2015-09-05, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Utifrån tidigare uttalande från GW verkar det vara Lisa som inte är sexrelaterat enligt GW.

Jag tycker jag har följt GWs uttalande men har uppenbarligen missat detta med sexrelaterat eller ej.
Varför tror han/du inte att det är det?
Jag tänker på tejpen och den bara överkroppen. Varför bar överkropp och så mkt tejp om det inte är sexrelaterat?
Citera
2015-09-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Vaxmyra är rätt "kontrollerat" av styrelsen där plus att alla grannar har stenkoll på vad som pågår i stugan brevid. Inget hus bebos av något "tveksamt klientel" men det rör sig missbrukare och annat löst folk där titt som tätt. Men de spanar mer efter stöldgods.

Men kan det vara ett icke "tveksamt klientel" som bor där som kan vara GM?
Bor där bara pensionärer eller vilka är det som bor där?
Citera
2015-09-05, 15:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bepost
Jag tycker jag har följt GWs uttalande men har uppenbarligen missat detta med sexrelaterat eller ej.
Varför tror han/du inte att det är det?
Jag tänker på tejpen och den bara överkroppen. Varför bar överkropp och så mkt tejp om det inte är sexrelaterat?
Det har inte framkommit att Lisa hade bar överkropp eller mkt tejp.
Citera
2015-09-05, 15:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Då du "vet" att siffrorna inte stämmer, vänligen delge oss den riktiga siffran som den norska polisen redovisade, antal fall och procentsats där GM var utlänning och av icke-västligt ursprung.
Det bör vara enkelt, inslaget finns tillgängligt.
Tack på förhand!
Väsby räknas som stor-stockholm och är en ytterförort = Stockholmsområdet.
Vänligen redovisa nu de riktiga siffrorna över situationen i Oslo.
Här i Sverige och i Stockholm för den delen redovisas inga siffror och ingen statistik numera av uppenbara politiska skäl som givetvis är att dölja det negativa som följer i massinvandringens spår.
Det är sopa under mattan som gäller i Sverige, förlorarna är svenska flickor och kvinnor.

Om jag säger att av 150 bilstölder i Åmål de senaste åren så är GM i 150 fall av italiensk börd så kan du med fog avfärda det som skitsnack, och jag kan rimligen inte avkräva dig att du ska veta exakt hur många italienare som stulit bilar i Åmål. Däremot kan du kräva att jag ska ha någon grund för mitt påstående om 150 av 150.

83 av 83 är alltså felaktigt, men den exakta siffran känner jag inte till. Jag ifrågasätter dock relevansen av att ta statistik gällande överfallsvåldtäkter i allmänhet och applicera den på det här fallet. Överfallsvåltäkt som inbegriper mord eller mordförsök är rätt ovanligt, den typiske våldtäktsmannen har inte ihjäl sitt offer, och frågan är hur statistik gällande överfallsvåldtäkter överlag kan användas på det här fallet.

Ja, Väsby räknas av SCB som Storstockholm. Vad nu det spelar för roll, demografiskt är det stor skillnad mellan Runby och Rinkeby, även om det tillhör samma län, landsting etc..

Edit: Och därmed avslutar jag denna diskussion, det är färdigdiskuterat och fler inlägg om detta bidrar ändå inte till tråden.
Senast redigerad av Troian 2015-09-05 kl. 15:49.
Citera
2015-09-05, 16:04
Medlem
Citat:
Men kan det vara ett icke "tveksamt klientel" som bor där som kan vara GM?
Bor där bara pensionärer eller vilka är det som bor där?

Nej det bor barnfamiljer, ensamna tjejer och killar, allt möjligt folk. Men ingen stökig eller "udda" person.
Citera
2015-09-05, 16:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
..

Angående ditt tidigare inlägg, som du redigerat bort: Även om uppgifterna stämmer så är det ju inte säkert att Leif GW Persson nåtts av dem. Så när han avfärdar att ett av morden på LH och IJ antagligen inte skulle vara ett sexualmord så menar han nog mordet på LH.
Citera
2015-09-05, 16:20
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Överfallsvåltäkt som inbegriper mord eller mordförsök är rätt ovanligt, den typiske våldtäktsmannen har inte ihjäl sitt offer, och frågan är hur statistik gällande överfallsvåldtäkter överlag kan användas på det här fallet.

Vad jag förstår är det mycket ovanligt att en våldtäkt som har enbart våldtäkt som syfte slutar med mord pga att något går snett. Om det sker är det ofta en riktigt otäck personlighet bakom. Mer än den vanlige våldsmannen som är illa nog.

Det talar väl då för att statistik om den vanlige överfallsvåldtäktsmannen inte går att applicera rakt av, som du skriver. Annars kunde man ju naturligt tänka sig att övervåldtäktsmannen är en relativt god representant för snittet, men där skall man då som sagt vara försiktig.
Citera
2015-09-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Angående ditt tidigare inlägg, som du redigerat bort: Även om uppgifterna stämmer så är det ju inte säkert att Leif GW Persson nåtts av dem. Så när han avfärdar att ett av morden på LH och IJ antagligen inte skulle vara ett sexualmord så menar han nog mordet på LH.

Så kan det ju vara, absolut.
Jag tror ändå det var det.
Citera
2015-09-05, 16:38
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vad jag förstår är det mycket ovanligt att en våldtäkt som har enbart våldtäkt som syfte slutar med mord pga att något går snett. Om det sker är det ofta en riktigt otäck personlighet bakom. Mer än den vanlige våldsmannen som är illa nog.

Det talar väl då för att statistik om den vanlige överfallsvåldtäktsmannen inte går att applicera rakt av, som du skriver. Annars kunde man ju naturligt tänka sig att övervåldtäktsmannen är en relativt god representant för snittet, men där skall man då som sagt vara försiktig.
I vissa fall dödas offret för att inte kunna vittna efteråt.
En utlänning kan förutom fängelsestraffet riskera utvisning till den soptipp där han har sitt ursprung.
Utvisning är ofta ett värre straff än att få sitta i bekvämt svensk fängelse med 3 mål mat om dagen.
Se t.ex etiopiern Yohannes som mördade EK i Göteborg i sept. 2010, hon dödades sannolikt för att inte kunna skvallra, ibland tystas vittnet= BO av den anledningen.
Yohannes utvisas till rövhålet Etiopien efter avtjänat fängelsestraff i Sverige, förmodligen ett värre straff än svenskt fängelse för honom.
Ser vissa likheter i detta fall, skulle inte förvåna det minsta om en svart afrikan är GM.
Citera
2015-09-05, 16:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
I vissa fall dödas offret för att inte kunna vittna efteråt.
En utlänning kan förutom fängelsestraffet riskera utvisning till den soptipp där han har sitt ursprung.
Utvisning är ofta ett värre straff än att få sitta i bekvämt svensk fängelse med 3 mål mat om dagen.
Se t.ex etiopiern Yohannes som mördade EK i Göteborg i sept. 2010, hon dödades sannolikt för att inte kunna skvallra, ibland tystas vittnet= BO av den anledningen.
Yohannes utvisas till rövhålet Etiopien efter avtjänat fängelsestraff i Sverige, förmodligen ett värre straff än svenskt fängelse för honom.
Ser vissa likheter i detta fall, skulle inte förvåna det minsta om en svart afrikan är GM.

Ja, det inträffar kombinerade mord och överfallsvåldtäkter och vid vissa av dem kan mordet berott inte så mycket på att våldsmannen från börja hade tankar på att döda offret utan antingen på att han ville tysta henne eller på att offrets reaktion triggade mördandet, antingen genom att kämpa emot eller genom att skrika. Min uppfattning är att det nog är mindre vanligt att våldsmannen vill tysta offret för att hon inte skall kunna vittna mot honom. Han räknar med att klara sig ändå. Men det kan förstås vara så ändå.
Citera
2015-09-05, 17:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Då du "vet" att siffrorna inte stämmer, vänligen delge oss den riktiga siffran som den norska polisen redovisade, antal fall och procentsats där GM var utlänning och av icke-västligt ursprung.
Det bör vara enkelt, inslaget finns tillgängligt.
Tack på förhand!
Väsby räknas som stor-stockholm och är en ytterförort = Stockholmsområdet.
Vänligen redovisa nu de riktiga siffrorna över situationen i Oslo.
Här i Sverige och i Stockholm för den delen redovisas inga siffror och ingen statistik numera av uppenbara politiska skäl som givetvis är att dölja det negativa som följer i massinvandringens spår.
Det är sopa under mattan som gäller i Sverige, förlorarna är svenska flickor och kvinnor.

Den här tråden handlar om Ida inte om någon jävla statistik så kan du inte bara ge dig nu?
Citera
2015-09-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godless
Punkt 2 ovan torde, om det du minns stämmer, vara den som syns på följande bild:
http://postimg.org/image/jqnw1ndsv/
Denna plats är benägen just högst upp på öglan, såvitt jag förstår.

Jag har verkligen svårt att tro att hon blev mördad där, och sedan släpades eller bars mer än 50 meter i oländig terräng. Trots tidigare inlägg som argumenterade för motsatsen, så vidhåller jag att en livlös kropp är oerhört otymplig att handskas med. Det kan inte på något vis jämföras med att bära en person som är vid medvetande, och villig att bli buren.

Tror inte det fanns många som trodde att hon skulle bli mördad heller. Att det ändå hände just i Runbyspåret öppnar upp för möjligheten att mördaren släpade eller bar iväg med henne i terrängen, oavsett hur den ser ut.

Om vi studerar den länkade bilden mer ingående verkar det som att avspärrningsbandet som utgår från det grå skyddet tycks vika av in i skogen mot den punkt som markerar fyndplatsen. Riktningen mot fyndplatsen behöver inte ha varit spikrak heller.

Citat:
Varför så långt bort från överfallplatsen, och ännu underligare, i just den riktningen?
Som det nu blev, så hamnade han ju ganska nära en annan del av spåret.
Det var ju inte som om han minskade risken för upptäckt genom att röra sig närmare spåret?

Han kan ha haft lokalkännedom och tagit ut den riktningen eftersom den kanske är mindre besvärlig att ta sig fram på i jämförelse med andra riktningar. Vi vet inte om han använt sig av stigar.

Det är möjligt att han inte ville lämna kroppen vid mordplatsen för att få tillräckligt med tid att avlägsna sig hemåt innan kroppen upptäcks och polisen larmas. Om kroppen hade lämnats vid vad som framstår som mordplatsen hade ankommande motionärer i spåret kanske upptäckt den inom ett kort tidsintervall. Nu hann han uppenbarligen ta sig hem med god marginal innan polis larmades.

Att han lämnar kroppen på den plats där hon hittas kan bero på att han inte orkade bära eller släpa henne längre än så. Markvegetationen verkar på platsen bestå av mossa (?) (http://postimg.org/image/66ikklxex/) vilket kanske gett mjölksyrekänning. Alternativt ville han kanske spara på krafterna inför flykten hem. (Hur lång den resan var tänkt att bli är det nog bara han som vet.)

Citat:
Ju mer jag tänker på det, desto underligare är det.

Tycker att mordet är det mest underliga av allt. Vad som händer sedan, i anknytning till avvikandet från mordplatsen, behöver inte vara underligt ur GM:s perspektiv. Om GM har en relativt lång väg hem från spåret och inte vill finnas kvar i området när pådraget går tycker jag att det vore klart underligare att lämna kroppen vid mordplatsen.
Senast redigerad av Tribunkommando 2015-09-05 kl. 17:29. Anledning: Förtydligande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in