2015-09-05, 21:11
Medlem
Atrocituss avatar
För några månader sedan beslutade jag mig för att bli mer ekonomisk av mig. Detta innebar att jag skar ner på allt onödigt, dyra schampon, parfymer, dyr mat och dyra kläder etc. Jag började även köpa Ica Basic toalettpapper och det var då helvetet började braka loss.

Redan efter en veckas användning kände jag hur det, varje kväll, kliade obarmhärtigt i Kinapuffen. För att reducera kliandet tog jag Ica Basic toalettpapper och liksom "torkkliade" mig själv i stinken. Pappret blev blodrött.

Nu har det blivit som en ond spiral och det spelar liksom ingen roll om jag tvättar rent chokladtryffeln med vatten varje dag, eller om jag köper extra mjukt toalettpapper och torkar mig med det. Det kliar och blöder om vartannat. Jag provade även att lägga lite 85 procentig handsprit på en näsduk för att göra rent i Riesen en gång för alla. Det sved och brändes och jag grät av smärta. Men inte fan hjälpte det någonting.

Nu sitter jag här, med en sårig och kliande kastanj och vet varken ut eller in. Finns det någon pruttsalva man kan köpa? Hur i helvete blir jag av med det här? Jag kan inte ens gå utanför dörren innan jag måste greppa tag om arslet och klia.

Vad ni än gör. Köp ALDRIG Ica Basic toapapper.
Citera
2015-09-05, 21:18
Medlem
Mosebys avatar
Hahahahaha, jävla massa synonymer du hade för röv.

Ta fram en spegel och kika dig i röva, annars får du söka läkare. Det kan bli infekterat och sen kan du aldrig mer skita. True story
Citera
2015-09-05, 21:22
Medlem
VVCs avatar
Fyfan jag lider med dig. Känner igen det du skriver.
Tror jag fick blod på pappret i cirka en månad innan jag kopplade vad fan det var som orsakade det. ICA borde förbjuda sitt jävla toapapper.

Mitt tips är att byta papper och att försöka att inte torka dig så hårt, kommer fortsätta blöda ett tag men kommer försvinna.
Citera
2015-09-05, 21:23
Medlem
Köp bepanthen eller idominsalva o smörj ett par dagar så går de nog över sen 👍🏼
Citera
2015-09-05, 21:24
Medlem
acebaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
För några månader sedan beslutade jag mig för att bli mer ekonomisk av mig. Detta innebar att jag skar ner på allt onödigt, dyra schampon, parfymer, dyr mat och dyra kläder etc. Jag började även köpa Ica Basic toalettpapper och det var då helvetet började braka loss.

Redan efter en veckas användning kände jag hur det, varje kväll, kliade obarmhärtigt i Kinapuffen. För att reducera kliandet tog jag Ica Basic toalettpapper och liksom "torkkliade" mig själv i stinken. Pappret blev blodrött.

Nu har det blivit som en ond spiral och det spelar liksom ingen roll om jag tvättar rent chokladtryffeln med vatten varje dag, eller om jag köper extra mjukt toalettpapper och torkar mig med det. Det kliar och blöder om vartannat. Jag provade även att lägga lite 85 procentig handsprit på en näsduk för att göra rent i Riesen en gång för alla. Det sved och brändes och jag grät av smärta. Men inte fan hjälpte det någonting.

Nu sitter jag här, med en sårig och kliande kastanj och vet varken ut eller in. Finns det någon pruttsalva man kan köpa? Hur i helvetstinken.ag av med det här? Jag kan inte ens gå utanför dörren innan jag måste greppa tag om arslet och klia.

Vad ni än gör. Köp ALDRIG Ica Basic toapapper.
Ac3 comfort hjälper mot klådan och irritation ! Finns på apoteket
Citera
2015-09-05, 21:31
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Köp babyservetter å torka dig med. Dyrt, men kommer göra så daimkrysset läker.
Citera
2015-09-05, 21:43
Du skriver att du redan provat mjukare toapapper men jag rekommenderar ändå lambi. Varva det med våtservetter, som nämnt ovan, och det blir som skön massage för pastejköket.

Ögonen är trots allt något av det viktigaste vi har och brunögat är inget undantag. Var rädd om det. Gnugga försiktigt.
Citera
2015-09-05, 21:52
Medlem
hippilis avatar
Fick du verkligen soteld i kaneltrumpeten av pappret? Det kan inte vara något annat? Ätet något skumt kanske
Citera
2015-09-05, 21:53
Medlem
Nej, toalettpapper sparar man inte så mycket på och risken för blödande analhål är överhängande.

Brukar personligen använda mig av dyrare toalettpapper för att sedan avsluta det hela med våtservetter. När man väl börjar använda våtservetter så går man aldrig tillbaka till torr-torkande.

Om du får bajs på handen så använder du väl inte bara papper? Fan ofräscht med bajs.
Citera
2015-09-05, 22:01
Medlem
yournotlikemes avatar
Hahahah ja du hade en jävla massa roliga synonymer för röv Tack för det garvet.

Jag tror du torkat sönder ditt brunöga. Torkar man och torkar och torkar så tillslut såklart försvinner huden, det bildas sår och det blöder. Tror det är bäst du låter din stackars stjärt vara nu ett tag, förslagsvis smörja in den med diverse salva.

Citera
2015-09-05, 22:06
Bannlyst
Som någon annan skrev - våtservetter! Jag torkar mig bara i röven med våtservetter. Sedan köper jag Ica Basic toalettpapper när jag torkar fittan och har aldrig upplevt att fittan tagit skada av Ica Basics toalettpapper.
Citera
2015-09-05, 22:07
Medlem
Kosmos.s avatar
Lösning för att slippa blödande arsle, förutom det självklara att torka med mjukare papper, är att bajsa mindre och med lösare skitar.

Några tips:
Äta fiberrikt (fibergröt t.ex.)
Äta mindre överlag (du skiter inte så ofta)
Dricka mycket vatten
Inte dricka vätskedrivande drycker som kaffe (kaffe mm bidrar till tegelstenskitar)

Gör detta i några dagar så har det nog löst sig.. Och våtservetter är som sagt skit-bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in