Citat:
Ursprungligen postat av
habet
Angående det jag tog upp härom dagen gällande han som hittade de första säckarna.
Nu har jag fått hjälp att hitta igen den artikel där det stod, det var
denna i Expressen 21/7 (Säcken har legat där en månad).
Det konstiga är att den stämmer inte alls med
denna i Aftonbladet den 20/7.
Nu är det ju kvällstidningar som har skrivit men det verkar ju som båda har intervjuat Georg L, Expressens artikel är från den 21/7 så möjligen är den mer 'genomarbetad'.
Om det stämmer så är det ju minst sagt märkligt att ingen reagerat på säcken om den legat där en månad. Än märkligare är det, precis som du påpekat 'Eremona', att inga djur gett sig på säckarna.
Oj

Ja, oavsett om gubben citerats fel eller pratat i nattmössan så är ju "en månad" en totalt orimlig tidsperiod. Efter en månad skulle likdelarna har varit helt förruttnade, larverna skulle ha lämnat dom, och frågan är om det ens skulle funnits något ruttet kött kvar. Jag är ingen expert, men jag vet att dessa likdelar inte låg förpackade i enkelsäckar i moder natur i en månad.
Och att fåglar, råttor och grävlingar (för att inte tala om rastade hundar, som ofta får springa lösa precis hur som helst) snällt skulle ha ignorerat färska likdelar, det verkar ju totalt orimligt.
Fåglarna i stan river ju tom ut grejer ur soptunnor, hackar hål på soppåsar och matkassar, så varför skulle de strunta i säckarna på FP2 - om likdelarna dumpades färska alltså, och samma fråga kan självklart ställas en gång till. Varför var inte säckarna på E-vägen förstörda av djur?
Det var sommar, och stan är ju full av råttor, som dessutom gillar papper, och på E-vägen fanns det massor av papper. Det fanns en firma som sysslade med pappemballage (Kromwell hade sina lokaler nära säckarna vill jag minnas), och det fanns också en annan firma som sysslade med papper.
Du skriver "säcken", men det var två säckar, innehållande bäcken, lår och underben, om jag minns rätt. Säckarna låg i en liten sänka, dolda av en stor buske, så gubben med hunden måste ju ha haft ögonen med sig alltså. Han noterar och memorerar 2 svarta plastsäckar som gömts väl på en skräpig allmänning.
Området runt FP2 är fortfarande ganska grisigt kan jag tillägga - när jag var där la jag märke till överfulla soptunnor, skrymmande skräp som lämnats på marken, och det är ingen inbjudande plats på något sätt. Detta verkar vara en plats som bara passeras, av bilar, joggare, hundägare, båtfolk.
Nej, med tanke på asätarnas frånvaro verkar inte det ursprungliga scenariot rimligt - och ska det skrotas så får vi förmoda att gärningsmannen dumpade ruttna likdelar - eller att någon annan än gärningsmannen flyttade på ruttna likdelar, kanske för att de lättare skulle upptäckas
Ja, jag vete fan ...
Att ingen kommenterat asätarnas frånvaro på 30 år är ju underligt i sig.