2015-09-03, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Min träning ser hemsk ut säger du men endå är jag redan nu mycket starkare än dig. Feeling good ?
Kom tillbaka när du gör en 8a på 42 kg i hantelpress eller 8 på 24 kg biceps hantlar.

Var du här för att få tips av andra eller bruka lite allvar? Sluta hugg mot folk

Det handlar mycket om MENTALITET. VÅGA pressa tills du känner dig döende.. Vet inte om du tränar själv eller med en partner? Om inte, skaffa en lika motiverad träningspartner som håller ögat på bollen så att säga, du ska du få se på ökningar.

Skrik, slå & peppa varandra till det yttersta och ät som en pansarvagn.
Citera
2015-09-03, 09:34
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ravjakel
Var du här för att få tips av andra eller bruka lite allvar? Sluta hugg mot folk

Det handlar mycket om MENTALITET. VÅGA pressa tills du känner dig döende.. Vet inte om du tränar själv eller med en partner? Om inte, skaffa en lika motiverad träningspartner som håller ögat på bollen så att säga, du ska du få se på ökningar.

Skrik, slå & peppa varandra till det yttersta och ät som en pansarvagn.
Döende? Kolla på norska elitstyrkelyftare. Ser de ut att vara döende någon gång alls?

Träna smart och med progression. Döende ska man inte vara varje pass. Vafan, har man koll så behöver det nästan aldrig ske. Men för gemene man kanske döende krävs först för att man ska förstå fördelarna med långsam progression.
Citera
2015-09-03, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
Varför slänger du inte upp några videos på dina lyft o böjar! Du är ju ren så inget att förlora där!

Citat:
Dragen i ryck o stöt är ganska lika marklyft så tyngdlyftare är i behov av att dra/marklyfta så tungt som möjligt för att föra över det till fart på stången. Men det är sant att de tränar mer för fart, men jag tycker inte det gör hans markprestation mindre värd. Killen är brutal och du är 30kg efter. Upp med video

Citat:
Denna kille är inte långt efter, efter att ha tränat i 18 månader

oscarovegren på instagram

270 kg marklyft - https://instagram.com/p/05Q2eAGXuS/?taken-by=oscarovegren
Senast redigerad av AdolfHustler 2015-09-03 kl. 12:45.
Citera
2015-09-03, 23:51
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHustler
oscarovegren på instagram

270 kg marklyft - https://instagram.com/p/05Q2eAGXuS/?taken-by=oscarovegren

Vad använder du för vikter?

2 st röda 25kg
2 st blåa 20kg
6 st gula 15kg
2 st 10kg
2 st 5kg
stång 20kg

Tot = 50 + 40 + 90 + 20 + 10 +20= 230? Bra ändå, men jag vet inte riktigt hur du räknar (kanske jag som ser fel). Förklara gärna.
Citera
2015-09-04, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHustler
Jag har styrketränat 18 månader. Nu bänkar jag 110x10 med stopp, böjer 180x10 ATG samt markar 270 på en kroppsvikt av 85 kg. Helt ren. 10x140 i bänk ser jag mig själv göra inom 2 år. Det går att nå det du anser som omöjligt utan doping.

Är du verkligen ren så har du genetik som kanske 1 på 10 000 har.

Citat:
Ursprungligen postat av grans
Med rätt träningsupplägg + kost bör i princip alla klara av att reppa på 100 efter 1, max 2 års träning i bänk.

Verkligen inte "i princip alla".
En läsvärd artikel nedan (med referenser) om hur stor roll genetiken faktiskt spelar.
Jag har själv lyft i närmare 8 år, och jag har under dessa endast sett ett fåtal reppa på 100 kilo, och då har jag tränat på ett flertal gym och en strongman klubb.

https://www.t-nation.com/training/truth-about-bodybuilding-genetics
Senast redigerad av Plopp123 2015-09-04 kl. 01:47.
Citera
2015-09-04, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Vad använder du för vikter?

2 st röda 25kg
2 st blåa 20kg
6 st gula 15kg
2 st 10kg
2 st 5kg
stång 20kg

Tot = 50 + 40 + 90 + 20 + 10 +20= 230? Bra ändå, men jag vet inte riktigt hur du räknar (kanske jag som ser fel). Förklara gärna.

Du som räknar fel. Är 3 10or på bägge sidor. Så 270 stämmer fint.

Min enda invändning är att jag avskyr sumo..känns fusk..men man är väl mest bitter..

Riktigt imponerande.
Citera
2015-09-05, 22:18
Medlem
Var är filmklippen på alla prestationer ?

Drar man 270 i 83an efter 18 månader så lär det finnas på film...

Många av resultaten är inte så otroliga om man tränar seriöst på SL/Atletklubb, men några är riktigt bra

Tunga lyft är alltid kul att se så fram med filmerna nu grabbar
Citera
2015-09-06, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunda
Var är filmklippen på alla prestationer ?

Drar man 270 i 83an efter 18 månader så lär det finnas på film...

Många av resultaten är inte så otroliga om man tränar seriöst på SL/Atletklubb, men några är riktigt bra

Tunga lyft är alltid kul att se så fram med filmerna nu grabbar
Jag la upp filmklippet med en länk några rader upp i tråden
Citera
2015-09-23, 15:17
Medlem
libbens avatar
Jag ställer mig skeptisk till de flestas prestationer när man börjar ta in flera faktorer. Steroider är löjligt vanligt överallt på många gym.

Vet om flera som preppat några år som dessutom börjar med SL efter det.

Sedan skiter IPF/SL ifall man är dopad, tillåter även dopade vara med. Sedan har vi ju klubbar som skiter i att deras klubbrekord inte är rena.

Så ptja. Steroider är mer vanligt än man tror och SL är uppbyggt i flera årtioende med steroider som bas. Inget som försvinner i en handvändning direkt.

Med tanke på allt man ser och känner till själv så är det klart att man är skeptisk. Fuskare finns alltid.

Ser varje vecka ungdomar som började preppar redan vid 15 års ålder och uppåt. Är nog en eller två av dem som börjar med SL när de tröttnat på att kabelkriga i slutändan och tycker styrka blir kul helt plötsligt.
Citera
2015-09-23, 16:45
Medlem
Klart man kan om man gör rätt.
Ta The Golden One som exempel, eller bättre upp MuscleShark på forumet som är en mindre Matt Ogus kopia.
Folk vet inte hur dom ska träna, så enkelt är det.
Allt tjafs om steroider börjar bli löjligt. Ursäkta men ni framstår som småbarn när ni håller på.
Citera
2015-09-23, 17:33
Medlem
libbens avatar
Nu är det dock så att steroider är sjukt vanligt, det är ingen subkultur längre utan mainstream.

Man ska aldrig gå i god för andra. Det är bara dumt. Fullsmetad Svend Karlsen (strongman) på 80 talet drog 300+ kg i marklyft som dagens 18åringar matchar, rent utan att väga tresiffrigt eller tränat riktigt länge för det.

Det är inte träningsmetoderna som blivit avsevärt bättre, det är steroiderna som blivit sjukt lättillgängligt och mer mainstream.

Så länge man vet att IPF/SL skiter i att folk har varit dopade och tillåts tävla även efter en avstängning så är alla resultat inom SL misstänksamma. Den sporten som har STÖRST fördel någonsin av steroider är helt plötlsligt den som skulle vara renast för att man påstår det.

Yeah buddy, light weight!
Citera
2015-09-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Nu är det dock så att steroider är sjukt vanligt, det är ingen subkultur längre utan mainstream.

Man ska aldrig gå i god för andra. Det är bara dumt. Fullsmetad Svend Karlsen (strongman) på 80 talet drog 300+ kg i marklyft som dagens 18åringar matchar, rent utan att väga tresiffrigt eller tränat riktigt länge för det.

Det är inte träningsmetoderna som blivit avsevärt bättre, det är steroiderna som blivit sjukt lättillgängligt och mer mainstream.

Så länge man vet att IPF/SL skiter i att folk har varit dopade och tillåts tävla även efter en avstängning så är alla resultat inom SL misstänksamma. Den sporten som har STÖRST fördel någonsin av steroider är helt plötlsligt den som skulle vara renast för att man påstår det.

Yeah buddy, light weight!
Hur vanligt tror du det är i just Sverige? Jag har bilden av att det går att vinna SM i samtliga klasser inom både tyngdlyftning och styrkelyftning utan doping. Delar du min reflektion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in