2015-09-05, 14:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Lustigt nog så beskrivs det i DÄEM hur H**m gör en rättsläkarundersökning av en mördad hora. GM var i detta fall en 25-årig rymling från Djupvik utanför Strängnäs som mördade 31-åriga "Maria K" 1984. Dvs straffad.

(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)

Och hur många fall finns det inte där GM var helt ostraffad sen tidigare ?
Det är inte du eller dina medlöpare i tråden det minsta intresserad av, kvinnan i det där fallet (Maria K) som du så välvilligt hänvisar till blev heller inte styckad av en GM med kunskaper i kirurgi och obduktionsteknik, statistik är helt uppenbart inte din starka gren, inte heller logiskt tänkande.....
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-09-05 kl. 14:12.
Citera
2015-09-05, 14:18
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och hur många fall finns det inte där GM var helt ostraffad sen tidigare ?
Det är inte du eller dina medlöpare i tråden det minsta intresserad av, kvinnan i det där fallet (Maria K) som du så välvilligt hänvisar till blev heller inte styckad av en GM med kunskaper i kirurgi och obduktionsteknik, statistik är helt uppenbart inte din starka gren, inte heller logiskt tänkande.....

VAD FAN FELCITERAR DU MIG FÖR, DIN INAVLADE BYFÅNE?! OM JAG SKRIVER HÄRM SÅ ÄR DET FÖR ATT JAG VILL DET! OCH OM JAG SKRIVER SOCKERVADD SÅ ÄR DET FÖR ATT JAG VILL DET! DET ÄR 2015 OCH DET ÄR TOTALT DJÄVLA MENINGSLÖST ATT FÖRSÖKA MÖRKA HÄRMS OCH ALLGÉNS NAMN! VARFÖR INTE SKRIVA TOM O ELLER VAD FAN DET ÄR FÖR PSEUDONYMER HANNA OLSSON, REKLAMARE OCH FÖRSÄLJARE AV EXTRA DÅLIGA ERBJUDANDEN SLÄNGER SIG MED!

Så vad sägs om detta tankeexperiment: Vi tar två ostraffade personer, en liten tant på 55 och en bjässe med vilt stirrande ögon. Sedan går du fram och förolämpar dom. Vem är mest sannolik att slå ihjäl dig med ett fälgkors och varför?
Citera
2015-09-05, 15:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Visstja! Glömde bort att i Sverige så gäller inte principen "oskydlig till motsatsen bevisats".

Denna tänkvärda princip "oskyldig tills motsatsen har bevisats" borde också kunna appliceras på Vincent och hans rövarpolare när vi debatterar insinuant (påstådd) inblandning från just detta håll, om du eller valfri debattör har någonting att invända mot att denna "princip" används när vi diskuterar rövarhålan Eugeniavägen 25 och klientelet som befolkade denna adress så upp med bevisen på bordet en gång för alla nu eller gäller bara denna princip vissa av er utvalda personer ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-09-05 kl. 15:22.
Citera
2015-09-05, 15:33
Medlem
Citat:
Denna tänkvärda princip "oskyldig tills motsatsen har bevisats" borde också kunna appliceras på Vincent och hans rövarpolare när vi debatterar insinuant (påstådd) inblandning från just detta håll, om du eller valfri debattör har någonting att invända mot att denna "princip" används när vi diskuterar rövarhålan Eugeniavägen 25 och klientelet som befolkade denna adress så upp med bevisen på bordet en gång för alla nu eller gäller bara denna princip vissa av er utvalda personer ?
Men Vincent har väl aldrig namngivits? Han är väl också skyldig till dödandet av djur. Misshandel med mera. Eller tror du han var oskyldig?
Citera
2015-09-05, 18:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Men Vincent har väl aldrig namngivits? Han är väl också skyldig till dödandet av djur. Misshandel med mera. Eller tror du han var oskyldig?

Det räcker med att läsa det här årets inlägg gjorda av Eremona 2.0 för att inse att hans namn nämns i princip i varje inlägg och rätt så ofta flera gånger dessutom, varför läser inte du de inlägg som görs i tråden och som är en förutsättning för att hänga med i debatten ?

Bara i det här inlägget nämns denne mans namn 11 gånger (!)

Om den av er utsedda syndabocken nu gjorde sig skyldig till misshandel och försäkringsbedrägeri så är det sannerligen inget bevis för hans inblandning i CdC:s död, hur var det nu igen, oskyldig tills motsatsen är bevisad ?
Citera
2015-09-05, 18:43
Medlem
Citat:
Det räcker med att läsa det här årets inlägg gjorda av Eremona 2.0 för att inse att hans namn nämns i princip i varje inlägg och rätt så ofta flera gånger dessutom, varför läser inte du de inlägg som görs i tråden och som är en förutsättning för att hänga med i debatten ?

Bara i det här inlägget nämns denne mans namn 11 gånger (!)

Om den av er utsedda syndabocken nu gjorde sig skyldig till misshandel och försäkringsbedrägeri så är det sannerligen inget bevis för hans inblandning i CdC:s död, hur var det nu igen, oskyldig tills motsatsen är bevisad ?
Varför läser du inte inläggen i tråden? Hans namn nämns ju inte! Du skrev att du läst boken Styckmordet. Där framkommer det att han inte heter Vincent. Ett tips. Läs inläggen. Det är en förutsättning för att kunna hänga med i debatten.
Citera
2015-09-05, 19:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Varför läser du inte inläggen i tråden? Hans namn nämns ju inte! Du skrev att du läst boken Styckmordet. Där framkommer det att han inte heter Vincent. Ett tips. Läs inläggen. Det är en förutsättning för att kunna hänga med i debatten.

Hans riktiga namn är "maskat" här i tråden men det har nämnts av misstag (?) av några debattörer flera gånger, Vincent kallas han här i tråden, jag vet inte om just du är förvirrad eller bara allmänt groggy men alla vet nog alldeles utmärkt vilken person som avses.
Citera
2015-09-05, 19:40
Medlem
Citat:
Hans riktiga namn är "maskat" här i tråden men det har nämnts av misstag (?) av några debattörer flera gånger, Vincent kallas han här i tråden, jag vet inte om just du är förvirrad eller bara allmänt groggy men alla vet nog alldeles utmärkt vilken person som avses.
Men varför ljög du om att hans nämndes elva gånger i ett inlägg som du länkade till? Hans namn nämndes ju inte ditt exempel? Är du ett troll eller jag förstår inte. Varför säga att man klarat att läsa en bok med en massa bokstäver när det inte är sant. Du verkar ha förstått att läkarna var oskyldiga och det är väl gott så antar jag.
Citera
2015-09-05, 19:42
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Och det säger du av alla människor.

Vinoff/Winoff/Karl/"Vincent"/Olausson är hans namn. "Vincent" låter som ett artistnamn.

Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
uppdatering, mer kommer
Foto på Vincent/vinoff/Winoff från tidigt 1970-tal, personen till höger är en kvinna som Vinoff räddade från ett mentalsjukhus(!??)
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/Foton/vincentcensur_zpsc031613f.jpg

1990: I köket hemma hos en Vinoff med en oskyldig min efter "olyckan" i Stockholms hamn...
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/Vincent1990_zps69c79113.jpg

Färgfoto på Catrine da Costa taget i Portugal 1983, kvinnan Vinoff misstänkts ha mördat:
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/Foton/IMG_0058_zps3b437842.jpg

Kanske hade Vinoff denna kvinna, Hanna Olsson, att tacka för att han inte granskades närmre av polisen..
Den här saken stör mig lite. Visst, mentalsjukhus var inte koncentrationsläger som hade lobotomikvoter att fylla. Visst, han kan faktiskt ha gjort något bra här i livet. För diskussionens skull så säger jag att det var en god handling utan några baktankar.

EDIT: Uppenbarligen, hon hade ont i benet - läkarna trodde att hon var sinnessjuk.

Detta är halvkänt bland de som anser att sinnessjukdom är samhällets fel och att mentalsjukhus är Auschwitz v2.0. Detta gör att en 11-17 år senare så är han helt immun mot deras granskande blickar. Så fanns det någon som helst rimlig koppling mellan honom och Olsson?
Senast redigerad av Herr Lindholm 2015-09-05 kl. 20:03.
Citera
2015-09-05, 20:27
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Nej jag har aldrig påstått att FP1 "omgärdas" av vakter men det i nära anslutning liggande området är icke tillåtet att beträda mellan klockslagen jag tidigare skrev, och ja vakter eller en vakt ronderar detta område lite då och då, har själv sett det.
Det stämmer mycket riktigt att Karlbergs slottspark är stängd om nätterna.

Norra och "norrvästra" sidan gränsar direkt till Essingeleden. Visserligen är Eniros flygfoton en 30 år yngre. Men utsikten från slottsområdet mot området under Essingeleden verkar vara begränsad.

Citat:
Nu vet inte jag exakt hur det fungerade -84 men det går att ta reda på, istället för att gå i taket av raseri så kan väl du för omväxlings skull bidra med lite matnyttig information som är användbar ?
Nej, det är den som gör ett påstående som skall bevisa det. Den som visar att något är fel behöver inte säga mer än så.
Citera
2015-09-05, 20:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det stämmer mycket riktigt att Karlbergs slottspark är stängd om nätterna.

Japp, den stänger kl 22 00 och öppnar väl 06 00 om jag minns tiderna rätt men FP1 ligger inte i den direkta parken (knappast i mitten) utan väldigt i utkanten.

http://www.mysterium24.se/wp-content/uploads/cdc-f1-a_600.jpg
http://www.mysterium24.se/wp-content/uploads/cdc-f1-c-600.jpg
http://www.mysterium24.se/wp-content/uploads/cdc-f1-d-600.jpg
Citera
2015-09-05, 21:02
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Japp, den stänger kl 22 00 och öppnar väl 06 00 om jag minns tiderna rätt men FP1 ligger inte i den direkta parken (knappast i mitten) utan väldigt i utkanten.

http://www.mysterium24.se/wp-content/uploads/cdc-f1-a_600.jpg
http://www.mysterium24.se/wp-content/uploads/cdc-f1-c-600.jpg
http://www.mysterium24.se/wp-content/uploads/cdc-f1-d-600.jpg
Vid en bilväg, precis som FP2. I ett skogigt område, så om vakterna inte punktbevakar det området så missar de det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in