2014-07-28, 21:52
Medlem
Svenne-Freuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
i malmö är situationen så akut att flyktingarna får nu bo på hotel. alltså vanliga turisthotel. mkt tyst om detta i media
Googlade och fann att Malmö har 4000 hotellrum och 8000 bäddar så det lär väl inte räcka så länge... Börjar man fylla hotellen med invandrare så kommer malmöregionen förlora stora pengar från turismen för att inte tala inverkan på näringslivet när kunder/leverantörer inte kan få ett hotellrum alternativt måste äta frukost med dessa invandrare.

En underbar utveckling... Vad blir nästa steg när hotellen är överfyllda? Börjar man då äntligen expropriera sommarstugor så att SD når 30%?
Citera
2014-07-30, 20:15
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-Freud
Googlade och fann att Malmö har 4000 hotellrum och 8000 bäddar så det lär väl inte räcka så länge... Börjar man fylla hotellen med invandrare så kommer malmöregionen förlora stora pengar från turismen för att inte tala inverkan på näringslivet när kunder/leverantörer inte kan få ett hotellrum alternativt måste äta frukost med dessa invandrare.

En underbar utveckling... Vad blir nästa steg när hotellen är överfyllda? Börjar man då äntligen expropriera sommarstugor så att SD når 30%?

Nej! Det finns bostadsplattformar att hyra utomlands, eller hotellfartyg, det lär till och med kunna gå att hyra stora kryssningsfartyg i syfte att ankra upp dom i hamn som hotellfartyg, billigt lär det fan inte bli men Ullhagen har ju alla direkt tillgång till alla arbetande Svenskars lönekonton (skatten!)
Citera
2014-07-30, 23:10
Moderator
Lobengulas avatar
Om expropriation skulle användas i Sverige p.g.a. flyktingar så är det givetvis ett ämne för I&I men just nu är det endast en spekulation som inte har någon som helst grund.

Jag stänger den här tråden men om det dyker upp något som på minsta vis antyder att expropriation kommer att användas så är det bara att skicka ett pm så låser jag upp.

Tråd låst

/Mod
Citera
2014-08-18, 18:17
Moderator
Lobengulas avatar
Ja då kom det en del belägg för att det finns personer som faktiskt propagerar för expropriation. Tråden öppnas igen.

/Mod
Citera
2014-08-18, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja då kom det en del belägg för att det finns personer som faktiskt propagerar för expropriation. Tråden öppnas igen.

/Mod

Måste enbart fråga: Var det denna artikel som föranledde öppnandet?
http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.3063149--expropriera-hus-till-flyktingarna-
Citera
2014-08-18, 18:40
Medlem
Nellikers avatar
Kan inte läsa artikeln, man måste prenumerera, klistra in?
Citera
2014-08-18, 18:47
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag passar på att dra tillbaka min uttalande att ingen politiker skulle våga föreslå att staten ska beslagta sommartstugor, motsvarande, eftersom det skulle vara politiskt självmord. Politiker i det här landet är fullkomligt sinnessjuka och är dessutom påhejade av västvärldens mest partiska och synkroniserade propagandamaskin till mediakår. Kort efter valet kommer någon lägga fram det här som ett seriöst förslag. Ingen politiker vågar protestera då rasiststämpeln lurar bakom hörnet. De svenskar som blir av med egendom skriver arga insändare i lokaltidningen, resten äter chips framför höstens Big Brother.
Citera
2014-08-18, 18:54
Medlem
ganglere2s avatar
Det här ämnet har diskuterats mycket i kommentarsfältet till någon artikel på Exponerat. Minns inte om även artikeln tog upp ämnet, annars så hade jag länkat. Någon annan kanske minns om de har skrivit om det?
Citera
2014-08-18, 18:58
Medlem
Nellikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.3063149--expropriera-hus-till-flyktingarna-

Denna artikel är ju gammal, från april, och inte speciellt aktuell nu. Har det kommit fram källor på fler förslag?
Citera
2014-08-18, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nelliker
Denna artikel är ju gammal, från april, och inte speciellt aktuell nu. Har det kommit fram källor på fler förslag?

Oklart. Därför jag frågade.
Citera
2014-08-18, 20:21
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans

Nej, jag tog kontakt med mod med anledning av att följande brev dök upp i (FB) Reinfeldt uppmanar folket till tålamod (med ökade kostnader för invandring)

Brevet ifråga är från Avdelningen för ekonomiskt bistånd, Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen och framställs till Kommunstyrelsen i Halmstads Kommun. Rubriken är "Expropriera bostäder på småhus- och bostadsrättsmarknaden för att försörja flyktingmottagandet med bostäder!",

http://www.samtidatankar.se/wp-content/uploads/2014/04/Brev.png

En fråga som direkt uppstår är, finns det flera liknande exempel på åtgärdsförslag från andra svenska kommuner?? Är detta ett enskilt fall, eller framställs exproprieringskravet på flera håll i landet??
Senast redigerad av sherm 2014-08-18 kl. 20:30.
Citera
2014-08-18, 20:23
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nej, jag tog kontakt med mod med anledning av att följande brev dök upp i (FB) Reinfeldt uppmanar folket till tålamod (med ökade kostnader för invandring)

http://www.samtidatankar.se/wp-content/uploads/2014/04/Brev.png

En fråga som uppstår, finns det flera liknande exempel på åtgärdsförslag från andra svenska kommuner??

Ja, jag tror det. Har läst något sådant antingen på Fria Tider eller Exponerat. Kommer inte ihåg exakt så jag har inte hittat det. Dock så var det ytterligare någon kommun, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in