2015-09-05, 09:56
Medlem
deathbycannabiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
På vilket sätt har Sverige förstört ditt land, menar du? Sverige har inte stuckit ut nästan utanför dörren på över 200 år med något krigande eller allmän ödeläggelse. Är du från Polen och vill ge igen för potop? Eller från någon tysk delstat och vill hämnas för 30-åriga kriget?

OnT:

Jag tror vi har en bit kvar innan man börjar skriva ut rekvisitionerna. Det kommer att bli tältläger först (om vädret tillåter) och sedan kommer staten att se över sitt bestånd i form av gamla regementen, flottiljer eller motsvarande som man ännu inte överlåtit åt kommuner och näringsliv. Sedan blir det kanske fler äldreboenden som stryker på foten. Man kommer nog att tvingas gå in och köpa upp kursgårdar, pensionat och hotell som ligger bortom allfarvägarna (man kommer inte längre att kunna köpa in dessa tjänster av privata aktörer, för det är helt enkelt åt helvete för dyrt), men sedan... Säkert sitter man redan nu och sneglar på fritidshus, kolonistugor, stora villor där bara en eller två gamlingar bor kvar sedan barnen flyttat hemifrån.

Jag är etnisk svensk och sverige är mitt land. Men det svenska folket har förstört det.
Citera
2015-09-05, 10:07
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathbycannabis
Jag är etnisk svensk och sverige är mitt land. Men det svenska folket har förstört det.

Ursäkta om jag bryter in mitt i en debatt, men jag undrar vad du menar med ditt inlägg?
Citera
2015-09-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Det beror vad jag förstått på ren byråkrati med en massa regler och tillfälligt bygglov, men det kan Svetsaren & co lätt avskaffa med några penndrag.

Moduler och baracker går snabbt att få upp och göras klara det är den stora fördelen.
Vänta bara.. läste nyss att tiotusentals tagit sig genom gränsen till Makedonien, på väg via Serbien till Ungern och passfriheten i Schengen området.

BBC intervjuade ett par flyktingar..."Norra Europa" var målet...

Gissa var!!!

Det är inte riktigt så enkelt. Kostnaderna kvarstår för det som är dyrt. Mark, vatten, el, vägar, kommunikationer, sophämtning med mera. Sådant kanske man kan få gratis genom att ställa barackerna i närheten av befintliga bostadsområden och kommunikationer.

Men sen kommer man inte ifrån att byggandet av en barack kostar och det visade sig även att produktionskapaciteten inte är så hög att det går att massbygga, det krävdes investeringar i produktionen och så vidare. Det slutar med att det blir inte billigare.

Andra omständigheter är att de här boenden genererar inga inkomster heller för staten eftersom de rimligtvis inte kan ta ut hyra från de som bor i barackerna. Allt blir en ren skär utgift på det ena eller andra sättet.
Senast redigerad av endumbonde 2015-09-05 kl. 10:13.
Citera
2015-09-05, 11:02
Bannlyst
Finland visar vägen:

http://www.svt.se/svttext/web/pages/134.html
Citera
2015-09-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Finland visar vägen:

http://www.svt.se/svttext/web/pages/134.html

Föredömligt! Det bästa vore ju om folk ville låna ut sina outnyttjade bostäder utan att behöva tvingas till det. Vilja att hjälpa lär ju finnas hos många.
Citera
2015-09-05, 11:45
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Du förstår inte följande? ...om det till följd av dessa förhållanden föreligger knapphet eller betydande fara för knapphet inom riket på egendom av vikt för totalförsvaret eller folkförsörjningen

"totalförsvaret" -> existerar i praktiken inte längre.

"folkförsörjningen" -> Hela 7k står bakom det RuinSväldt sa helt oförblommorerat, att Sverige tillhör "de som kommer hit mitt i livet" och inte de som är svenskar sedan generationer tillbaka.

Det finns sålunda inga juridiska hinder för att börja expropriera. Men tro inte att det kommer att ske där makteliten vilar ut på helgerna.
Citera
2015-09-05, 18:06
Medlem
Snart blir svenskarna av med sina sommarstugor...

Nu i dessa tider då invandringen förväntas att öka rejält till Sverige på grund av all världens konflikter så kan det vara värt att upplysa alla svenskar om att dom riskerar att bli av med sina extra bostäder samt sommarstugor i framtiden. Det är många som har anat detta på forumet och skrivit om det men det är få som har presenterat saklig fakta (fram tills nu).

Här har ni exproprieringsrätten:

Vad händer när det inte längre finns några vandrarhem, skolor, äldreboenden eller samlingslokaler att använda som boplats åt de nyanlända? Det kommer självklart att bli att använda alla de hus runt om i Sverige som står tomma, nämligen sommarstugor. Socialsekreteraren Anders Wilhelmsson i Halmstad kommun kom redan med förslaget 2014.

Vad tycker ni om detta? När tror ni att detta kommer att bli verklighet?
Citera
2015-09-05, 18:09
Medlem
Grävulens avatar
Efter nästa val, kanske 2019 när SD har förbjudits så att kritik och debatt inte kan framföras på laglig väg.
Citera
2015-09-05, 18:13
Medlem
Det ligger max ett par år framåt i tiden. Samtidigt så tror jag också att Svensken inom kort kommer bli så sönderbeskattad så att kronofogden kommer lägga beslag på många hem som sen i sin tur via migrationsverket skänks till flyktingar.
Sverige åt alla utom Svenskarna.
Citera
2015-09-05, 18:19
Medlem
Borgarbohemens avatar
Önskedrömmande från er sida. Det kommer aldrig att hända.
Citera
2015-09-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen

Varför inte?
Citera
2015-09-05, 18:29
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen

Så du tror att någon här verkligen vill att det här skall hända? Kan det inte vara så, att vi som har starka tvivel på statens välvilja mot dess egna medborgare, bara ville upplysa om hur livegna Svenskarna är i sitt egna land. Lagarna är skrivna så att överförmynderiet kan agera oinskränkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in