2015-08-23, 21:50
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Barack och modulbostäder var hypat som alternativ för något år sedan, men när man började räkna på det så var det en dyrare lösning än att bygga riktiga bostäder. Därför det inte talas så mycket om det nu längre.

Det beror vad jag förstått på ren byråkrati med en massa regler och tillfälligt bygglov, men det kan Svetsaren & co lätt avskaffa med några penndrag.

Moduler och baracker går snabbt att få upp och göras klara det är den stora fördelen.
Vänta bara.. läste nyss att tiotusentals tagit sig genom gränsen till Makedonien, på väg via Serbien till Ungern och passfriheten i Schengen området.

BBC intervjuade ett par flyktingar..."Norra Europa" var målet...

Gissa var!!!
Citera
2015-08-23, 22:11
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Det beror vad jag förstått på ren byråkrati med en massa regler och tillfälligt bygglov, men det kan Svetsaren & co lätt avskaffa med några penndrag.

Moduler och baracker går snabbt att få upp och göras klara det är den stora fördelen.
Vänta bara.. läste nyss att tiotusentals tagit sig genom gränsen till Makedonien, på väg via Serbien till Ungern och passfriheten i Schengen området.

Gissa var!!!

Något skandinaviskt land?
Klart att flyktingen vill säkra sin framtid, men Sverige kanske inte är förstavalet längre då landet håller på att krakelera.
Citera
2015-08-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Något skandinaviskt land?
Klart att flyktingen vill säkra sin framtid, men Sverige kanske inte är förstavalet längre då landet håller på att krakelera.

Krackelera? Nonononono....Sverige kan allt pumpa in ytterligare hundratusentals, kanske miljoner, innan det krackelerar. Sverige är jämte Tyskland förstahandsvalet.
Citera
2015-08-23, 22:32
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Krackelera? Nonononono....Sverige kan allt pumpa in ytterligare hundratusentals, kanske miljoner, innan det krackelerar. Sverige är jämte Tyskland förstahandsvalet.

Har du inte noterat hur svensk skola, sjukvård, äldreomsorg, försvarsmakten osv... är utslaget snart?
Krackelera kanske är fel ord, men jag ser knappast att vi har någon ljusnande framtid med dagens politik.
Citera
2015-08-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Har du inte noterat hur svensk skola, sjukvård, äldreomsorg, försvarsmakten osv... är utslaget snart?
Krackelera kanske är fel ord, men jag ser knappast att vi har någon ljusnande framtid med dagens politik.

Massinvandringen lär kosta 8% av BNP - om den siffran stämmer, kan den nog dubblas eller rentav tredubblas, innan landet krackelerar.

MEN: Rent kulturellt och socialt kommer kollapsen nog tidigare.
Senast redigerad av intePK14 2015-08-23 kl. 22:44. Anledning: tillägg
Citera
2015-08-24, 00:39
Medlem
deathbycannabiss avatar
Detta är en dröm för mig. Jag hade gärna sett att svenskar blir tvingade till att ge varenda lediga rum dom äger till en flykting/invandrare.

Anledningen till detta är att jag ser det som en hämd mot det svenskafolket som förstört mitt land. Så jag röstar på V nästa val.
Citera
2015-08-24, 10:07
Medlem
Med dagens börskrasch kanske vi i morgon ser skuldsatta svenskar be staten ta deras bostäder och ge till invandrare bara de själva kan få något de har råd med...
Citera
2015-08-24, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad

Gissa var!!!

Även SVT sände igår söndag ett reportage med en aningslös svensk journalist. Från 2 minuter och framåt i detta klipp: http://www.svtplay.se/video/3168967/aktuellt/aktuellt-aktuellt-213?start=auto
Citera
2015-08-24, 11:39
Medlem
Citat:
Även SVT sände igår söndag ett reportage med en aningslös svensk journalist. Från 2 minuter och framåt i detta klipp: http://www.svtplay.se/video/3168967/...213?start=auto

På vilket sätt är journalisten aningslös? Ärlig skulle jag säga. Inget som sägs i reportaget är ju nytt på något sätt. Möjligen visar det på en ny, mer invandringskritisk strömning inom SVT såväl som inom politiken eftersom det inte görs någon hemlighet av att det är hit de är på väg. Det har jag för övrigt lagt märke till hela sommaren. Häromdagen fick en moderat stå och säga "integrationen är ett av våra största problem" utan att bli emotsagd vare sig av nyhetsankaret eller sossen. Det hade inte varit möjligt för bara ett halvår sedan. Reportern i inslaget säger vidare att allt går förvånansvärt lungt till. Underförstått: Både ni och jag hade nog förväntat oss ett mer kaotiskt uppförande, jag är helt förvånad att det inte brinner och kastas sten...
Citera
2015-08-24, 11:42
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathbycannabis
Detta är en dröm för mig. Jag hade gärna sett att svenskar blir tvingade till att ge varenda lediga rum dom äger till en flykting/invandrare.

Anledningen till detta är att jag ser det som en hämd mot det svenskafolket som förstört mitt land. Så jag röstar på V nästa val.

På vilket sätt har Sverige förstört ditt land, menar du? Sverige har inte stuckit ut nästan utanför dörren på över 200 år med något krigande eller allmän ödeläggelse. Är du från Polen och vill ge igen för potop? Eller från någon tysk delstat och vill hämnas för 30-åriga kriget?

OnT:

Jag tror vi har en bit kvar innan man börjar skriva ut rekvisitionerna. Det kommer att bli tältläger först (om vädret tillåter) och sedan kommer staten att se över sitt bestånd i form av gamla regementen, flottiljer eller motsvarande som man ännu inte överlåtit åt kommuner och näringsliv. Sedan blir det kanske fler äldreboenden som stryker på foten. Man kommer nog att tvingas gå in och köpa upp kursgårdar, pensionat och hotell som ligger bortom allfarvägarna (man kommer inte längre att kunna köpa in dessa tjänster av privata aktörer, för det är helt enkelt åt helvete för dyrt), men sedan... Säkert sitter man redan nu och sneglar på fritidshus, kolonistugor, stora villor där bara en eller två gamlingar bor kvar sedan barnen flyttat hemifrån.
Citera
2015-08-24, 13:31
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Det här kommer som skrev i tidigare eminenta inlägg genomföras långsamt. Det är den kokta grodans princip som gäller. Höjer man tempraturen för hastigt så kommer grodan fly. Gör man det långsamt kan man koka den levande. Genom att expropriera någon stuga i taget så finns det bara någon enstaka missnöjd svensk som inte få stöd av omgivningen. Samtidigt anklagas den missnöjde svensken för rasism och främlingsfientlighet.

Tror dock att barack och modulbostäder är mer realistiskt. Först bygger man enorma komplex med billiga modulbostäder. Sedan inleder man en kampanj om de boende i dessa modulbostäder som känner sig kränkta och underpriviligerade mm så att svensken får bekosta dyrare bostäder via skattesedeln.

Den här metoden kan lika bra användas för att motarbeta invandrare och bli av med dem långsamt.
Man börjar med att dra in alla pengar från f-kassan som betalas ut till somalier födda dag 14 i månaden. Föräldrapenningar, förtidspensionerade, barnbidrag, pensioner, rubbet. Så skyller man på tekniskt datahaveri eller systemfel.
Pengarna får de aldrig.
Nästa månad drar man in pengarna för alla syrier födda den 23 i månaden.
Så går man vidare och fryser inne random integrationsersättnig för 8% av förmånstagare, oavsett land.
Vidare så kan soc i kommunerna börja att kraftigt försena utbetalningar till någon grupp, tex kongoleser.
Detta kommer att resultera i kaos i små delar av invandrar befolkningen.
Många blir vräkta då de inte betalar hyran.
Men det kommer att bli omöjligt att gapa om rasism eller diskriminering eftersom få personer drabbas samtidigt.
I längden blir dock effekterna på brukarna förödande. Hemlöshet och misär. Tillsynes orsakade av deras eget slarv med ansökningar och obefintliga reserver och framförhållning.
Det här skulle bara tillämpas på folk som bott här mindre än15 är och enbart på MENA och afrikaner.
Vi måste tänka lite kreativt hur vi skall slå tillbaka. Inte bara sitta och gnälla om hur de kan ta sommarstugan.
Eller hoppas på att SD kan göra någonting 2018. Tiden är nu.
Jag har ingen sommarstuga eller någonting annat som de kan ta. Men är arg över hur regeringen struntar i folkets oro och rädsla just nu.😈
Citera
2015-08-25, 16:40
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
...............
Jag tror vi har en bit kvar innan man börjar skriva ut rekvisitionerna. Det kommer att bli tältläger först (om vädret tillåter) och sedan kommer staten att se över sitt bestånd i form av gamla regementen, flottiljer eller motsvarande som man ännu inte överlåtit åt kommuner och näringsliv. Sedan blir det kanske fler äldreboenden som stryker på foten. Man kommer nog att tvingas gå in och köpa upp kursgårdar, pensionat och hotell som ligger bortom allfarvägarna (man kommer inte längre att kunna köpa in dessa tjänster av privata aktörer, för det är helt enkelt åt helvete för dyrt), men sedan... Säkert sitter man redan nu och sneglar på fritidshus, kolonistugor, stora villor där bara en eller två gamlingar bor kvar sedan barnen flyttat hemifrån.

Tält är uteslutet utom i ren kortvarigt nödfall eftersom vi har vinterklimat här.
Regementen/flottiljer = Är väl redan sålt till privata intressen sedan länge i samband med att man la ner regementen på 1990-2000 talet, så här lär man inte hitta något.
kursgårdar, pensionat och hotell som ligger bortom allfarvägarna = ja detta alternativet tror jag starkt på, har väl redan skett i viss mån då privata företag köpt upp dessa och hyr ut till invandrarverket.

Äldreboende: sker redan nu, min kommun håller på och "stänger" vårdavd då dessa skall bli hem för ensamkommande
Pensionärerna är arga men kan inte göra ett skit då det bestäms över deras huvud av kommunpolitikerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in