyder det inte per automatik att om Annie Lööf har fel så måste Åkesson ha rätt.

Citat:
Att det anses av en del att JÅ upprepade sig och skulle skämmas för att han inte hade lösningen på integrationen, beror kanske på att det finns endast den lösning han förespråkade, nämligen ingen eller endast kvotinvandring som vore planerad.
Hur svårt är det att förstå det?

Att bara kunna stirra sig blind på att det finns ett enkelt svar på en sådan stor och världsomfattande ( ja Sverige är inte centrum av universum) fråga, är väl lite att ta i? Sverigedemokraternas korridor är sannerligen smal. Endast en lösning! Känner igen sådan retorik.

Tycker debatten var bra då den tydligt visade att när inte Sverigedemokratiska företrädare längre kunde gapa EXPO eller böla över att bli kallade rasister så fanns det inte så mycket kvar när verkligheten kom ikapp.

Sverigedemokraterna tror inte för fem öre på ett mångkulturellt samhälle. Det vill säga att partiet dömer ut det samhälle som vi alla lever i idag. Att inte integration finns med i den politiska retoriken är helt enkelt för att assimilering lämnas företräde som svar.

Good luck med att Bevara Sverige Svenskt genom att lagstifta bort slöjan och samtidigt tro att konsekvenserna och hur detta kommer till uttryck kan liknas med vilken onsdag som helst. Att hetsa är inte svaret på bättre integration. Heller inte särskilt svenskt.
Citera
2015-09-06, 01:32
Medlem
ksdrs avatar
Tycker denna debatten var den sämsta jag sett Jimmie göra, han kunde inte svara på integrations frågan och väldigt massa upprepningar. Nu när dom andra partierna har fattat att invandringsfrågan är viktigast för väljarna så kommer dom ta upp den mer o mer för att få "tillbaka" sina väljare. Dags för Jimmie att lära sig av sina misstag och läsa på så han kan låta mer övertygande som han alltid gjort innan! Dra till med massa siffror om vad invandringen kostar och vad som följer därefter tex.
Citera
2015-09-06, 08:48
Medlem
Citat:
Eller så kan ju Jimmie bara säga att han skiter i intergrationen eller förklara att han inte kommer acceptera någon form av satsning eller önskan om att stärka intergrationen.

Nej, det är något du hittar på här och nu. Varför tror du att nassarna ogillar SD? Eftersom SD vill skapa en gemenskap, inte segregation a lá Apartheid.

Citat:
Jimmie Åkesson tror inte på någon intergration.

Jimmie Åkesson tror på assimilation, vilket är ett steg högre än integration, vilket då måste innebära att han även tror på integration. Det är nämligen svårt att assimilera utan att integrera.
Citera
2015-09-06, 09:16
Medlem
Att tro på integration är som att tro på kommunistisk ekonomisk politik.
Been there,done that och allt blev ändå bara paj till slut.

Integrationssnacket är politiskt snömos av allra värsta sorten.Lögner ämnade att stilla oron hos undersåtarna.Brödet och skådespelet till folket så att etablissemanget lugnt skall kunna styra vidare.

Det är dags att blåsa lite på det veritabla spektaklet till luftslott som går under namnet integration.
Ingenstans har det fungerat tillfredställande och ingenting har det satsats mera på till ingen som helst nytta.
Integrationsbegreppet är maktpolitikens ultimata undansflykspost från verkligheten och att den ser ut såsom den gör.Integrationen är den knutna slipsen runt den illaluktande bajskorven.

Bara rena dårar kan köpa snacket när man ser de helt obefintliga effekter som snömoset haft.

Multikulti är dött och därmed ruttnar även dess alibi i form av dumhetsbegreppet integration.
Citera
2015-09-06, 09:19
Bannlyst
invandring=Ett medel för att nå målet.

Total förstörelse av medelklassen.

Alla är like lite värda!
som resten av världens fattiga.

Tack makteliten.
Citera
2015-09-06, 11:14
Medlem
Annie säger att ALLA ska integreras. BS fru Lööf, alla som kan tänka på en någorlunda intelligent nivå har för länge sedan insett att det kommer ALDRIG ATT HÄNDA!

Däremot så har deras öppna gränser politik gjort så att dom gamla, som byggt upp Sverige, får en timmes tillsyn om dagen!
Somalierna (detta är förstahandsuppgifter, inget påhitt) får köpa ny barnvagn för 4500:- medans jag får köpa en för 2200 och sammanlagt köpa allt till en nyfödd för sammanlagt 4800. Jag är alltså arbetslös och får mina pengar från soc. Men jag har tidigare betalat miljoner i skatt.
Och AF säger till mig att Syrierna nu är prio 1, vilket betyder att jag, som är svensk, blir diskriminerad av svenska myndigheter just pga av Annie Lööf och resten av packet.
Samma sak när jag måste göra helt meningslösa, och för staten kostsamma, sysslor men sällan ser några nysvenskar där. Alla som har lite koll vet ju dessutom att 80% av somalierna ALDRIG KOMMER ATT JOBBA I SVERIGE.

Exemplen är oändliga.

Hur kan man då, bara för att i sverige "ska det vara så", klanka ner på Jimmie som säger sanningen. Ok, jag vet att politik och sanning är oförenliga, men Jimmie har gjort ett trendbrott. Han säger sanningen, och sverige "CAN'T HANDLE THE TRUTH!".

Allt det här gör ju att hatet mer och mer riktas mot flyktingarna, alltså människorna, trots att det är politiken det är fel på.
Och ingen vågar säga ett ord om hur många "flyktingar" som sitter i fängelse, i förhållande till deras antal i sverige. FEGT,FEGT, FEGT.
Annie och resten av av både höger och vänster pratar bara skit för att den här frågan håller på att explodera, liksom det är på gatorna nu. Somalierna säljer heroin och Syrierna Amfetamin. Så alla som kommer är inga duvungar. Dom får en fribiljett till paradiset. Kontakter har dom redan och gott om pengar. Så det dom lägger på att illegalt ta sig till sverige, det tjänar dom in på några veckor.
Obs! Detta är en minoritet av flyktingarna men det kommer att påverka alla, även dom som är schyssta och ärliga.
Sverige har nu nåt kokpunkten så nu får Annie och dom andra grabbarna skynda sig på. Annars har vi snart ett mindre inbördeskrig i detta land.
Den grova kriminaliteten och våldet kommer att eskalera till ohållbara nivåerna på bara ett par år nu, om inte Annie med sitt "ärliga" leende gör nåt.
Eller ännu hellre, låt Jimmie göra nåt. Han sade ju helt klart i debatten vad han vill göra. Annie bara fluddrade på som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in